Škoda Superb platila vždy spíše za komfortní a pohodlné auto bez velkých sportovních ambicí. Konec konců verze RS vždy patřila jen k snům několika fanouškům. Loni ve Frankfurtu však okřídlený šíp odhalil provedení SportLine s příslibem zajímavého svezení. A v těchto dnech přichází nejsportovnější Superb na český trh.
Stejně jako je ScoutLine zaměřen na lehký terén či zvýšenou ochranu v ulicích měst, SportLine pro změnu dostává svému jménu. Superb a Superb Combi se tak pyšní především o 15 milimetrů sníženým podvozkem a osmnácti- nebo devatenáctipalcovými černými koly. Černě zbarvené sloupky ladí se zatmavenými skly SunSet. Uvnitř se SportLine od standardního Superbu odlišuje sportovními sedaly, hliníkovým pedálem a kůží potaženým volantem.
Pod kapotou se objeví pětice motorů, tři zážehové a dva vznětové. Nejmenší 1.8 TSI má 180 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Dvoulitrové TSI má 220 koní a dvouspojkový automat DSG, respektive 280 koní, automat DSG a pohon všech kol. Mezi vznětovými agregáty dominuje dvoulitrové TDI. Slabší má 150 koní a je kombinováno se šestistupňovým manuálem, šestistupňovým manuálem s pohonem všech kol nebo sedmistupňovým DSG. V silnější specifikaci se TDI chlubí 190 koňmi a šestistupňovým manuálem, dvouspojkovým automatem DSG nebo dvouspojkovým automatem v kombinaci s pohonem všech kol.
Ceník - Škoda Superb SportLine
SportLine SportLine Combi 1.8 TSI (180 k) 858 900 Kč 888 900 Kč 1.8 TSI DSG (180 k) 923 900 Kč 953 900 Kč 2.0 TSI DSG (220 k) 973 900 Kč 1 003 900 Kč 2.0 TSI DSG 4x4 (280 k) 1 103 900 Kč 1 133 900 Kč 2.0 TDI (150 k) 852 900 Kč 882 900 Kč 2.0 TDI DSG (150 k) 917 900 Kč 947 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (150 k) 917 900 Kč 947 900 Kč 2.0 TDI (190 k) 898 900 Kč 928 900 Kč 2.0 TDI DSG (190 k) 963 900 Kč 993 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (190 k) 1 028 900 Kč 1 058 900 KčVýbava obsahuje sedm airbagů, systém Front Assist, Isofix na zadních sedadlech, dešťový senzor, tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Canton s deseti reproduktory, infotainment Bolero s osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, elektricky stavitelná sportovní sedadla vpředu v kombinaci Alcantary a kůže, vnitřní LED osvětlení, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení a přisvěcováním do zatáček, mlhovky a již zmíněná 18palcová černá litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.