K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Reportáž: Poradíme vám, kdy koupit váš vysněný vůz, pomohli nám s tím odborníci z Sauto.cz

ar5, 20. dubna 2016, 09:05 Google+

Největší on-line server s ojetými vozy v ČR, Sauto.cz, nás pozval na svou tiskovou konferenci, kde se nám snažil ukázat, jak se mění hodnota ojetých vozů v závislosti na stáří. Nejen tyhle informace tak přinášíme i vám čtenářům.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.04. 20:51) Napište svůj názor
server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Nám zaslaná data říkají, že mainstreamové značky ztrácejí v prvních čtyřech až pěti letech každoročně 10 % ze své původní ceny. V dalších letech však pokles ceny výrazně zpomalí, a to jen o 2 až 3 procenta ročně. Trošku jinak jsou na tom prémiové značky, jako je Audi, BMW nebo Mercedes.

U nich cena prudce klesá prvních 8 let, a to až na zhruba 20 procent své původní ceny. Právě ve chvíli, kdy končí prudký pokles ceny, je nejvýhodnější auto koupit. Cenový pokles je v dalších několika letech minimální a za podobnou cenu by zájemce jinak získal podstatně starší a hůře vybavený vůz.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Bod zlomu aneb kdy nejvýhodněji koupit

Stáří je hlavním faktorem při výběru ojetiny, a proto server Sauto.cz přináší přesná data o tom, jak cena v průběhu let klesá. V prvních čtyřech až pěti letech ztrácí většina aut 40–60 % své původní hodnoty. U prémiových značek pak může někoho vyděsit fakt, že během osmi let vůz ztratí až 80 % své původní hodnoty.

„Za auto, které stálo jeden a půl milionu, si tak po osmi letech provozu oproti stejně staré škodovce nebo Volkswagenu kupec připlatí jen zhruba 200 000 korun. O dva roky později je to třeba již jen sto tisíc,“ řekl během tiskové konference produktový manažer serveru Sauto.cz Adam Szabó.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Souboj značek

Ceny standardních značek začínají u jednoletých aut na různé úrovni. Nejvýše stojí Ford, uprostřed pak Škoda a Volkswagen, Hyundai je v průměru nejlevnější. Rozptyl v průměrné ceně je v prvním roce více než 200 000 Kč.

Stejně jako se liší výchozí ceny, rozdíl je také v tempu jejich poklesu. Například Fordy ztratí mezi prvním a druhým rokem 36 % původní hodnoty a ve třetím roce jsou již dokonce pod polovinou. Naopak za automobily značek VW a Škoda majitel dostane ještě po pěti letech více než polovinu původní ceny. V případě Volkswagenu to je 63 procent a za Škodovku 57 procent. Pod polovinu hodnoty se tyto dvě značky dostanou až v šestém roce svého stáří.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Rozdílné tempo poklesu také znamená, že již ve druhém roce se ceny všech značek prudce přiblíží a od té doby je v podstatě jedno, jakou značku kupujete. Cenové rozdíly jsou skutečně minimální. Je tedy výhodné koupit „prestižnější“ a případně lépe vybavenou značku. Pokud se ale na celou věc podíváme z pohledu prodávajícího, situace je obrácená. Když si někdo pořídí dražší nový vůz, musí počítat, že cenový pokles v okamžiku prodeje bude vyšší. V ojeté podobě za něj prostě příliš velkou prémii nedostane.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Nad cenovým průměrem ojetin zůstává o několik desítek tisíc po celou dobu jen značka Volkswagen. Ta je vlastně takovou levnou německou prémií. Po prvním roce proto Volkswagen přeskočí Ford, jehož cena začíná v tu chvíli prudce klesat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Poradíme vám, kdy koupit váš vysněný vůz, pomohli nám s tím odborníci z Sauto.cz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.04.2016 20:51 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km

Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

Výměna oleje na Bugatti Veyron svépomocí

VIDEO: Jak se mění olej na Bugatti Veyron? Práce za 500 000 Kč se chopili amatáři

Společnost Lego představila Aston Martin DB5 inspirovaný bondovkou Goldfinger

James Bond ve světě Lega? Tahle replika Aston Martinu má i vystřelovací sedadlo

Nové taktické obranné vozidlo 4x4 Zetor GERLACH

Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

Audi TT dostala pro rok 2019 facelift, který přináší drobné úpravy designu a hlavně řadu nových prvků standardní výbavy

Modernizované Audi TT? Nejdůležitějších změn si na první pohled nevšimnete

McLaren Senna - exkluzivní model společnosti Amalgam startuje na ceně okolo 181 000 korun

Exkluzivní model v ceně nového auta? Prodejce očekává enormní zájem

Škoda Superb je vítězem hodnocení časopisu Auto Test v Německu

Škoda Superb ovládla prestižní anketu, nenašla přemožitele

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak rychle snížit teplotu v rozpáleném autě? Tyto metody jsou sázkou na jistotu

Ford Focus v úpravě podle filmu Mad Max

Ford Focus ve stylu Mad Max? Raketa na střeše, plamenomet v kufru a granát v držáku na pití

Ford Explorer Police Interceptor

Spoutaný muž ukradl policejní auto, ve kterém byl zavřený. Jeho jízda nemohla skončit jinak

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Polo R WRC Street by Wimmer

VW Polo R WRC Street od Wimmer RST

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

  6. V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud