Modelový rok 2017 přinesl nejvíce změn do ceníku Octavie. Přesto Škoda nezapomněla ani na Fabii, kterou půjde konečně koupit ve verzi ScoutLine. Kromě ní ale přichází i upravené ceny a nové prvky příplatkové výbavy.
Verze ScoutLine je pokračovatelem Fabie Scout, což je poznat hned na první pohled. Výhradně kombík má totiž oplastování vpředu, vzadu i na bocích, stříbrná zpětná zrcátka a střešní ližiny nebo 16-, popřípadě 17palcová kola. Zvýšená světlá výška ani pohon všech kol se nekoná. Přední kola tak roztáčí všechny motory s výjimkou litrového tříválce. To znamená 1.2 TSI o výkonu 90 nebo 110 koní a 1.4 TDI o výkonu 90 nebo 105 koní. Základní výbavou ScoutLine prakticky kopíruje stupeň Style, v přímém porovnání má ale navíc třeba zadní kotoučové brzdy pro všechny motory, vyhřívaná přední sedadla, SunSet, šest reproduktorů, asistent rozjezdu do kopce nebo paket Style Plus. Cena vozu je minimálně 370 900 korun, nejvíce za něj zaplatíte 475 900 korun. Kompletní ceník hledejte zde.
Základní provedení Active s karosérií hatchback a motorem 1.0 MPI je nyní o dva tisíce levnější než doposud, přijde tak na 237 900 korun, stejný motor s výbavou Ambition je levnější o tisícovku. Lehce dolů šly i další ceny benzínových motorů, naopak naftové agregáty zdražily u obou karosářských variant. Základní výbava Active se s naftovým tříválcem o 15 tisíc korun dražší, další dva stupně znamenají nárůst 16 tisíc korun. Nejlevnější naftová Fabia tak vychází na 342 900 korun, respektive 352 900 korun. Za nabídky verze Monte Carlo pak turbodiesely vypadly úplně.
Novinkou ve standardní výbavě všech Fabii od druhého výbavového stupně Ambition je schránka na deštník pod sedadlem spolujezdce, která navíc obsahuje i ten deštník. Verze Style, ScoutLine a Monte Carlo mají zadní SPZ osvětlenou LED diodami, varianta Ambition má tuto položku spolu s LED diodami denního svícení za 6100 korun. Zadní parkovací kamera s ostřikovačem vychází pro linie Style, ScoutLine a Monte Carlo na 7000 korun. Stejná trojice má za 13 800 korun dostupný rovněž adaptivní tempomat. Celý ceník Fabie si prohlédněte zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.