Škoda Octavia dostala litrový tříválec, měnila se i skladba výbavy

ar6, 18. dubna 2016, 17:09 Google+

Litrové tříválce se staly běžnou součástí nabídky těch nejmenších vozů, stále častěji ale pronikají také do vyšších segmentů. Například v nižší střední třídě takovým motorem disponují omlazené Audi A3, Opel Astra, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. A do této docela početné enklávy se nyní přidává také Škoda Octavia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia dostala nový litrový tříválec TSI, který doplňují lepší příplatky.

Škoda Octavia dostala nový litrový tříválec TSI, který doplňují lepší příplatky. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Liftback nebo kombi mladoboleslavské automobilky měl doposud jako nejmenší jednotku přeplňovanou dvanáctistovku TSI o výkonu 86 nebo 110 koní. Zatímco slabší jednotka stále zůstává vstupní bránou do světa Octavie, silnější 1.2 TSI nahrazuje, počínaje dnešní dnem, právě litrový tříválec TSI.

Jeho výkonu je 116 koní a točivý moment 200 Nm, což jsou hodnoty lepší než předchozího čtyřválce. Stejné je to i s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola. Pohonná jednotka bude dostupná ve všech výbavách, včetně akční Fresh, vyjma nejvyššího stupně Laurin & Klement. Základní cena je 395 900 korun pro liftback a 425 900 korun pro kombi.

U Octavie ale nejde o jedinou změnu, připravenou pro modelový rok 2017. Provedení G-Tec se čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 koní, uzpůsobenou pro provoz na CNG, je nově k dispozici také s dvouspojkovým automatem DSG. Pokud po této kombinaci zatoužíte, připravte si minimálně 498 900 korun na liftback a 531 900 korun na kombi.

Mezi nové prvky příplatkové výbavy patří adaptivní tlumiče s voličem jízdních režimů, které dostanete za 25 tisíc korun pro verze s výkonem od 150 koní výše. Zvolit také můžete pouze výbavu Style nebo Laurin & Klement, případně provedení RS nebo RS230. U nich je ale příplatek za tuto položku 26 700 korun. Fenoménem poslední měsíců je bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, která u Octavie v kombinaci s Bluetooth přijde na 8100 korun pro stupně Ambition a Style, respektive 4600 korun u stupňů Laurin & Klement a Fresh. Pokud chcete k „modrému zubu“ hlasové ovládání, přihodíte další pětistovku.

Opět platí, že tento prvek dostane i zájemce o Octavii RS a RS230 nebo Scout. V jejich případě je cena 5100 korun u automatu nebo 8600 korun u manuálu. RS230 mezi převodovkami nerozlišuje a má jednotnou cenu 5100, Scout nasadil též jednu cenu, ale na hodnotě 8600 korun. Zadní parkovací kameru s ostřikovačem mohou mít všechny výbavy, kromě základní Active, za 8100 korun. Střešní okno je nově vyhrazeno pouze dvěma nejvyšším stupňům výbavy a modelu RS, stejně tak došlo k úpravě některých paketů a příplatků pro nejnižší stupně výbavy. Základní cena ale zůstala na 354 900 korunách za liftback a 384 900 korunách za kombi. Celý upravený ceník si můežet prohlédnout zde, deriváty potom naleznete zde.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia dostala litrový tříválec, měnila se i skladba výbavy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Yaris 1.5 HSD Hybrid (2016)

TEST: Toyota Yaris 1.5i HSD Hybrid - Do města a nikam jinam

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud