Modelový rok 2017 přinesl nejvíce změn do ceníku Octavie. Přesto Škoda nezapomněla ani na Fabii, kterou půjde konečně koupit ve verzi ScoutLine. Kromě ní ale přichází i upravené ceny a nové prvky příplatkové výbavy.
Verze ScoutLine je pokračovatelem Fabie Scout, což je poznat hned na první pohled. Výhradně kombík má totiž oplastování vpředu, vzadu i na bocích, stříbrná zpětná zrcátka a střešní ližiny nebo 16-, popřípadě 17palcová kola. Zvýšená světlá výška ani pohon všech kol se nekoná. Přední kola tak roztáčí všechny motory s výjimkou litrového tříválce. To znamená 1.2 TSI o výkonu 90 nebo 110 koní a 1.4 TDI o výkonu 90 nebo 105 koní. Základní výbavou ScoutLine prakticky kopíruje stupeň Style, v přímém porovnání má ale navíc třeba zadní kotoučové brzdy pro všechny motory, vyhřívaná přední sedadla, SunSet, šest reproduktorů, asistent rozjezdu do kopce nebo paket Style Plus. Cena vozu je minimálně 370 900 korun, nejvíce za něj zaplatíte 475 900 korun. Kompletní ceník hledejte zde.
Základní provedení Active s karosérií hatchback a motorem 1.0 MPI je nyní o dva tisíce levnější než doposud, přijde tak na 237 900 korun, stejný motor s výbavou Ambition je levnější o tisícovku. Lehce dolů šly i další ceny benzínových motorů, naopak naftové agregáty zdražily u obou karosářských variant. Základní výbava Active se s naftovým tříválcem o 15 tisíc korun dražší, další dva stupně znamenají nárůst 16 tisíc korun. Nejlevnější naftová Fabia tak vychází na 342 900 korun, respektive 352 900 korun. Za nabídky verze Monte Carlo pak turbodiesely vypadly úplně.
Novinkou ve standardní výbavě všech Fabii od druhého výbavového stupně Ambition je schránka na deštník pod sedadlem spolujezdce, která navíc obsahuje i ten deštník. Verze Style, ScoutLine a Monte Carlo mají zadní SPZ osvětlenou LED diodami, varianta Ambition má tuto položku spolu s LED diodami denního svícení za 6100 korun. Zadní parkovací kamera s ostřikovačem vychází pro linie Style, ScoutLine a Monte Carlo na 7000 korun. Stejná trojice má za 13 800 korun dostupný rovněž adaptivní tempomat. Celý ceník Fabie si prohlédněte zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.