Reportáž: Volkswagen Tiguan si odbyl svou českou premiéru. Došlo i na krátký test

ar5, 13. května 2016, 12:21 Google+

Včera v 18 hodin se v Praze ve Vysočanech uskutečnila česká premiéra nové generace Volkswagenu Tiguan. Ten nabízí spoustu inovativních novinek, nový design a také motory pod kapotou. Během tiskovky jsme navíc stihli rychlotestu podrobit nejvyšší specifikaci 2.0 TSI 4Motion s automatem DSG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Tiguan (2016)

Nový Volkswagen Tiguan (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

U základní verze s pohonem předních kol se snížila oproti předchůdci světlá výška o 33 mm na 1632 mm a naopak se šířkou 1839 mm jej novinka přerůstá o 30 mm. S délkou 4486 mm je nový Tiguan navíc o 60 mm delší a jeho rozvor byl prodloužen o 77 mm na výsledných 2681 mm.

Po stránce vzhledu pak zde máme opravdu nové auto. V nejvyšší výbavě najdeme LED přední světlomety, chromované prvky karoserie anebo zatmavená boční okna. I méně vybavené verze však jistě stojí za pozornost, protože i u nich došlo k velké designové evoluci. Nový Tiguan byl navíc výrazně přepracován v oblasti aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu u něj činí cx = 0,32, což je o 13 procent nižší hodnota, než u předchůdce (cx = 0,37). 

img-responsive

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion (2016) | foto: Roman Havlín

Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech se v porovnání s předchůdcem zvětšil o 145 litrů na výsledných 1655 litrů. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2500 kg pro všechny verze modelu Tiguan s pohonem všech kol 4MOTION a převodovkami MQ500 a DQ500 je pak v této třídě kompaktních SUV nadprůměrem.

Nový Tiguan nabídne pod kapotou hned čtyři zážehové motory s výkonem od 125 do 180 koní. V nabídce se objeví i vznětové motory s výkonem od 115 do 240 koní. Všechny uvedené motorizace jsou podle vedení VW výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty u předchůdce. Od ledna 2016 lze navíc jako zcela nový motor objednávat jednotku 2.0 TSI s 180 koňmi a automatem DSG.

Pro verze s výkonem 150 koní je automat DSG k dispozici na přání, jinak vždy počítejte s přítomností šestistupňového manuálu. Tiguan druhé generace disponuje pohonem všech kol 4MOTION Active Control. Ten umožňuje zvolit několik jízdních režimů, v nichž  nechybí ani mód Offroad. Pohon všech kol je navíc obstaráván spojkou Haldex páté generace.

Na přání lze dokoupit adaptivní podvozek DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Výbavu lze doplnit ještě o systém progresivního řízení, což kromě dynamičtější jízdy zajistí i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.

První jízdní dojmy

Na 20 minut jsme si zapůjčili nejvýkonnější benzinovou variantu s označením 2.0 TSI. Ta nabízela automatickou převodovku (zde je to standard) a pohon obou náprav. Díky tomu, že počasí nám "přálo" a venku lilo doslova jako z konve, jsme deaktivovali elektronickou regulaci prokluzu a zkusili, jak se vůz bude chovat na mokrém povrchu při dynamičtějším stylu jízdy. Kromě toho, že v kabině se sedí velmi pohodlně a motor téměř není slyšet, nás potěšila i velmi rychlá odezva automatu DSG.

img-responsive

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion (2016) | foto: Roman Havlín

Ten řadil bleskurychle, vůz nabízel hned několik jízdních režimů a kdo nerad nechává řazení na automatu, může si řadit sám skrze pádla pod volantem. A jak vlastně Tiguan s výkonem 180 koní jel? Jedním slovem parádně! I na mokru bylo cítit, jak si pohon 4Motion s lehkostí poradil s navlhlou silnicí. Při prudkém vystartování a zatočení do přilehlé zatáčky mi reakce auta připomněla japonský stroj Subaru WRX STI. Ano, to je trošku jiná kategorie auta, ale styl, jakým chtěl jet Tiguan bokem a permanentně posílal výkon na obě nápravy, byl velmi podobný.

Celkově je v novém Tiguanu klid, pohoda, potěšila nás příjemně tuhá celokožená sedadla a nebo dobrý výhled do všech stran. Za příplatek stojí i audiosystém Dynaudio, jehož hudební výkon postačí i těm náročnějším posluchačům. Více dojmů ale přineseme až z klasického týdenního testu, který by mohl proběhnout začátkem tohoto léta.

Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Volkswagen Tiguan si odbyl svou českou premiéru. Došlo i na krátký test

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Scirocco R Black Style

VW Scirocco R přichází v nové verzi Black Style, podpoří to jeho prodeje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud