Modely Allroad patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější deriváty Audi A4 i A6 s karosérií kombi. Zatímco větší A6 Allroad je na trhu po poslední omlazovací kůře poměrně krátkou dobu, A4 Allroad čekalo spolu s celou řadou střídání stráží na přelomu loňského a letošního roku. Teď míří zvýšené kombi na český trh, uspěje?
A4 Allroad quattro poznáte poměrně snadno. Když už snad přehlédnete o 34 milimetrů vyšší světlou výšku, můžete se spolehnout na bohaté plastové obložení nárazníků i podběhů kol, střešní ližiny nebo výraznou masku chladiče Singleframe. Uvnitř je to klasická A4 Avant včetně kufru se základním objemem 505 litrů, systémem kolejnic a dělenými opěradly. Palubní desce dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MMI rádio plus, chybět nebude ani digitální přístrojový panel za 14 300 korun.
O pohon se v prvních týdnech prodeje bude start pouze třílitrové TDI o výkonu 218 nebo 272 koní. V prvním případě přenáší sílu na všechna kola dvouspojkový automat S tronic, v tom druhém osmistupňový automat tiptronic s měničem točivého momentu. Ve druhé polovině roku přijde ke slovu dvoulitrové TFSI s výkonem 252 koní a dvouspojkou S tronic, respektive dvoulitrové TDI s výkonem 150, 163 nebo 190 koní. Nejslabší má manuální šestikvalt, prostřední automat S tronic a nejsilnější výběr mezi oběma převodovkami.
Ceník - Audi A4 Allroad quattro
A4 Allroad 2.0 TFSI (252 k) 1 309 900 Kč 2.0 TDI (150 k) 1 069 900 Kč 2.0 TDI (163 k) 1 156 900 Kč 2.0 TDI (190 k) 1 169 900 Kč 2.0 TDI AT (190 k) 1 230 900 Kč 3.0 TDI (218 k) 1 330 900 Kč 3.0 TDI (272 k) 1 445 900 KčV základu najdeme šest airbagů, systém Audi pre sense city, Isofix pro zadní krajní sedadla a sedadlo spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovým displejem, Bluetooth, CD přehrávačem, USB portem a osmi reproduktory, multifunkční volant, xenonová světla, volič jízdních režimů a 17palcová litá kola.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.