Litrové tříválce se staly běžnou součástí nabídky těch nejmenších vozů, stále častěji ale pronikají také do vyšších segmentů. Například v nižší střední třídě takovým motorem disponují omlazené Audi A3, Opel Astra, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. A do této docela početné enklávy se nyní přidává také Škoda Octavia.
Liftback nebo kombi mladoboleslavské automobilky měl doposud jako nejmenší jednotku přeplňovanou dvanáctistovku TSI o výkonu 86 nebo 110 koní. Zatímco slabší jednotka stále zůstává vstupní bránou do světa Octavie, silnější 1.2 TSI nahrazuje, počínaje dnešní dnem, právě litrový tříválec TSI.
Jeho výkonu je 116 koní a točivý moment 200 Nm, což jsou hodnoty lepší než předchozího čtyřválce. Stejné je to i s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola. Pohonná jednotka bude dostupná ve všech výbavách, včetně akční Fresh, vyjma nejvyššího stupně Laurin & Klement. Základní cena je 395 900 korun pro liftback a 425 900 korun pro kombi.
U Octavie ale nejde o jedinou změnu, připravenou pro modelový rok 2017. Provedení G-Tec se čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 koní, uzpůsobenou pro provoz na CNG, je nově k dispozici také s dvouspojkovým automatem DSG. Pokud po této kombinaci zatoužíte, připravte si minimálně 498 900 korun na liftback a 531 900 korun na kombi.
Mezi nové prvky příplatkové výbavy patří adaptivní tlumiče s voličem jízdních režimů, které dostanete za 25 tisíc korun pro verze s výkonem od 150 koní výše. Zvolit také můžete pouze výbavu Style nebo Laurin & Klement, případně provedení RS nebo RS230. U nich je ale příplatek za tuto položku 26 700 korun. Fenoménem poslední měsíců je bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, která u Octavie v kombinaci s Bluetooth přijde na 8100 korun pro stupně Ambition a Style, respektive 4600 korun u stupňů Laurin & Klement a Fresh. Pokud chcete k „modrému zubu“ hlasové ovládání, přihodíte další pětistovku.
Opět platí, že tento prvek dostane i zájemce o Octavii RS a RS230 nebo Scout. V jejich případě je cena 5100 korun u automatu nebo 8600 korun u manuálu. RS230 mezi převodovkami nerozlišuje a má jednotnou cenu 5100, Scout nasadil též jednu cenu, ale na hodnotě 8600 korun. Zadní parkovací kameru s ostřikovačem mohou mít všechny výbavy, kromě základní Active, za 8100 korun. Střešní okno je nově vyhrazeno pouze dvěma nejvyšším stupňům výbavy a modelu RS, stejně tak došlo k úpravě některých paketů a příplatků pro nejnižší stupně výbavy. Základní cena ale zůstala na 354 900 korunách za liftback a 384 900 korunách za kombi. Celý upravený ceník si můežet prohlédnout zde, deriváty potom naleznete zde.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.