Citroën C4 Picasso aktuálně kroutí třetí rok na trhu, což je doba tak akorát pro průběžnou omlazovací kúru. Tu podstoupila krátká i dlouhá varianta Grand a znamená mimo jiné několik poprvé. Na český trh se také po kratší přestávce vrací Picasso s benzínovým motorem.
Omlazená C4 Picasso má ve svém rukávu několik poprvé. Třeba vůbec poprvé má krátké i dlouhé provedení Grand se sedmi sedadly stejnou přední část. Ta si zachovala dvojitá světla, logo výrobce je ale nyní protaženo až k LED diodám pro denní svícení. Upraven byl i nárazník s větším nasávacím otvorem, který je nyní podobně jako světla dvojitý. Vzadu jsou reflektory s trojdimenzionální optikou a volitelnými LED diodami, víko kufru má nyní i bezdotykové otevírání. Třešničkou na dortu je možnost dvoubarevného lakování s černou střechou pro kratší model. Uvnitř se změny nesou v duchu multimédií, je tedy nabíledni, že proměnou prošel především infotainment Citroën Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle nejmodernějších mobilních rozhraní může mít také 3D navigaci.
Hlavní novinkou pod kapotou je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 81 kW (110 k) s manuální šestistupňovou převodovkou, respektive o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým automatem (již dříve dostupný manuál zůstává). Ani jedna verze se k nám ale nedostane. Osamoceným benzínovým motorem tak je 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) se šestistupňovým automatem. A i když je to motor známý už od příchodu Picassa v roce 2013, na českém trhu slaví takovou malou obnovenou premiéru. Naftová šestnáctistovka BlueHDi má 74 kW (101 k) a manuální pětikvalt nebo 88 kW (120 k) a volbu mezi šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Silnější dvoulitr BlueHDi má 110 kW (150 k) a rovněž volbu mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny jednotky pak mají ve standardu systém stop & start.
Technické údaje
1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 121 kW 74 kW 88 kW 88 kW 110 kW 110 kW Toč. moment: 240 Nm 254 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 370 Nm Převodovka: EAT6 5 MT 6 MT EAT6 6 MT EAT6 Zrychlení: 8,4/8,7 s 12,7 s 11,3/11,6 s 11,2/11,5 s 9,7/9,8 s 10,1/10,2 s Max. rychlost: 210 km/h 176 km/h 189 km/h 188 km/h 210 km/h 207 km/h Spotřeba: 6,4 l 3,8 l 3,8/4,0 l 3,8/3,9 l 4,1 l 4,3 l Délka: 4438 mm (4602 mm) Šířka: 1826 mm Výška: 1610 mm (1638 mm) Rozvor: 2785 mm (2840 mm) Kufr: 537-630/1709 l (170/645-725/1843 l)Poznámka: Údaje za lomítkem a v závorce platí pro Grand C4 Picasso.
Základní výbava Live obsahuje šest airbagů, Isofix pro druhou řadu sedadel, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, upozornění na nutnost přestávky, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, prostorovým zvukem, MP3, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, bezklíčkové startování, mlhovky, LED denní svícení, nárazníky, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Citroën C4/Grand C4 Picasso 2017
C4 Picasso Grand C4 Picasso Live Feel Shine Live Feel Shine 1.6 THP (121 kW) 519 900 Kč 549 900 Kč ---------- 554 900 Kč 584 900 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (74 kW) 479 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 499 900 Kč 529 900 Kč 599 900 Kč 534 900 Kč 564 900 Kč 634 900 Kč 1.6 BlueHDi AT (88 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi (110 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi AT (110 kW) ---------- 609 900 Kč 679 900 Kč ---------- 644 900 Kč 704 900 KčPoznámka: Započten je akční bonus i bonus za starý vůz ve výši 20 000 korun.
Druhý stupeň Feel přidává bezklíčkový vstup do vozu, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, navigaci Citroën Connect Nav se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, 3D zobrazováním, českým jazykem, hlasovým ovládáním, rozhraním Mirror Screen, WiFi a audiosystémem se šesti reproduktory, 12palcový HD displej v horní části palubní desky se zobrazováním navigace, posuvná sedadla ve druhé řadě, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, baterku v zavazadelníku, vnější chromované a lesklé černé detaily nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší linie Shine přináší automatické parkování, sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, Citroën Connect Box se SIM kartou, mikrofonem a reproduktorem, elektricky nastavitelnou bederní opěrku, vnitřní LED osvětlení, polokožené čalounění, elektrické víko kufru s bezdotykovým ovládáním, LED přední světla, zadní LED světla s 3D optikou nebo 17palcová litá kola.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.