Volkswagen Beetle se v posledních týdnech skloňuje především v souvislosti s výraznou redukcí portfolia německého koncernu, což je reakce na aféru Dieselgate. Možná tak trochu zapadla nedávná modernizace retro kupé a kabrioletu. Nyní se jí tedy sluší připomenout, protože dvojice míří na český trh.
Poznat zmodernizované provedení není zas tak těžký úkol. Hlavní změnou je totiž přední nárazník s agresivnějším tvarem. Potom už se však pozornost upřela jen na laky karosérie, designy kol a výbavu R-Line, která se ale u tuzemských prodejců neobjeví. Kabina těží z mírně upravených budíků, kvalitnějších materiálů a opět větší míry individualizace. Důležitou novinkou je uvedení speciální edice Denim také na náš trh, kde se však dočkáme pouze karosérie kupé. To stejné platí i pro allroadovou verzi Dune, které jsme věnovali samostatný článek.
V motorovém prostoru se žádné změny neudály. Základem zůstává 1.2 TSI o výkonu 105 koní se šestistupňovou manuální převodovkou. Z benzínových jednotek na ni navazuje 1.4 TSI o výkonu 150 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Turbodiesel je jeden, dvoulitr TDI o výkonu 110 koní s pětistupňovou manuální převodovkou.
Technické údaje
1.2 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 2.0 TDI Výkon: 105 k 150 k 150 k 110 k Toč. moment: 175 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 7 DSG 5 MT Zrychlení: 10,9/11,7 s 8,7/9,1 s 8,7/9,1 s 11,0/11,7 s Max. rychlost: 180/178 km/h 203/201 km/h 203/201 km/h 182/180 km/h Spotřeba: 5,3/5,4 l/100 km 5,6/5,8 l/100 km 5,4/5,6 l/100 km 4,2/4,3 l/100 kmPozn.: Údaje za lomítkem platí pro kabriolet.
Základní výbava Basic obsahuje pření, boční a hlavové airbagy, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, tempomat, multikolizní brzdu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu, manuální klimatizaci, rádio Composition Media s pětipalcovým dotykovým displejem, CD přehrávačem a osmi reproduktory, výškově stavitelná přední sedadla, denní svícení a 16palcová ocelová kola. Kabriolet má elektricky ovládanou plátěnou střechu v béžové nebo černé barvě.
Druhý stupeň Design přidává volant s dekorem v barvě vozu, chromované prvky v interiéru, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Zároveň otevírá dveře k individualizačním prvkům. Speciální verze Black Edition se od základního modelu odlišuje černými zrcátky, 17palcovými litými koly v černé barvě, chromovanými prvky v kabině, volantem s dekorem v barvě karosérie, mlhovkami a několika dalšími stylistickými prvky. Zároveň jde o poslední dostupnou výbavu pro otevřený model.
Ceník - Volkswagen Beetle/Beetle Cabriolet 2016
Kupé Kabriolet Basic Design Black E. Denim Dune Basic Design Black E. 1.2 TSI 424 900 Kč 452 900 Kč 452 900 Kč 512 900 Kč 512 900 Kč 521 900 Kč 549 900 Kč 549 900 Kč 1.4 TSI --------- 502 900 Kč 502 900 Kč 562 900 Kč 562 900 Kč --------- 599 900 Kč 599 900 Kč 1.4 TSI DSG --------- 562 900 Kč 562 900 Kč 622 900 Kč 622 900 Kč --------- 659 900 Kč 659 900 Kč 2.0 TDI --------- 522 900 Kč 522 900 Kč 582 900 Kč 582 900 Kč --------- 619 900 Kč 619 900 KčSpeciální edice Denim má sportovní sedadla v modré barvě Denim, loketní opěrku ve dveřích se stejným odstínem, tříramenný kožený volant se sponou na šesti hodinách s nápisem Beetle, koberečky prošívané modrou nití Denim, loketní opěrku vpředu, modré nástupní lišty, palubní desku s modrým lakováním a specifická 17palcová litá kola. Pseudoterénní Dune dostal o 10 milimetrů vyšší světlou výšku, ochranné plasty, 18palcová litá kola a výbavu, nabízející proti stupni Design navíc dešťový senzor, automatická světla, parkovací senzory vpředu i vzadu, palubní počítač Plus, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sportovní přední sedadla s bederní opěrkou nebo žlutou barvou lakovanou palubní desku. Oba dva modely jsou dostupné pouze v kombinaci s karosérií kupé.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.