U základní verze s pohonem předních kol se snížila oproti předchůdci světlá výška o 33 mm na 1632 mm a naopak se šířkou 1839 mm jej novinka přerůstá o 30 mm. S délkou 4486 mm je nový Tiguan navíc o 60 mm delší a jeho rozvor byl prodloužen o 77 mm na výsledných 2681 mm.
Po stránce vzhledu pak zde máme opravdu nové auto. V nejvyšší výbavě najdeme LED přední světlomety, chromované prvky karoserie anebo zatmavená boční okna. I méně vybavené verze však jistě stojí za pozornost, protože i u nich došlo k velké designové evoluci. Nový Tiguan byl navíc výrazně přepracován v oblasti aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu u něj činí cx = 0,32, což je o 13 procent nižší hodnota, než u předchůdce (cx = 0,37).
Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech se v porovnání s předchůdcem zvětšil o 145 litrů na výsledných 1655 litrů. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2500 kg pro všechny verze modelu Tiguan s pohonem všech kol 4MOTION a převodovkami MQ500 a DQ500 je pak v této třídě kompaktních SUV nadprůměrem.
Nový Tiguan nabídne pod kapotou hned čtyři zážehové motory s výkonem od 125 do 180 koní. V nabídce se objeví i vznětové motory s výkonem od 115 do 240 koní. Všechny uvedené motorizace jsou podle vedení VW výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty u předchůdce. Od ledna 2016 lze navíc jako zcela nový motor objednávat jednotku 2.0 TSI s 180 koňmi a automatem DSG.
Pro verze s výkonem 150 koní je automat DSG k dispozici na přání, jinak vždy počítejte s přítomností šestistupňového manuálu. Tiguan druhé generace disponuje pohonem všech kol 4MOTION Active Control. Ten umožňuje zvolit několik jízdních režimů, v nichž nechybí ani mód Offroad. Pohon všech kol je navíc obstaráván spojkou Haldex páté generace.
Na přání lze dokoupit adaptivní podvozek DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Výbavu lze doplnit ještě o systém progresivního řízení, což kromě dynamičtější jízdy zajistí i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.
První jízdní dojmy
Na 20 minut jsme si zapůjčili nejvýkonnější benzinovou variantu s označením 2.0 TSI. Ta nabízela automatickou převodovku (zde je to standard) a pohon obou náprav. Díky tomu, že počasí nám "přálo" a venku lilo doslova jako z konve, jsme deaktivovali elektronickou regulaci prokluzu a zkusili, jak se vůz bude chovat na mokrém povrchu při dynamičtějším stylu jízdy. Kromě toho, že v kabině se sedí velmi pohodlně a motor téměř není slyšet, nás potěšila i velmi rychlá odezva automatu DSG.
Ten řadil bleskurychle, vůz nabízel hned několik jízdních režimů a kdo nerad nechává řazení na automatu, může si řadit sám skrze pádla pod volantem. A jak vlastně Tiguan s výkonem 180 koní jel? Jedním slovem parádně! I na mokru bylo cítit, jak si pohon 4Motion s lehkostí poradil s navlhlou silnicí. Při prudkém vystartování a zatočení do přilehlé zatáčky mi reakce auta připomněla japonský stroj Subaru WRX STI. Ano, to je trošku jiná kategorie auta, ale styl, jakým chtěl jet Tiguan bokem a permanentně posílal výkon na obě nápravy, byl velmi podobný.
Celkově je v novém Tiguanu klid, pohoda, potěšila nás příjemně tuhá celokožená sedadla a nebo dobrý výhled do všech stran. Za příplatek stojí i audiosystém Dynaudio, jehož hudební výkon postačí i těm náročnějším posluchačům. Více dojmů ale přineseme až z klasického týdenního testu, který by mohl proběhnout začátkem tohoto léta.