Modelový rok 2017 přinesl nejvíce změn do ceníku Octavie. Přesto Škoda nezapomněla ani na Fabii, kterou půjde konečně koupit ve verzi ScoutLine. Kromě ní ale přichází i upravené ceny a nové prvky příplatkové výbavy.
Verze ScoutLine je pokračovatelem Fabie Scout, což je poznat hned na první pohled. Výhradně kombík má totiž oplastování vpředu, vzadu i na bocích, stříbrná zpětná zrcátka a střešní ližiny nebo 16-, popřípadě 17palcová kola. Zvýšená světlá výška ani pohon všech kol se nekoná. Přední kola tak roztáčí všechny motory s výjimkou litrového tříválce. To znamená 1.2 TSI o výkonu 90 nebo 110 koní a 1.4 TDI o výkonu 90 nebo 105 koní. Základní výbavou ScoutLine prakticky kopíruje stupeň Style, v přímém porovnání má ale navíc třeba zadní kotoučové brzdy pro všechny motory, vyhřívaná přední sedadla, SunSet, šest reproduktorů, asistent rozjezdu do kopce nebo paket Style Plus. Cena vozu je minimálně 370 900 korun, nejvíce za něj zaplatíte 475 900 korun. Kompletní ceník hledejte zde.
Základní provedení Active s karosérií hatchback a motorem 1.0 MPI je nyní o dva tisíce levnější než doposud, přijde tak na 237 900 korun, stejný motor s výbavou Ambition je levnější o tisícovku. Lehce dolů šly i další ceny benzínových motorů, naopak naftové agregáty zdražily u obou karosářských variant. Základní výbava Active se s naftovým tříválcem o 15 tisíc korun dražší, další dva stupně znamenají nárůst 16 tisíc korun. Nejlevnější naftová Fabia tak vychází na 342 900 korun, respektive 352 900 korun. Za nabídky verze Monte Carlo pak turbodiesely vypadly úplně.
Novinkou ve standardní výbavě všech Fabii od druhého výbavového stupně Ambition je schránka na deštník pod sedadlem spolujezdce, která navíc obsahuje i ten deštník. Verze Style, ScoutLine a Monte Carlo mají zadní SPZ osvětlenou LED diodami, varianta Ambition má tuto položku spolu s LED diodami denního svícení za 6100 korun. Zadní parkovací kamera s ostřikovačem vychází pro linie Style, ScoutLine a Monte Carlo na 7000 korun. Stejná trojice má za 13 800 korun dostupný rovněž adaptivní tempomat. Celý ceník Fabie si prohlédněte zde.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.