Reportáž: Volkswagen Tiguan si odbyl svou českou premiéru. Došlo i na krátký test

ar5, 13. května 2016, 12:21 Google+

Včera v 18 hodin se v Praze ve Vysočanech uskutečnila česká premiéra nové generace Volkswagenu Tiguan. Ten nabízí spoustu inovativních novinek, nový design a také motory pod kapotou. Během tiskovky jsme navíc stihli rychlotestu podrobit nejvyšší specifikaci 2.0 TSI 4Motion s automatem DSG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Tiguan (2016)

Nový Volkswagen Tiguan (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

U základní verze s pohonem předních kol se snížila oproti předchůdci světlá výška o 33 mm na 1632 mm a naopak se šířkou 1839 mm jej novinka přerůstá o 30 mm. S délkou 4486 mm je nový Tiguan navíc o 60 mm delší a jeho rozvor byl prodloužen o 77 mm na výsledných 2681 mm.

Po stránce vzhledu pak zde máme opravdu nové auto. V nejvyšší výbavě najdeme LED přední světlomety, chromované prvky karoserie anebo zatmavená boční okna. I méně vybavené verze však jistě stojí za pozornost, protože i u nich došlo k velké designové evoluci. Nový Tiguan byl navíc výrazně přepracován v oblasti aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu u něj činí cx = 0,32, což je o 13 procent nižší hodnota, než u předchůdce (cx = 0,37). 

img-responsive

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion (2016) | foto: Roman Havlín

Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech se v porovnání s předchůdcem zvětšil o 145 litrů na výsledných 1655 litrů. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2500 kg pro všechny verze modelu Tiguan s pohonem všech kol 4MOTION a převodovkami MQ500 a DQ500 je pak v této třídě kompaktních SUV nadprůměrem.

Nový Tiguan nabídne pod kapotou hned čtyři zážehové motory s výkonem od 125 do 180 koní. V nabídce se objeví i vznětové motory s výkonem od 115 do 240 koní. Všechny uvedené motorizace jsou podle vedení VW výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty u předchůdce. Od ledna 2016 lze navíc jako zcela nový motor objednávat jednotku 2.0 TSI s 180 koňmi a automatem DSG.

Pro verze s výkonem 150 koní je automat DSG k dispozici na přání, jinak vždy počítejte s přítomností šestistupňového manuálu. Tiguan druhé generace disponuje pohonem všech kol 4MOTION Active Control. Ten umožňuje zvolit několik jízdních režimů, v nichž  nechybí ani mód Offroad. Pohon všech kol je navíc obstaráván spojkou Haldex páté generace.

Na přání lze dokoupit adaptivní podvozek DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Výbavu lze doplnit ještě o systém progresivního řízení, což kromě dynamičtější jízdy zajistí i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.

První jízdní dojmy

Na 20 minut jsme si zapůjčili nejvýkonnější benzinovou variantu s označením 2.0 TSI. Ta nabízela automatickou převodovku (zde je to standard) a pohon obou náprav. Díky tomu, že počasí nám "přálo" a venku lilo doslova jako z konve, jsme deaktivovali elektronickou regulaci prokluzu a zkusili, jak se vůz bude chovat na mokrém povrchu při dynamičtějším stylu jízdy. Kromě toho, že v kabině se sedí velmi pohodlně a motor téměř není slyšet, nás potěšila i velmi rychlá odezva automatu DSG.

img-responsive

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion (2016) | foto: Roman Havlín

Ten řadil bleskurychle, vůz nabízel hned několik jízdních režimů a kdo nerad nechává řazení na automatu, může si řadit sám skrze pádla pod volantem. A jak vlastně Tiguan s výkonem 180 koní jel? Jedním slovem parádně! I na mokru bylo cítit, jak si pohon 4Motion s lehkostí poradil s navlhlou silnicí. Při prudkém vystartování a zatočení do přilehlé zatáčky mi reakce auta připomněla japonský stroj Subaru WRX STI. Ano, to je trošku jiná kategorie auta, ale styl, jakým chtěl jet Tiguan bokem a permanentně posílal výkon na obě nápravy, byl velmi podobný.

Celkově je v novém Tiguanu klid, pohoda, potěšila nás příjemně tuhá celokožená sedadla a nebo dobrý výhled do všech stran. Za příplatek stojí i audiosystém Dynaudio, jehož hudební výkon postačí i těm náročnějším posluchačům. Více dojmů ale přineseme až z klasického týdenního testu, který by mohl proběhnout začátkem tohoto léta.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Volkswagen Tiguan si odbyl svou českou premiéru. Došlo i na krátký test

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Iž 2126

Iž Oda - Zapomenutý hatchback ukazuje, jak těžké bylo inovovat v Sovětském svazu

Ilustrační fotografie; Lexus ve svých servisech experimentuje s technologií rozšířené reality

Čtvrtina řidičů na svolávací akce nejezdí. Tím ale mnohdy riskují své životy!

Ken Okuyama Kode 0

Lamborghini Aventador přestavěné na designově vybroušený supersport je na prodej

Ilustrační foto

Chladící kapalina v zimě? Mnoha řidičům může v mrazech pořádně zavařit

Ilustrační foto

Češi mají jasnou prioritu. Jaké dovážené vozy jsou v kurzu?

Lynk & Co 03

Lynk & Co 03 TCR - Levnější Volvo láká na sportovní model speciálem pro WTCR

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Scirocco R Black Style

VW Scirocco R přichází v nové verzi Black Style, podpoří to jeho prodeje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  2. TEST: Škoda Karoq 1.5 TSI - Skutečně nejlepší volba? Záleží na povaze řidiče a očekáváních

  3. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  4. Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

  5. Moskvič 4x4 - Terénní Moskvič byl odmítnut i přes 15 let vývoje

  6. Auto jako úkryt před střelbou? Skutečnost, kterou vám ve filmu neukážou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud