Škoda Superb platila vždy spíše za komfortní a pohodlné auto bez velkých sportovních ambicí. Konec konců verze RS vždy patřila jen k snům několika fanouškům. Loni ve Frankfurtu však okřídlený šíp odhalil provedení SportLine s příslibem zajímavého svezení. A v těchto dnech přichází nejsportovnější Superb na český trh.
Stejně jako je ScoutLine zaměřen na lehký terén či zvýšenou ochranu v ulicích měst, SportLine pro změnu dostává svému jménu. Superb a Superb Combi se tak pyšní především o 15 milimetrů sníženým podvozkem a osmnácti- nebo devatenáctipalcovými černými koly. Černě zbarvené sloupky ladí se zatmavenými skly SunSet. Uvnitř se SportLine od standardního Superbu odlišuje sportovními sedaly, hliníkovým pedálem a kůží potaženým volantem.
Pod kapotou se objeví pětice motorů, tři zážehové a dva vznětové. Nejmenší 1.8 TSI má 180 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Dvoulitrové TSI má 220 koní a dvouspojkový automat DSG, respektive 280 koní, automat DSG a pohon všech kol. Mezi vznětovými agregáty dominuje dvoulitrové TDI. Slabší má 150 koní a je kombinováno se šestistupňovým manuálem, šestistupňovým manuálem s pohonem všech kol nebo sedmistupňovým DSG. V silnější specifikaci se TDI chlubí 190 koňmi a šestistupňovým manuálem, dvouspojkovým automatem DSG nebo dvouspojkovým automatem v kombinaci s pohonem všech kol.
Ceník - Škoda Superb SportLine
SportLine SportLine Combi 1.8 TSI (180 k) 858 900 Kč 888 900 Kč 1.8 TSI DSG (180 k) 923 900 Kč 953 900 Kč 2.0 TSI DSG (220 k) 973 900 Kč 1 003 900 Kč 2.0 TSI DSG 4x4 (280 k) 1 103 900 Kč 1 133 900 Kč 2.0 TDI (150 k) 852 900 Kč 882 900 Kč 2.0 TDI DSG (150 k) 917 900 Kč 947 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (150 k) 917 900 Kč 947 900 Kč 2.0 TDI (190 k) 898 900 Kč 928 900 Kč 2.0 TDI DSG (190 k) 963 900 Kč 993 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (190 k) 1 028 900 Kč 1 058 900 KčVýbava obsahuje sedm airbagů, systém Front Assist, Isofix na zadních sedadlech, dešťový senzor, tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Canton s deseti reproduktory, infotainment Bolero s osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, elektricky stavitelná sportovní sedadla vpředu v kombinaci Alcantary a kůže, vnitřní LED osvětlení, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení a přisvěcováním do zatáček, mlhovky a již zmíněná 18palcová černá litá kola.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.