Úsporný obr se sportovními ambicemi i u nás, Audi SQ7 začíná na 2,5 milionech

ar6, 25. června 2016, 11:31 Google+

Budete-li chtít sportovní SUV, moc rychlejších variant než Audi SQ7 na trhu nenajdete. Ač hodnoty výkonu a točivého momentu nedosahují hodnot dnes již jen těžko prodejné Q7 V12 TDI, pořád má první model S v historii největšího SUV se čtyřmi kruhy co nabídnout. Za kolik jej dostanete v Česku?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ7 vstupuje na český trh.

Audi SQ7 vstupuje na český trh. | foto: Audi

Sdílejte článek

Na první pohled je SQ7 spíše nenápadná, minimálně byste jí rozhodně nehádali čtyřlitrový osmiválec TDI se třemi turbodmychadly pod kapotou. Ano, jsou tu jiná maska chladiče, LED světlomety, optický bodykit karosérie, čtyři koncovky výfuku nebo 20palcová litá kola. Potenciál ale v tomto poznáte jen těžko. Kabina je i přes jistý nárůst výkonu především prostorná a komfortní. Sportovní ambice poznáte hlavně podle sedadel a volantu. Pokud však budete ochotni sáhnout hlouběji do kapsy, splní Vám Audi téměř cokoliv. Zábavní systém pro zadní řadu sedadel, virtuální přístrojový panel, špičkové audio Bang & Olufsen. Zkrátka téměř nic není problém, jen ta cena se od standardu malinko odchýlí.

Kapitola motoru již byla nakousnuta, čtyřlitrový osmiválec TDI má tři turbodmychadla, z nichž jedno je elektrické. To činí z SQ7 světový unikát. Toto dmychadlo se mimochodem zapojuje především v nízkých otáčkách, zatímco ta klasická, výfuková, operují i ve středních a vyšších otáčkách. Maximální výkon SUV je tak 435 koní, točivý moment 900 Nm je dostupný v pásmu 1000 - 3250 ot./min. Poháněna jsou přes osmistupňový automat Tiptronic všechna kola, což uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba se průměrně pohybuje kolem 7,4 l/100 km. Podvozek je už v základu osazen vzduchovým odpružením, adaptivními tlumiči, voličem jízdních režimů Audi drive select a hliníkovými rameny zavěšení. Připlatit lze třeba za řízení všech kol.

Základní výbava SUV obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre sense, tempomat, Isofix vpředu i vzadu, automatická světla, parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, všechna okna v elektrice, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s deseti reproduktory, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sportovní sedadla, čalounění kombinací kůže a Alcantary, ambientní LED osvětlení, multifunkční sportovní volant, LED světlomety nebo 20palcová litá kola. Výhodný je paket Lifestyle, jehož součástí jsou multimediální systém MMI Navigation plus, digitální přístrojový panel Audi virtual cockpit, adaptivní světlomety Matrix LED, čtyřzónová automatická klimatizace, přístupový systém Advanced key a couvací kamera. Jednotlivé prvky samostatně mají cenu 190 800 korun, v paketu však přijdou jen na 105 800 korun. Cena Audi SQ7 začíná na 2 516 900 korunách a ačkoliv už prodejci přijímají objednávky, fyzicky se u nás první kusy objeví v září.

Vytisknout

Diskuze: Úsporný obr se sportovními ambicemi i u nás, Audi SQ7 začíná na 2,5 milionech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GT R je nejrychlejším vozem s trojcípou hvězdou dneška.

Zelené peklo na silnicích? Mercedes-AMG GT R prožene i ty nejlepší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud