Přeplňovaná MX-5 zná české ceny, Fiat 124 Spider je o něco dražší

ar6, 8. července 2016, 20:43 Google+

Mazda MX-5 i v nové generaci pravidelně dobývá první místa ve srovnávacích testech a nejrůznějších anketách. Chváleny jsou podvozek, převodovka, řízení, nízká hmotnost i atmosférické jednotky Skyactiv-G. Uvažovali jste ale někdy nad tím, jak by japonský roadster jezdil s přeplňovaným motorem? Pokud ano, můžete si nyní jedno takové auto koupit. Jen má na sobě logo Fiatu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 124 Spider přichází spolu se začátkem léta také na náš trh.

Fiat 124 Spider přichází spolu se začátkem léta také na náš trh. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Fiat 124 Spider je reinkarnací kdysi slavného modelu, který se ale i přes snahy například s roadsterem Barchetta nikdy nedokázal do portfolia turínské automobilky naplno vrátit. Koncem loňského a začátkem letošního roku se to ale změnilo, a Fiat po dlouhých peripetiích představil plánované dvojče Mazdy MX-5. 124 Spider zaujala prakticky okamžitě neskutečně povedeným retro vzhledem, který v některých verzích ještě vyšperkovávají specifická litá kola, zadní nosič a červený lak karosérie (tuto kombinaci jsme na vlastní oči viděli v Ženevě). Pro mnohé bude Fiat jistě hezčí než Mazda, a to si počkejte na verzi Abarth! Kde už bohužel tolik odlišností není, to je interiér. Ten je prakticky beze zbytku přejat z japonského modelu, jsou tady stejná obrazovka multimediálního systému, stejné výdechy ventilace i stejný volant. Střecha je plátěná, má mechanické stahování a černou barvu. Nabízena je specifikace bez i s vnitřním čalouněním.

Největším rozdílem oproti Mazdě nepředstavuje ani tak design, jako pohonné ústrojí. Atmosférické jednotky tady neexistují, jedinou volbou je přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 103 kW (140 k) při 5000 ot./min s točivým momentem 240 Nm při 2250 ot./min. Zadní kola jsou poháněna výhradně přes manuální šestistupňovou převodovku, na 100 km/h tak roadster akceleruje za 7,5 sekundy, dosahuje 215 km/h a průměrně si řekne o 6,4 l/100 km. Lichoběžníkové zavěšení předních kol je tvořeno dvěma příčnými rameny, vzadu je pak použita víceprvková náprava, zlepšující ovladatelnost při průjezdu zatáčkou. Hydraulický posilovač nahradil elektrický, klasice je tak alespoň věrná ruční brzda. Zajímavostí je fakt, že v Americe mají stejný motor silnější o 15 kW (20 k) a 9 Nm, zadní kola pak může roztáčet také šestistupňový automat.

Zpět ale k evropské verzi, více specificky k provedení pro tuzemský trh. V nabídce jsou totiž dvě výbavy. Ta základní nese označení 124 Spider a obsahuje přední a boční airbagy, přednárazový systém s detekcí chodců, tempomat s omezovačem rychlosti, aktivní hlavové opěrky, Isofix, bezklíčkové startování, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karosérie, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, rádio s třípalcovým displejem, CD, MP3 a 4 reproduktory, kožený multifunkční volant, palubní počítač, manuálně nastavitelná přední sedadla, uzamykatelnou přihrádku mezi předními sedadly, rám okna a zadní oblouky v barvě karosérie, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola. Cena této verze je 709 900 korun. Vyšší stupeň Lusso přidává automatickou klimatizaci, palubní desku v klavírním laku, rám okna a zadní oblouky ve stříbrné barvě, chromované koncovky výfuku, skládací střechu s vnitřním čalouněním, mlhovky a 17palcová litá kola. Cena je posazená o 60 000 korun výše. Kompletní ceník naleznete zde.

Vytisknout

Diskuze: Přeplňovaná MX-5 zná české ceny, Fiat 124 Spider je o něco dražší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nejlepší auto roku podle magazínu Auto Express - Jaguar F-Pace.

Nejlepší auta na trhu? Britové mají jasno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud