Citroën C4 Picasso aktuálně kroutí třetí rok na trhu, což je doba tak akorát pro průběžnou omlazovací kúru. Tu podstoupila krátká i dlouhá varianta Grand a znamená mimo jiné několik poprvé. Na český trh se také po kratší přestávce vrací Picasso s benzínovým motorem.
Omlazená C4 Picasso má ve svém rukávu několik poprvé. Třeba vůbec poprvé má krátké i dlouhé provedení Grand se sedmi sedadly stejnou přední část. Ta si zachovala dvojitá světla, logo výrobce je ale nyní protaženo až k LED diodám pro denní svícení. Upraven byl i nárazník s větším nasávacím otvorem, který je nyní podobně jako světla dvojitý. Vzadu jsou reflektory s trojdimenzionální optikou a volitelnými LED diodami, víko kufru má nyní i bezdotykové otevírání. Třešničkou na dortu je možnost dvoubarevného lakování s černou střechou pro kratší model. Uvnitř se změny nesou v duchu multimédií, je tedy nabíledni, že proměnou prošel především infotainment Citroën Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle nejmodernějších mobilních rozhraní může mít také 3D navigaci.
Hlavní novinkou pod kapotou je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 81 kW (110 k) s manuální šestistupňovou převodovkou, respektive o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým automatem (již dříve dostupný manuál zůstává). Ani jedna verze se k nám ale nedostane. Osamoceným benzínovým motorem tak je 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) se šestistupňovým automatem. A i když je to motor známý už od příchodu Picassa v roce 2013, na českém trhu slaví takovou malou obnovenou premiéru. Naftová šestnáctistovka BlueHDi má 74 kW (101 k) a manuální pětikvalt nebo 88 kW (120 k) a volbu mezi šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Silnější dvoulitr BlueHDi má 110 kW (150 k) a rovněž volbu mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny jednotky pak mají ve standardu systém stop & start.
Technické údaje
1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 121 kW 74 kW 88 kW 88 kW 110 kW 110 kW Toč. moment: 240 Nm 254 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 370 Nm Převodovka: EAT6 5 MT 6 MT EAT6 6 MT EAT6 Zrychlení: 8,4/8,7 s 12,7 s 11,3/11,6 s 11,2/11,5 s 9,7/9,8 s 10,1/10,2 s Max. rychlost: 210 km/h 176 km/h 189 km/h 188 km/h 210 km/h 207 km/h Spotřeba: 6,4 l 3,8 l 3,8/4,0 l 3,8/3,9 l 4,1 l 4,3 l Délka: 4438 mm (4602 mm) Šířka: 1826 mm Výška: 1610 mm (1638 mm) Rozvor: 2785 mm (2840 mm) Kufr: 537-630/1709 l (170/645-725/1843 l)Poznámka: Údaje za lomítkem a v závorce platí pro Grand C4 Picasso.
Základní výbava Live obsahuje šest airbagů, Isofix pro druhou řadu sedadel, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, upozornění na nutnost přestávky, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, prostorovým zvukem, MP3, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, bezklíčkové startování, mlhovky, LED denní svícení, nárazníky, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Citroën C4/Grand C4 Picasso 2017
C4 Picasso Grand C4 Picasso Live Feel Shine Live Feel Shine 1.6 THP (121 kW) 519 900 Kč 549 900 Kč ---------- 554 900 Kč 584 900 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (74 kW) 479 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 499 900 Kč 529 900 Kč 599 900 Kč 534 900 Kč 564 900 Kč 634 900 Kč 1.6 BlueHDi AT (88 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi (110 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi AT (110 kW) ---------- 609 900 Kč 679 900 Kč ---------- 644 900 Kč 704 900 KčPoznámka: Započten je akční bonus i bonus za starý vůz ve výši 20 000 korun.
Druhý stupeň Feel přidává bezklíčkový vstup do vozu, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, navigaci Citroën Connect Nav se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, 3D zobrazováním, českým jazykem, hlasovým ovládáním, rozhraním Mirror Screen, WiFi a audiosystémem se šesti reproduktory, 12palcový HD displej v horní části palubní desky se zobrazováním navigace, posuvná sedadla ve druhé řadě, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, baterku v zavazadelníku, vnější chromované a lesklé černé detaily nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší linie Shine přináší automatické parkování, sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, Citroën Connect Box se SIM kartou, mikrofonem a reproduktorem, elektricky nastavitelnou bederní opěrku, vnitřní LED osvětlení, polokožené čalounění, elektrické víko kufru s bezdotykovým ovládáním, LED přední světla, zadní LED světla s 3D optikou nebo 17palcová litá kola.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.