Úsporný obr se sportovními ambicemi i u nás, Audi SQ7 začíná na 2,5 milionech

Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektronickým dmychadlem.
Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektronickým dmychadlem., foto: Audi
ar6 25. června 2016 11:31
Sdílej:

Budete-li chtít sportovní SUV, moc rychlejších variant než Audi SQ7 na trhu nenajdete. Ač hodnoty výkonu a točivého momentu nedosahují hodnot dnes již jen těžko prodejné Q7 V12 TDI, pořád má první model S v historii největšího SUV se čtyřmi kruhy co nabídnout. Za kolik jej dostanete v Česku?

Na první pohled je SQ7 spíše nenápadná, minimálně byste jí rozhodně nehádali čtyřlitrový osmiválec TDI se třemi turbodmychadly pod kapotou. Ano, jsou tu jiná maska chladiče, LED světlomety, optický bodykit karosérie, čtyři koncovky výfuku nebo 20palcová litá kola. Potenciál ale v tomto poznáte jen těžko. Kabina je i přes jistý nárůst výkonu především prostorná a komfortní. Sportovní ambice poznáte hlavně podle sedadel a volantu. Pokud však budete ochotni sáhnout hlouběji do kapsy, splní Vám Audi téměř cokoliv. Zábavní systém pro zadní řadu sedadel, virtuální přístrojový panel, špičkové audio Bang & Olufsen. Zkrátka téměř nic není problém, jen ta cena se od standardu malinko odchýlí.

Kapitola motoru již byla nakousnuta, čtyřlitrový osmiválec TDI má tři turbodmychadla, z nichž jedno je elektrické. To činí z SQ7 světový unikát. Toto dmychadlo se mimochodem zapojuje především v nízkých otáčkách, zatímco ta klasická, výfuková, operují i ve středních a vyšších otáčkách. Maximální výkon SUV je tak 435 koní, točivý moment 900 Nm je dostupný v pásmu 1000 - 3250 ot./min. Poháněna jsou přes osmistupňový automat Tiptronic všechna kola, což uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba se průměrně pohybuje kolem 7,4 l/100 km. Podvozek je už v základu osazen vzduchovým odpružením, adaptivními tlumiči, voličem jízdních režimů Audi drive select a hliníkovými rameny zavěšení. Připlatit lze třeba za řízení všech kol.

Základní výbava SUV obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre sense, tempomat, Isofix vpředu i vzadu, automatická světla, parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, všechna okna v elektrice, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s deseti reproduktory, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sportovní sedadla, čalounění kombinací kůže a Alcantary, ambientní LED osvětlení, multifunkční sportovní volant, LED světlomety nebo 20palcová litá kola. Výhodný je paket Lifestyle, jehož součástí jsou multimediální systém MMI Navigation plus, digitální přístrojový panel Audi virtual cockpit, adaptivní světlomety Matrix LED, čtyřzónová automatická klimatizace, přístupový systém Advanced key a couvací kamera. Jednotlivé prvky samostatně mají cenu 190 800 korun, v paketu však přijdou jen na 105 800 korun. Cena Audi SQ7 začíná na 2 516 900 korunách a ačkoliv už prodejci přijímají objednávky, fyzicky se u nás první kusy objeví v září.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?