Reportáž: Poradíme vám, kdy koupit váš vysněný vůz, pomohli nám s tím odborníci z Sauto.cz

ar5, 20. dubna 2016, 09:05 Google+

Největší on-line server s ojetými vozy v ČR, Sauto.cz, nás pozval na svou tiskovou konferenci, kde se nám snažil ukázat, jak se mění hodnota ojetých vozů v závislosti na stáří. Nejen tyhle informace tak přinášíme i vám čtenářům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Nám zaslaná data říkají, že mainstreamové značky ztrácejí v prvních čtyřech až pěti letech každoročně 10 % ze své původní ceny. V dalších letech však pokles ceny výrazně zpomalí, a to jen o 2 až 3 procenta ročně. Trošku jinak jsou na tom prémiové značky, jako je Audi, BMW nebo Mercedes.

U nich cena prudce klesá prvních 8 let, a to až na zhruba 20 procent své původní ceny. Právě ve chvíli, kdy končí prudký pokles ceny, je nejvýhodnější auto koupit. Cenový pokles je v dalších několika letech minimální a za podobnou cenu by zájemce jinak získal podstatně starší a hůře vybavený vůz.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Bod zlomu aneb kdy nejvýhodněji koupit

Stáří je hlavním faktorem při výběru ojetiny, a proto server Sauto.cz přináší přesná data o tom, jak cena v průběhu let klesá. V prvních čtyřech až pěti letech ztrácí většina aut 40–60 % své původní hodnoty. U prémiových značek pak může někoho vyděsit fakt, že během osmi let vůz ztratí až 80 % své původní hodnoty.

„Za auto, které stálo jeden a půl milionu, si tak po osmi letech provozu oproti stejně staré škodovce nebo Volkswagenu kupec připlatí jen zhruba 200 000 korun. O dva roky později je to třeba již jen sto tisíc,“ řekl během tiskové konference produktový manažer serveru Sauto.cz Adam Szabó.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Souboj značek

Ceny standardních značek začínají u jednoletých aut na různé úrovni. Nejvýše stojí Ford, uprostřed pak Škoda a Volkswagen, Hyundai je v průměru nejlevnější. Rozptyl v průměrné ceně je v prvním roce více než 200 000 Kč.

Stejně jako se liší výchozí ceny, rozdíl je také v tempu jejich poklesu. Například Fordy ztratí mezi prvním a druhým rokem 36 % původní hodnoty a ve třetím roce jsou již dokonce pod polovinou. Naopak za automobily značek VW a Škoda majitel dostane ještě po pěti letech více než polovinu původní ceny. V případě Volkswagenu to je 63 procent a za Škodovku 57 procent. Pod polovinu hodnoty se tyto dvě značky dostanou až v šestém roce svého stáří.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Rozdílné tempo poklesu také znamená, že již ve druhém roce se ceny všech značek prudce přiblíží a od té doby je v podstatě jedno, jakou značku kupujete. Cenové rozdíly jsou skutečně minimální. Je tedy výhodné koupit „prestižnější“ a případně lépe vybavenou značku. Pokud se ale na celou věc podíváme z pohledu prodávajícího, situace je obrácená. Když si někdo pořídí dražší nový vůz, musí počítat, že cenový pokles v okamžiku prodeje bude vyšší. V ojeté podobě za něj prostě příliš velkou prémii nedostane.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Nad cenovým průměrem ojetin zůstává o několik desítek tisíc po celou dobu jen značka Volkswagen. Ta je vlastně takovou levnou německou prémií. Po prvním roce proto Volkswagen přeskočí Ford, jehož cena začíná v tu chvíli prudce klesat.

Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Poradíme vám, kdy koupit váš vysněný vůz, pomohli nám s tím odborníci z Sauto.cz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Polo R WRC Street by Wimmer

VW Polo R WRC Street od Wimmer RST

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud