Začátkem jara představil Mercedes lehce omlazenou řadu CLA, chlubící se novou maskou, nárazníkem nebo full-LED světlomety. Nyní přichází menší sourozenec řady CLS na český trh, a to jako kupé i shooting brake.
Výčet změn není u zmodernizovaného CLA nikterak dlouhý. Vlastně by se dal shrnout na novou masku chladiče s diamantovým efektem, výrazněji tvarované nárazníky, příplatkové full-LED světlomety, kvalitnější čalounění a další variantu s pohonem všech kol. Pravda, jedinec neznalý modelové palety trojcípé hvězdy bude mít s identifikací omlazené podoby trochu problém, ale o to Mercedesu nejspíše až tak moc nešlo.
Pod kapotou je široká paleta pohonných jednotek. Nejslabší CLA 180 má 122 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. CLA 200 s výkonem 156 koní, CLA 250 s výkonem 211 koní i CLA 250 Sport s výkonem 218 koní mají standardně rovněž šestistupňovou manuální převodovku. S pohonem všech kol jsou kombinovány benzínové verze CLA 220 o výkonu 184 koní, CLA 250 o výkonu 211 koní a CLA 250 Sport o výkonu 218 koní, v jejich případě už je ale nabízen sedmistupňový dvouspojkový automat. Vrchol představuje varianta AMG CLA 45 4Matic s výkonem 380 koní a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Mezi turbodiesely je základem CLA 180 d s výkonem 109 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. CLA 200 d má 136 koní a také manuál, CLA 220 d s výkonem 177 koní už má sedmistupňový dvouspojkový automat. CLA 200 d i CLA 220 d mají také volitelný pohon všech kol, opět v kombinaci s dvouspojkovým automatem. Ten je mimochodem za příplatek 58 236 korun dostupný i pro všechny motorizace se standardní manuální převodovkou.
Ceník - Mercedes-Benz CLA/CLA Shooting Brake 2016
CLA kupé CLA Shooting Brake Entry CLA AMG Entry CLA AMG 180 (122 k) 670 000 Kč 732 050 Kč ---------- 679 000 Kč 744 150 Kč ---------- 200 (156 k) ---------- 825 220 Kč ---------- ---------- 837 320 Kč ---------- 220 4Matic (184 k) ---------- 940 170 Kč ---------- ---------- 949 850 Kč ---------- 250 (211 k) ---------- 937 750 Kč ---------- ---------- 947 430 Kč ---------- 250 4Matic (211 k) ---------- 1 050 280 Kč ---------- ---------- 1 062 380 Kč ---------- 250 Sport (218 k) ---------- 1 033 340 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 250 Sport 4Matic (218 k) ---------- 1 145 870 Kč ---------- ---------- 1 155 550 Kč ---------- AMG 45 4Matic (380 k) ---------- ---------- 1 452 000 Kč ---------- ---------- 1 459 260 Kč 180 d (109 k) ---------- 794 970 Kč ---------- ---------- 804 650 Kč ---------- 200 d (136 k) ---------- 844 580 Kč ---------- ---------- 855 470 Kč ---------- 200 d 4Matic (136 k) ---------- 954 690 Kč ---------- ---------- 963 160 Kč ---------- 220 d (177 k) ---------- 969 210 Kč ---------- ---------- 978 890 Kč ---------- 220 d 4Matic (177 k) ---------- 1 026 080 Kč ---------- ---------- 1 035 760 Kč ----------Standardní výbava omlazeného CLA obsahuje sedm airbagů, přednáraznový systém, adaptivní brzdy, hlídání bdělosti řidiče, Isofix, aktivní kapotu, vyhřívaná a elektricky stavitelná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, audiosystém 20 USB, základní online služby Connect me, kožený multifunkční volant, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola. Mercedes-AMG CLA 45 přináší navíc aerodynamický bodykit karosérie, 18palcová litá kola, full-LED světlomety, specifické prvky interiéru, včetně nových budíků a anatomických sedadel v kombinaci mikrovlákna a umělé kůže, sportovní podvozek nebo tempomat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?