Téměř padesát let patří Toyota Hilux k lídrům segmentu pickupů. Za takovou dobu navíc byla u mnoha významných milníků této kategorie, a to včetně toho posledního – přerodu čistě pracovních strojů v užitečnější SUV. Tuto charakteristiku splňuje především aktuální již osmá generace, která míří na český trh.
Podobně jako další nové Toyoty kombinuje Hilux designový jazyk Keen Look a stylistické ztvárnění Under Priority. To dává pickupu poměrně jasnou a výraznou tvář s maskou chladiče, plynule přecházející v přední světla. Ta jsou v nejvyšší výbavě složena kompletně z LED diod, navíc doplněna dvanácti diodami denního svícení. Robustní nárazníky na obou koncích auta odkazují na terénní schopnosti vozu, podpořené světlou výškou 293 milimetrů, brodivostí 700 milimetrů a nájezdovými úhly 31, respektive 26 stupňů. Myslelo se i na aerodynamiku, proto má střecha profil ve tvaru pagody a zadní světla lemují stabilizační žebra.
V porovnání s předchůdcem je Hilux o 75 milimetrů delší, 20 milimetrů širší a 45 milimetrů nižší. Rozvor náprav má délku 3085 milimetrů. V nabídce se objeví tři typy karosérie – dvoumístný Single Cab, čtyřmístný Extra Cab a pětimístný Double Cab. Právě na posledně jmenované verzi je vidět největší posun směrem k osobním automobilům a konec konců všechna Toyotou zveřejněná technická data se vztahují právě k ní. Ložná plocha má maximální šířku 1645 milimetrů, což je mezi pickupy rekordní hodnota. Víko dostalo pevnější, prostorově úsporné závěsy, včetně vzpěr z odolné oceli, které jej podpírají v otevřené poloze. A abychom končili u tolikrát zmiňovaného designu, umí Toyota nabídnout litá kola o rozměru 17 nebo 18 palců a osm laků karosérie, včetně červené Volcano a modré Hydro.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Toyota Hilux DC Ford Ranger DC Nissan Navara DC VW Amarok DC Délka: 5335 mm 5360 mm 5300 mm 5254 mm Šířka: 1855 mm 1860 mm 1850 mm 1944 mm Výška: 1815 mm 1815 mm 1810 mm 1834 mm Rozvor: 3085 mm 3220 mm 3150 mm 3095 mmKabina základních verzí bude pořád připomínat spíše pracovní než osobní auto. Jak ale půjdete s cenou a výbavou nahoru, můžete se těšit například na multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a dotykovým ovládáním. Mezi analogovými budíky je 4,2palcový TFT displej palubního počítače. Pokud jsou ve voze dekorační plochy, mají většinou kovový vzhled, doplněný modrým podsvícením ovladačů i budíků. Řidiči jistě uvítají kratší páku převodovky, volbu režimu pohonu všech kol má na starosti otočný ovladač. Čalounění obstarává v nejnižších výbavách odolná tkanina, uprostřed nabídky je tkanina s jemnou texturou a na vrcholu stojí kůže.
Podvozek Hiluxu využívá žebřinový rám s tuhostí o 20 procent vyšší, než tomu bylo u předchozí generace. Na zadní nápravě najdeme i nadále listová pera, avšak přepracovaná, pro co nejlepší jízdu na silnici i mimo ni. Pod kapotou je nový naftový čtyřválec 2.4 D-4D s výkonem 150 koní při 3400 ot./min s točivým momentem 400 Nm v pásmu od 1600 do 2000 ot./min. Pokud zvolíte pohon pouze jedné nápravy, dostanete šeštistupňový manuál. Se stálým pohonem všech kol (má dále rozdělovací převodovku a redukci, stejně tak jako diferenciály na obou nápravách, vzadu samosvorný s možností uzamčení) bude možné kombinovat šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku. Všechna provedení dosahují nejvyšší rychlosti 170 km/h a akcelerují z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy (automat), respektive 13,2 sekundy (manuál). Průměrná spotřeba se pohybuje, i kvůli použití systému stop/start, mezi 7,3 - 8,3 l/100 km.
Single Cab bude k dispozici ve dvou výbavových stupních. Základní Base obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, manuálně ovládaná a nelakovaná zrcátka, manuální ovládání oken, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, nelakované nárazníky a ocelové disky kol. Vyšší linie Live přidává dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna nebo klimatizovanou schránku před spolujezdcem.
Extra Cab je nabízen v jediné výbavě Live, která obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s integrovaným ukazatelem směru, elektrická okna, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, nelakované nárazníky a ocelové disky kol.
Ceník - Toyota Hilux
Base Live Acitve Executive Single Cab 2.4 D-4D 4x2 (150 k) 558 000 Kč ---------- ---------- ---------- 2.4 D-4D 4x4 (150 k) ---------- 657 000 Kč ---------- ---------- Extra Cab 2.4 D-4D 4x4 (150 k) ---------- 686 000 Kč ---------- ---------- Double Cab 2.4 D-4D 4x4 (150 k) 682 000 Kč 694 000 Kč 756 000 Kč 810 000 Kč 2.4 D-4D AT 4x4 (150 k) ---------- ---------- 793 000 Kč 847 000 KčPoznámka: uvedené ceny jsou bez DPH.
Double Cab v základním provedení Base nabízí sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, Isofix, manuálně ovládaná a nelakovaná zrcátka, manuální ovládání oken, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, sklopnou zadní lavici, nelakované nárazníky a ocelové disky kol. Vyšší linie Live přidává dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna nebo klimatizovanou schránku před spolujezdcem.
Stupeň Active má navíc tempomat, asistent pro sjíždění kopců, 4,2palcový TFT displej, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, CD přehrávačem, příjmem digitálního rádia, USB/MP3/iPod konektivitou a couvací kamerou, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, kvalitnější čalounění, vyhřívání předních sedadel, kožený volant, chromované kliky dveří a masku chladiče, přední nárazník v barvě karosérie, zadní chromovaný nárazník, černé boční nášlapy, mlhovky nebo litá kola. Nejvyšší provedení Executive obsahuje dále soustavu Toyota Safety System (přednárazový bezpečnostní systém, asistent pro jízdu v pruzích a systém rozpoznávání dopravních značek), automatickou klimatizaci, full-LED přední světla s diodami denního svícení a automatickým nastavováním výšky nebo lité rezervní kolo.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.