Modely Allroad patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější deriváty Audi A4 i A6 s karosérií kombi. Zatímco větší A6 Allroad je na trhu po poslední omlazovací kůře poměrně krátkou dobu, A4 Allroad čekalo spolu s celou řadou střídání stráží na přelomu loňského a letošního roku. Teď míří zvýšené kombi na český trh, uspěje?
A4 Allroad quattro poznáte poměrně snadno. Když už snad přehlédnete o 34 milimetrů vyšší světlou výšku, můžete se spolehnout na bohaté plastové obložení nárazníků i podběhů kol, střešní ližiny nebo výraznou masku chladiče Singleframe. Uvnitř je to klasická A4 Avant včetně kufru se základním objemem 505 litrů, systémem kolejnic a dělenými opěradly. Palubní desce dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MMI rádio plus, chybět nebude ani digitální přístrojový panel za 14 300 korun.
O pohon se v prvních týdnech prodeje bude start pouze třílitrové TDI o výkonu 218 nebo 272 koní. V prvním případě přenáší sílu na všechna kola dvouspojkový automat S tronic, v tom druhém osmistupňový automat tiptronic s měničem točivého momentu. Ve druhé polovině roku přijde ke slovu dvoulitrové TFSI s výkonem 252 koní a dvouspojkou S tronic, respektive dvoulitrové TDI s výkonem 150, 163 nebo 190 koní. Nejslabší má manuální šestikvalt, prostřední automat S tronic a nejsilnější výběr mezi oběma převodovkami.
Ceník - Audi A4 Allroad quattro
A4 Allroad 2.0 TFSI (252 k) 1 309 900 Kč 2.0 TDI (150 k) 1 069 900 Kč 2.0 TDI (163 k) 1 156 900 Kč 2.0 TDI (190 k) 1 169 900 Kč 2.0 TDI AT (190 k) 1 230 900 Kč 3.0 TDI (218 k) 1 330 900 Kč 3.0 TDI (272 k) 1 445 900 KčV základu najdeme šest airbagů, systém Audi pre sense city, Isofix pro zadní krajní sedadla a sedadlo spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovým displejem, Bluetooth, CD přehrávačem, USB portem a osmi reproduktory, multifunkční volant, xenonová světla, volič jízdních režimů a 17palcová litá kola.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.