Modely Allroad patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější deriváty Audi A4 i A6 s karosérií kombi. Zatímco větší A6 Allroad je na trhu po poslední omlazovací kůře poměrně krátkou dobu, A4 Allroad čekalo spolu s celou řadou střídání stráží na přelomu loňského a letošního roku. Teď míří zvýšené kombi na český trh, uspěje?
A4 Allroad quattro poznáte poměrně snadno. Když už snad přehlédnete o 34 milimetrů vyšší světlou výšku, můžete se spolehnout na bohaté plastové obložení nárazníků i podběhů kol, střešní ližiny nebo výraznou masku chladiče Singleframe. Uvnitř je to klasická A4 Avant včetně kufru se základním objemem 505 litrů, systémem kolejnic a dělenými opěradly. Palubní desce dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MMI rádio plus, chybět nebude ani digitální přístrojový panel za 14 300 korun.
O pohon se v prvních týdnech prodeje bude start pouze třílitrové TDI o výkonu 218 nebo 272 koní. V prvním případě přenáší sílu na všechna kola dvouspojkový automat S tronic, v tom druhém osmistupňový automat tiptronic s měničem točivého momentu. Ve druhé polovině roku přijde ke slovu dvoulitrové TFSI s výkonem 252 koní a dvouspojkou S tronic, respektive dvoulitrové TDI s výkonem 150, 163 nebo 190 koní. Nejslabší má manuální šestikvalt, prostřední automat S tronic a nejsilnější výběr mezi oběma převodovkami.
Ceník - Audi A4 Allroad quattro
A4 Allroad 2.0 TFSI (252 k) 1 309 900 Kč 2.0 TDI (150 k) 1 069 900 Kč 2.0 TDI (163 k) 1 156 900 Kč 2.0 TDI (190 k) 1 169 900 Kč 2.0 TDI AT (190 k) 1 230 900 Kč 3.0 TDI (218 k) 1 330 900 Kč 3.0 TDI (272 k) 1 445 900 KčV základu najdeme šest airbagů, systém Audi pre sense city, Isofix pro zadní krajní sedadla a sedadlo spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovým displejem, Bluetooth, CD přehrávačem, USB portem a osmi reproduktory, multifunkční volant, xenonová světla, volič jízdních režimů a 17palcová litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.