Japonská automobilka Honda dneškem uvádí na trh dvě speciální edice ostrého modelu Civic Type R.
Jedná se o verze Black Edition a White Edition, která nově přidávají decentní stylistická vylepšení a nové provedení interiéru. Základem je stala vrcholná výbava GT a nově se výbavě nachází výrazné červené prvky na předním i zadním spoileriu, červené provedení krytů zpětných zrcátek a bočního křídla a spoileru.
U provedení Black Edition je přední spoiler, snížené boční prahy, zadní difuzor a 19palcová kola z lehké slitiny v lesklé černé barvě. Zbytek vozu je lakován černou perleťovou barvou Crystal Black Pearl. Oproti tomu edice White Edition dostala přední spoiler, prahové lišty a litá kola v barvě Honda Championship White.
Co se týče interiéru, v kabině se nově ocitla sedadla se semišovou černou tkaninou s červenými akcenty a s dvojitými švy. Výdechy klimatizace dostaly červené dekory a ve standardu najdeme dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Honda CONNECT se satelitní navigací Garmin, prémiový audiosystém s CD přehrávačem, osmi reproduktory a s výkonem 212 W, světelný senzor pro automatické rozsvěcení světlometů, dešťový senzor plus přední a zadní parkovací senzory.
Honda Civic Type R Black Edition a White Edition je rovněž vybavena pokročilým systémem podpory řízení Honda (ADAS). Ten umí nabídnout varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, detekci objektů v mrtvém úhlu, asistenta pro couvání z parkovacího místa a rozpoznávání dopravních značek. Pokud máte o speciální edici Type R zájem, od srpna si připravte 982 800 Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?