Volkswagen Beetle se v posledních týdnech skloňuje především v souvislosti s výraznou redukcí portfolia německého koncernu, což je reakce na aféru Dieselgate. Možná tak trochu zapadla nedávná modernizace retro kupé a kabrioletu. Nyní se jí tedy sluší připomenout, protože dvojice míří na český trh.
Poznat zmodernizované provedení není zas tak těžký úkol. Hlavní změnou je totiž přední nárazník s agresivnějším tvarem. Potom už se však pozornost upřela jen na laky karosérie, designy kol a výbavu R-Line, která se ale u tuzemských prodejců neobjeví. Kabina těží z mírně upravených budíků, kvalitnějších materiálů a opět větší míry individualizace. Důležitou novinkou je uvedení speciální edice Denim také na náš trh, kde se však dočkáme pouze karosérie kupé. To stejné platí i pro allroadovou verzi Dune, které jsme věnovali samostatný článek.
V motorovém prostoru se žádné změny neudály. Základem zůstává 1.2 TSI o výkonu 105 koní se šestistupňovou manuální převodovkou. Z benzínových jednotek na ni navazuje 1.4 TSI o výkonu 150 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Turbodiesel je jeden, dvoulitr TDI o výkonu 110 koní s pětistupňovou manuální převodovkou.
Technické údaje
1.2 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 2.0 TDI Výkon: 105 k 150 k 150 k 110 k Toč. moment: 175 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 7 DSG 5 MT Zrychlení: 10,9/11,7 s 8,7/9,1 s 8,7/9,1 s 11,0/11,7 s Max. rychlost: 180/178 km/h 203/201 km/h 203/201 km/h 182/180 km/h Spotřeba: 5,3/5,4 l/100 km 5,6/5,8 l/100 km 5,4/5,6 l/100 km 4,2/4,3 l/100 kmPozn.: Údaje za lomítkem platí pro kabriolet.
Základní výbava Basic obsahuje pření, boční a hlavové airbagy, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, tempomat, multikolizní brzdu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu, manuální klimatizaci, rádio Composition Media s pětipalcovým dotykovým displejem, CD přehrávačem a osmi reproduktory, výškově stavitelná přední sedadla, denní svícení a 16palcová ocelová kola. Kabriolet má elektricky ovládanou plátěnou střechu v béžové nebo černé barvě.
Druhý stupeň Design přidává volant s dekorem v barvě vozu, chromované prvky v interiéru, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Zároveň otevírá dveře k individualizačním prvkům. Speciální verze Black Edition se od základního modelu odlišuje černými zrcátky, 17palcovými litými koly v černé barvě, chromovanými prvky v kabině, volantem s dekorem v barvě karosérie, mlhovkami a několika dalšími stylistickými prvky. Zároveň jde o poslední dostupnou výbavu pro otevřený model.
Ceník - Volkswagen Beetle/Beetle Cabriolet 2016
Kupé Kabriolet Basic Design Black E. Denim Dune Basic Design Black E. 1.2 TSI 424 900 Kč 452 900 Kč 452 900 Kč 512 900 Kč 512 900 Kč 521 900 Kč 549 900 Kč 549 900 Kč 1.4 TSI --------- 502 900 Kč 502 900 Kč 562 900 Kč 562 900 Kč --------- 599 900 Kč 599 900 Kč 1.4 TSI DSG --------- 562 900 Kč 562 900 Kč 622 900 Kč 622 900 Kč --------- 659 900 Kč 659 900 Kč 2.0 TDI --------- 522 900 Kč 522 900 Kč 582 900 Kč 582 900 Kč --------- 619 900 Kč 619 900 KčSpeciální edice Denim má sportovní sedadla v modré barvě Denim, loketní opěrku ve dveřích se stejným odstínem, tříramenný kožený volant se sponou na šesti hodinách s nápisem Beetle, koberečky prošívané modrou nití Denim, loketní opěrku vpředu, modré nástupní lišty, palubní desku s modrým lakováním a specifická 17palcová litá kola. Pseudoterénní Dune dostal o 10 milimetrů vyšší světlou výšku, ochranné plasty, 18palcová litá kola a výbavu, nabízející proti stupni Design navíc dešťový senzor, automatická světla, parkovací senzory vpředu i vzadu, palubní počítač Plus, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sportovní přední sedadla s bederní opěrkou nebo žlutou barvou lakovanou palubní desku. Oba dva modely jsou dostupné pouze v kombinaci s karosérií kupé.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.