Citroën C4 Picasso aktuálně kroutí třetí rok na trhu, což je doba tak akorát pro průběžnou omlazovací kúru. Tu podstoupila krátká i dlouhá varianta Grand a znamená mimo jiné několik poprvé. Na český trh se také po kratší přestávce vrací Picasso s benzínovým motorem.
Omlazená C4 Picasso má ve svém rukávu několik poprvé. Třeba vůbec poprvé má krátké i dlouhé provedení Grand se sedmi sedadly stejnou přední část. Ta si zachovala dvojitá světla, logo výrobce je ale nyní protaženo až k LED diodám pro denní svícení. Upraven byl i nárazník s větším nasávacím otvorem, který je nyní podobně jako světla dvojitý. Vzadu jsou reflektory s trojdimenzionální optikou a volitelnými LED diodami, víko kufru má nyní i bezdotykové otevírání. Třešničkou na dortu je možnost dvoubarevného lakování s černou střechou pro kratší model. Uvnitř se změny nesou v duchu multimédií, je tedy nabíledni, že proměnou prošel především infotainment Citroën Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle nejmodernějších mobilních rozhraní může mít také 3D navigaci.
Hlavní novinkou pod kapotou je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 81 kW (110 k) s manuální šestistupňovou převodovkou, respektive o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým automatem (již dříve dostupný manuál zůstává). Ani jedna verze se k nám ale nedostane. Osamoceným benzínovým motorem tak je 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) se šestistupňovým automatem. A i když je to motor známý už od příchodu Picassa v roce 2013, na českém trhu slaví takovou malou obnovenou premiéru. Naftová šestnáctistovka BlueHDi má 74 kW (101 k) a manuální pětikvalt nebo 88 kW (120 k) a volbu mezi šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Silnější dvoulitr BlueHDi má 110 kW (150 k) a rovněž volbu mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny jednotky pak mají ve standardu systém stop & start.
Technické údaje
1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 121 kW 74 kW 88 kW 88 kW 110 kW 110 kW Toč. moment: 240 Nm 254 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 370 Nm Převodovka: EAT6 5 MT 6 MT EAT6 6 MT EAT6 Zrychlení: 8,4/8,7 s 12,7 s 11,3/11,6 s 11,2/11,5 s 9,7/9,8 s 10,1/10,2 s Max. rychlost: 210 km/h 176 km/h 189 km/h 188 km/h 210 km/h 207 km/h Spotřeba: 6,4 l 3,8 l 3,8/4,0 l 3,8/3,9 l 4,1 l 4,3 l Délka: 4438 mm (4602 mm) Šířka: 1826 mm Výška: 1610 mm (1638 mm) Rozvor: 2785 mm (2840 mm) Kufr: 537-630/1709 l (170/645-725/1843 l)Poznámka: Údaje za lomítkem a v závorce platí pro Grand C4 Picasso.
Základní výbava Live obsahuje šest airbagů, Isofix pro druhou řadu sedadel, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, upozornění na nutnost přestávky, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, prostorovým zvukem, MP3, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, bezklíčkové startování, mlhovky, LED denní svícení, nárazníky, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Citroën C4/Grand C4 Picasso 2017
C4 Picasso Grand C4 Picasso Live Feel Shine Live Feel Shine 1.6 THP (121 kW) 519 900 Kč 549 900 Kč ---------- 554 900 Kč 584 900 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (74 kW) 479 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 499 900 Kč 529 900 Kč 599 900 Kč 534 900 Kč 564 900 Kč 634 900 Kč 1.6 BlueHDi AT (88 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi (110 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi AT (110 kW) ---------- 609 900 Kč 679 900 Kč ---------- 644 900 Kč 704 900 KčPoznámka: Započten je akční bonus i bonus za starý vůz ve výši 20 000 korun.
Druhý stupeň Feel přidává bezklíčkový vstup do vozu, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, navigaci Citroën Connect Nav se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, 3D zobrazováním, českým jazykem, hlasovým ovládáním, rozhraním Mirror Screen, WiFi a audiosystémem se šesti reproduktory, 12palcový HD displej v horní části palubní desky se zobrazováním navigace, posuvná sedadla ve druhé řadě, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, baterku v zavazadelníku, vnější chromované a lesklé černé detaily nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší linie Shine přináší automatické parkování, sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, Citroën Connect Box se SIM kartou, mikrofonem a reproduktorem, elektricky nastavitelnou bederní opěrku, vnitřní LED osvětlení, polokožené čalounění, elektrické víko kufru s bezdotykovým ovládáním, LED přední světla, zadní LED světla s 3D optikou nebo 17palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.