Mazda MX-5 i v nové generaci pravidelně dobývá první místa ve srovnávacích testech a nejrůznějších anketách. Chváleny jsou podvozek, převodovka, řízení, nízká hmotnost i atmosférické jednotky Skyactiv-G. Uvažovali jste ale někdy nad tím, jak by japonský roadster jezdil s přeplňovaným motorem? Pokud ano, můžete si nyní jedno takové auto koupit. Jen má na sobě logo Fiatu.
Fiat 124 Spider je reinkarnací kdysi slavného modelu, který se ale i přes snahy například s roadsterem Barchetta nikdy nedokázal do portfolia turínské automobilky naplno vrátit. Koncem loňského a začátkem letošního roku se to ale změnilo, a Fiat po dlouhých peripetiích představil plánované dvojče Mazdy MX-5. 124 Spider zaujala prakticky okamžitě neskutečně povedeným retro vzhledem, který v některých verzích ještě vyšperkovávají specifická litá kola, zadní nosič a červený lak karosérie (tuto kombinaci jsme na vlastní oči viděli v Ženevě). Pro mnohé bude Fiat jistě hezčí než Mazda, a to si počkejte na verzi Abarth! Kde už bohužel tolik odlišností není, to je interiér. Ten je prakticky beze zbytku přejat z japonského modelu, jsou tady stejná obrazovka multimediálního systému, stejné výdechy ventilace i stejný volant. Střecha je plátěná, má mechanické stahování a černou barvu. Nabízena je specifikace bez i s vnitřním čalouněním.
Největším rozdílem oproti Mazdě nepředstavuje ani tak design, jako pohonné ústrojí. Atmosférické jednotky tady neexistují, jedinou volbou je přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 103 kW (140 k) při 5000 ot./min s točivým momentem 240 Nm při 2250 ot./min. Zadní kola jsou poháněna výhradně přes manuální šestistupňovou převodovku, na 100 km/h tak roadster akceleruje za 7,5 sekundy, dosahuje 215 km/h a průměrně si řekne o 6,4 l/100 km. Lichoběžníkové zavěšení předních kol je tvořeno dvěma příčnými rameny, vzadu je pak použita víceprvková náprava, zlepšující ovladatelnost při průjezdu zatáčkou. Hydraulický posilovač nahradil elektrický, klasice je tak alespoň věrná ruční brzda. Zajímavostí je fakt, že v Americe mají stejný motor silnější o 15 kW (20 k) a 9 Nm, zadní kola pak může roztáčet také šestistupňový automat.
Zpět ale k evropské verzi, více specificky k provedení pro tuzemský trh. V nabídce jsou totiž dvě výbavy. Ta základní nese označení 124 Spider a obsahuje přední a boční airbagy, přednárazový systém s detekcí chodců, tempomat s omezovačem rychlosti, aktivní hlavové opěrky, Isofix, bezklíčkové startování, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karosérie, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, rádio s třípalcovým displejem, CD, MP3 a 4 reproduktory, kožený multifunkční volant, palubní počítač, manuálně nastavitelná přední sedadla, uzamykatelnou přihrádku mezi předními sedadly, rám okna a zadní oblouky v barvě karosérie, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola. Cena této verze je 709 900 korun. Vyšší stupeň Lusso přidává automatickou klimatizaci, palubní desku v klavírním laku, rám okna a zadní oblouky ve stříbrné barvě, chromované koncovky výfuku, skládací střechu s vnitřním čalouněním, mlhovky a 17palcová litá kola. Cena je posazená o 60 000 korun výše. Kompletní ceník naleznete zde.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?