Budete-li chtít sportovní SUV, moc rychlejších variant než Audi SQ7 na trhu nenajdete. Ač hodnoty výkonu a točivého momentu nedosahují hodnot dnes již jen těžko prodejné Q7 V12 TDI, pořád má první model S v historii největšího SUV se čtyřmi kruhy co nabídnout. Za kolik jej dostanete v Česku?
Na první pohled je SQ7 spíše nenápadná, minimálně byste jí rozhodně nehádali čtyřlitrový osmiválec TDI se třemi turbodmychadly pod kapotou. Ano, jsou tu jiná maska chladiče, LED světlomety, optický bodykit karosérie, čtyři koncovky výfuku nebo 20palcová litá kola. Potenciál ale v tomto poznáte jen těžko. Kabina je i přes jistý nárůst výkonu především prostorná a komfortní. Sportovní ambice poznáte hlavně podle sedadel a volantu. Pokud však budete ochotni sáhnout hlouběji do kapsy, splní Vám Audi téměř cokoliv. Zábavní systém pro zadní řadu sedadel, virtuální přístrojový panel, špičkové audio Bang & Olufsen. Zkrátka téměř nic není problém, jen ta cena se od standardu malinko odchýlí.
Kapitola motoru již byla nakousnuta, čtyřlitrový osmiválec TDI má tři turbodmychadla, z nichž jedno je elektrické. To činí z SQ7 světový unikát. Toto dmychadlo se mimochodem zapojuje především v nízkých otáčkách, zatímco ta klasická, výfuková, operují i ve středních a vyšších otáčkách. Maximální výkon SUV je tak 435 koní, točivý moment 900 Nm je dostupný v pásmu 1000 - 3250 ot./min. Poháněna jsou přes osmistupňový automat Tiptronic všechna kola, což uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba se průměrně pohybuje kolem 7,4 l/100 km. Podvozek je už v základu osazen vzduchovým odpružením, adaptivními tlumiči, voličem jízdních režimů Audi drive select a hliníkovými rameny zavěšení. Připlatit lze třeba za řízení všech kol.
Základní výbava SUV obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre sense, tempomat, Isofix vpředu i vzadu, automatická světla, parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, všechna okna v elektrice, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s deseti reproduktory, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sportovní sedadla, čalounění kombinací kůže a Alcantary, ambientní LED osvětlení, multifunkční sportovní volant, LED světlomety nebo 20palcová litá kola. Výhodný je paket Lifestyle, jehož součástí jsou multimediální systém MMI Navigation plus, digitální přístrojový panel Audi virtual cockpit, adaptivní světlomety Matrix LED, čtyřzónová automatická klimatizace, přístupový systém Advanced key a couvací kamera. Jednotlivé prvky samostatně mají cenu 190 800 korun, v paketu však přijdou jen na 105 800 korun. Cena Audi SQ7 začíná na 2 516 900 korunách a ačkoliv už prodejci přijímají objednávky, fyzicky se u nás první kusy objeví v září.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.