Citroën C4 Picasso aktuálně kroutí třetí rok na trhu, což je doba tak akorát pro průběžnou omlazovací kúru. Tu podstoupila krátká i dlouhá varianta Grand a znamená mimo jiné několik poprvé. Na český trh se také po kratší přestávce vrací Picasso s benzínovým motorem.
Omlazená C4 Picasso má ve svém rukávu několik poprvé. Třeba vůbec poprvé má krátké i dlouhé provedení Grand se sedmi sedadly stejnou přední část. Ta si zachovala dvojitá světla, logo výrobce je ale nyní protaženo až k LED diodám pro denní svícení. Upraven byl i nárazník s větším nasávacím otvorem, který je nyní podobně jako světla dvojitý. Vzadu jsou reflektory s trojdimenzionální optikou a volitelnými LED diodami, víko kufru má nyní i bezdotykové otevírání. Třešničkou na dortu je možnost dvoubarevného lakování s černou střechou pro kratší model. Uvnitř se změny nesou v duchu multimédií, je tedy nabíledni, že proměnou prošel především infotainment Citroën Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle nejmodernějších mobilních rozhraní může mít také 3D navigaci.
Hlavní novinkou pod kapotou je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 81 kW (110 k) s manuální šestistupňovou převodovkou, respektive o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým automatem (již dříve dostupný manuál zůstává). Ani jedna verze se k nám ale nedostane. Osamoceným benzínovým motorem tak je 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) se šestistupňovým automatem. A i když je to motor známý už od příchodu Picassa v roce 2013, na českém trhu slaví takovou malou obnovenou premiéru. Naftová šestnáctistovka BlueHDi má 74 kW (101 k) a manuální pětikvalt nebo 88 kW (120 k) a volbu mezi šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Silnější dvoulitr BlueHDi má 110 kW (150 k) a rovněž volbu mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny jednotky pak mají ve standardu systém stop & start.
Technické údaje
1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 121 kW 74 kW 88 kW 88 kW 110 kW 110 kW Toč. moment: 240 Nm 254 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 370 Nm Převodovka: EAT6 5 MT 6 MT EAT6 6 MT EAT6 Zrychlení: 8,4/8,7 s 12,7 s 11,3/11,6 s 11,2/11,5 s 9,7/9,8 s 10,1/10,2 s Max. rychlost: 210 km/h 176 km/h 189 km/h 188 km/h 210 km/h 207 km/h Spotřeba: 6,4 l 3,8 l 3,8/4,0 l 3,8/3,9 l 4,1 l 4,3 l Délka: 4438 mm (4602 mm) Šířka: 1826 mm Výška: 1610 mm (1638 mm) Rozvor: 2785 mm (2840 mm) Kufr: 537-630/1709 l (170/645-725/1843 l)Poznámka: Údaje za lomítkem a v závorce platí pro Grand C4 Picasso.
Základní výbava Live obsahuje šest airbagů, Isofix pro druhou řadu sedadel, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, upozornění na nutnost přestávky, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, prostorovým zvukem, MP3, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, bezklíčkové startování, mlhovky, LED denní svícení, nárazníky, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Citroën C4/Grand C4 Picasso 2017
C4 Picasso Grand C4 Picasso Live Feel Shine Live Feel Shine 1.6 THP (121 kW) 519 900 Kč 549 900 Kč ---------- 554 900 Kč 584 900 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (74 kW) 479 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 499 900 Kč 529 900 Kč 599 900 Kč 534 900 Kč 564 900 Kč 634 900 Kč 1.6 BlueHDi AT (88 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi (110 kW) 529 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč 574 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč 2.0 BlueHDi AT (110 kW) ---------- 609 900 Kč 679 900 Kč ---------- 644 900 Kč 704 900 KčPoznámka: Započten je akční bonus i bonus za starý vůz ve výši 20 000 korun.
Druhý stupeň Feel přidává bezklíčkový vstup do vozu, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, navigaci Citroën Connect Nav se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, 3D zobrazováním, českým jazykem, hlasovým ovládáním, rozhraním Mirror Screen, WiFi a audiosystémem se šesti reproduktory, 12palcový HD displej v horní části palubní desky se zobrazováním navigace, posuvná sedadla ve druhé řadě, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, baterku v zavazadelníku, vnější chromované a lesklé černé detaily nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší linie Shine přináší automatické parkování, sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, Citroën Connect Box se SIM kartou, mikrofonem a reproduktorem, elektricky nastavitelnou bederní opěrku, vnitřní LED osvětlení, polokožené čalounění, elektrické víko kufru s bezdotykovým ovládáním, LED přední světla, zadní LED světla s 3D optikou nebo 17palcová litá kola.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.