Včera v 18 hodin se v Praze ve Vysočanech uskutečnila česká premiéra nové generace Volkswagenu Tiguan. Ten nabízí spoustu inovativních novinek, nový design a také motory pod kapotou. Během tiskovky jsme navíc stihli rychlotestu podrobit nejvyšší specifikaci 2.0 TSI 4Motion s automatem DSG.
U základní verze s pohonem předních kol se snížila oproti předchůdci světlá výška o 33 mm na 1632 mm a naopak se šířkou 1839 mm jej novinka přerůstá o 30 mm. S délkou 4486 mm je nový Tiguan navíc o 60 mm delší a jeho rozvor byl prodloužen o 77 mm na výsledných 2681 mm.
Po stránce vzhledu pak zde máme opravdu nové auto. V nejvyšší výbavě najdeme LED přední světlomety, chromované prvky karoserie anebo zatmavená boční okna. I méně vybavené verze však jistě stojí za pozornost, protože i u nich došlo k velké designové evoluci. Nový Tiguan byl navíc výrazně přepracován v oblasti aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu u něj činí cx = 0,32, což je o 13 procent nižší hodnota, než u předchůdce (cx = 0,37).
Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech se v porovnání s předchůdcem zvětšil o 145 litrů na výsledných 1655 litrů. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2500 kg pro všechny verze modelu Tiguan s pohonem všech kol 4MOTION a převodovkami MQ500 a DQ500 je pak v této třídě kompaktních SUV nadprůměrem.
Nový Tiguan nabídne pod kapotou hned čtyři zážehové motory s výkonem od 125 do 180 koní. V nabídce se objeví i vznětové motory s výkonem od 115 do 240 koní. Všechny uvedené motorizace jsou podle vedení VW výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty u předchůdce. Od ledna 2016 lze navíc jako zcela nový motor objednávat jednotku 2.0 TSI s 180 koňmi a automatem DSG.
Pro verze s výkonem 150 koní je automat DSG k dispozici na přání, jinak vždy počítejte s přítomností šestistupňového manuálu. Tiguan druhé generace disponuje pohonem všech kol 4MOTION Active Control. Ten umožňuje zvolit několik jízdních režimů, v nichž nechybí ani mód Offroad. Pohon všech kol je navíc obstaráván spojkou Haldex páté generace.
Na přání lze dokoupit adaptivní podvozek DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Výbavu lze doplnit ještě o systém progresivního řízení, což kromě dynamičtější jízdy zajistí i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.
První jízdní dojmy
Na 20 minut jsme si zapůjčili nejvýkonnější benzinovou variantu s označením 2.0 TSI. Ta nabízela automatickou převodovku (zde je to standard) a pohon obou náprav. Díky tomu, že počasí nám "přálo" a venku lilo doslova jako z konve, jsme deaktivovali elektronickou regulaci prokluzu a zkusili, jak se vůz bude chovat na mokrém povrchu při dynamičtějším stylu jízdy. Kromě toho, že v kabině se sedí velmi pohodlně a motor téměř není slyšet, nás potěšila i velmi rychlá odezva automatu DSG.
Ten řadil bleskurychle, vůz nabízel hned několik jízdních režimů a kdo nerad nechává řazení na automatu, může si řadit sám skrze pádla pod volantem. A jak vlastně Tiguan s výkonem 180 koní jel? Jedním slovem parádně! I na mokru bylo cítit, jak si pohon 4Motion s lehkostí poradil s navlhlou silnicí. Při prudkém vystartování a zatočení do přilehlé zatáčky mi reakce auta připomněla japonský stroj Subaru WRX STI. Ano, to je trošku jiná kategorie auta, ale styl, jakým chtěl jet Tiguan bokem a permanentně posílal výkon na obě nápravy, byl velmi podobný.
Celkově je v novém Tiguanu klid, pohoda, potěšila nás příjemně tuhá celokožená sedadla a nebo dobrý výhled do všech stran. Za příplatek stojí i audiosystém Dynaudio, jehož hudební výkon postačí i těm náročnějším posluchačům. Více dojmů ale přineseme až z klasického týdenního testu, který by mohl proběhnout začátkem tohoto léta.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.