Největší on-line server s ojetými vozy v ČR, Sauto.cz, nás pozval na svou tiskovou konferenci, kde se nám snažil ukázat, jak se mění hodnota ojetých vozů v závislosti na stáří. Nejen tyhle informace tak přinášíme i vám čtenářům.
Nám zaslaná data říkají, že mainstreamové značky ztrácejí v prvních čtyřech až pěti letech každoročně 10 % ze své původní ceny. V dalších letech však pokles ceny výrazně zpomalí, a to jen o 2 až 3 procenta ročně. Trošku jinak jsou na tom prémiové značky, jako je Audi, BMW nebo Mercedes.
U nich cena prudce klesá prvních 8 let, a to až na zhruba 20 procent své původní ceny. Právě ve chvíli, kdy končí prudký pokles ceny, je nejvýhodnější auto koupit. Cenový pokles je v dalších několika letech minimální a za podobnou cenu by zájemce jinak získal podstatně starší a hůře vybavený vůz.
Bod zlomu aneb kdy nejvýhodněji koupit
Stáří je hlavním faktorem při výběru ojetiny, a proto server Sauto.cz přináší přesná data o tom, jak cena v průběhu let klesá. V prvních čtyřech až pěti letech ztrácí většina aut 40–60 % své původní hodnoty. U prémiových značek pak může někoho vyděsit fakt, že během osmi let vůz ztratí až 80 % své původní hodnoty.
„Za auto, které stálo jeden a půl milionu, si tak po osmi letech provozu oproti stejně staré škodovce nebo Volkswagenu kupec připlatí jen zhruba 200 000 korun. O dva roky později je to třeba již jen sto tisíc,“ řekl během tiskové konference produktový manažer serveru Sauto.cz Adam Szabó.
Souboj značek
Ceny standardních značek začínají u jednoletých aut na různé úrovni. Nejvýše stojí Ford, uprostřed pak Škoda a Volkswagen, Hyundai je v průměru nejlevnější. Rozptyl v průměrné ceně je v prvním roce více než 200 000 Kč.
Stejně jako se liší výchozí ceny, rozdíl je také v tempu jejich poklesu. Například Fordy ztratí mezi prvním a druhým rokem 36 % původní hodnoty a ve třetím roce jsou již dokonce pod polovinou. Naopak za automobily značek VW a Škoda majitel dostane ještě po pěti letech více než polovinu původní ceny. V případě Volkswagenu to je 63 procent a za Škodovku 57 procent. Pod polovinu hodnoty se tyto dvě značky dostanou až v šestém roce svého stáří.
Rozdílné tempo poklesu také znamená, že již ve druhém roce se ceny všech značek prudce přiblíží a od té doby je v podstatě jedno, jakou značku kupujete. Cenové rozdíly jsou skutečně minimální. Je tedy výhodné koupit „prestižnější“ a případně lépe vybavenou značku. Pokud se ale na celou věc podíváme z pohledu prodávajícího, situace je obrácená. Když si někdo pořídí dražší nový vůz, musí počítat, že cenový pokles v okamžiku prodeje bude vyšší. V ojeté podobě za něj prostě příliš velkou prémii nedostane.
Nad cenovým průměrem ojetin zůstává o několik desítek tisíc po celou dobu jen značka Volkswagen. Ta je vlastně takovou levnou německou prémií. Po prvním roce proto Volkswagen přeskočí Ford, jehož cena začíná v tu chvíli prudce klesat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?