Včera v 18 hodin se v Praze ve Vysočanech uskutečnila česká premiéra nové generace Volkswagenu Tiguan. Ten nabízí spoustu inovativních novinek, nový design a také motory pod kapotou. Během tiskovky jsme navíc stihli rychlotestu podrobit nejvyšší specifikaci 2.0 TSI 4Motion s automatem DSG.
U základní verze s pohonem předních kol se snížila oproti předchůdci světlá výška o 33 mm na 1632 mm a naopak se šířkou 1839 mm jej novinka přerůstá o 30 mm. S délkou 4486 mm je nový Tiguan navíc o 60 mm delší a jeho rozvor byl prodloužen o 77 mm na výsledných 2681 mm.
Po stránce vzhledu pak zde máme opravdu nové auto. V nejvyšší výbavě najdeme LED přední světlomety, chromované prvky karoserie anebo zatmavená boční okna. I méně vybavené verze však jistě stojí za pozornost, protože i u nich došlo k velké designové evoluci. Nový Tiguan byl navíc výrazně přepracován v oblasti aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu u něj činí cx = 0,32, což je o 13 procent nižší hodnota, než u předchůdce (cx = 0,37).
Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech se v porovnání s předchůdcem zvětšil o 145 litrů na výsledných 1655 litrů. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2500 kg pro všechny verze modelu Tiguan s pohonem všech kol 4MOTION a převodovkami MQ500 a DQ500 je pak v této třídě kompaktních SUV nadprůměrem.
Nový Tiguan nabídne pod kapotou hned čtyři zážehové motory s výkonem od 125 do 180 koní. V nabídce se objeví i vznětové motory s výkonem od 115 do 240 koní. Všechny uvedené motorizace jsou podle vedení VW výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty u předchůdce. Od ledna 2016 lze navíc jako zcela nový motor objednávat jednotku 2.0 TSI s 180 koňmi a automatem DSG.
Pro verze s výkonem 150 koní je automat DSG k dispozici na přání, jinak vždy počítejte s přítomností šestistupňového manuálu. Tiguan druhé generace disponuje pohonem všech kol 4MOTION Active Control. Ten umožňuje zvolit několik jízdních režimů, v nichž nechybí ani mód Offroad. Pohon všech kol je navíc obstaráván spojkou Haldex páté generace.
Na přání lze dokoupit adaptivní podvozek DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Výbavu lze doplnit ještě o systém progresivního řízení, což kromě dynamičtější jízdy zajistí i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.
První jízdní dojmy
Na 20 minut jsme si zapůjčili nejvýkonnější benzinovou variantu s označením 2.0 TSI. Ta nabízela automatickou převodovku (zde je to standard) a pohon obou náprav. Díky tomu, že počasí nám "přálo" a venku lilo doslova jako z konve, jsme deaktivovali elektronickou regulaci prokluzu a zkusili, jak se vůz bude chovat na mokrém povrchu při dynamičtějším stylu jízdy. Kromě toho, že v kabině se sedí velmi pohodlně a motor téměř není slyšet, nás potěšila i velmi rychlá odezva automatu DSG.
Ten řadil bleskurychle, vůz nabízel hned několik jízdních režimů a kdo nerad nechává řazení na automatu, může si řadit sám skrze pádla pod volantem. A jak vlastně Tiguan s výkonem 180 koní jel? Jedním slovem parádně! I na mokru bylo cítit, jak si pohon 4Motion s lehkostí poradil s navlhlou silnicí. Při prudkém vystartování a zatočení do přilehlé zatáčky mi reakce auta připomněla japonský stroj Subaru WRX STI. Ano, to je trošku jiná kategorie auta, ale styl, jakým chtěl jet Tiguan bokem a permanentně posílal výkon na obě nápravy, byl velmi podobný.
Celkově je v novém Tiguanu klid, pohoda, potěšila nás příjemně tuhá celokožená sedadla a nebo dobrý výhled do všech stran. Za příplatek stojí i audiosystém Dynaudio, jehož hudební výkon postačí i těm náročnějším posluchačům. Více dojmů ale přineseme až z klasického týdenního testu, který by mohl proběhnout začátkem tohoto léta.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.