Litrové tříválce se staly běžnou součástí nabídky těch nejmenších vozů, stále častěji ale pronikají také do vyšších segmentů. Například v nižší střední třídě takovým motorem disponují omlazené Audi A3, Opel Astra, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. A do této docela početné enklávy se nyní přidává také Škoda Octavia.
Liftback nebo kombi mladoboleslavské automobilky měl doposud jako nejmenší jednotku přeplňovanou dvanáctistovku TSI o výkonu 86 nebo 110 koní. Zatímco slabší jednotka stále zůstává vstupní bránou do světa Octavie, silnější 1.2 TSI nahrazuje, počínaje dnešní dnem, právě litrový tříválec TSI.
Jeho výkonu je 116 koní a točivý moment 200 Nm, což jsou hodnoty lepší než předchozího čtyřválce. Stejné je to i s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola. Pohonná jednotka bude dostupná ve všech výbavách, včetně akční Fresh, vyjma nejvyššího stupně Laurin & Klement. Základní cena je 395 900 korun pro liftback a 425 900 korun pro kombi.
U Octavie ale nejde o jedinou změnu, připravenou pro modelový rok 2017. Provedení G-Tec se čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 koní, uzpůsobenou pro provoz na CNG, je nově k dispozici také s dvouspojkovým automatem DSG. Pokud po této kombinaci zatoužíte, připravte si minimálně 498 900 korun na liftback a 531 900 korun na kombi.
Mezi nové prvky příplatkové výbavy patří adaptivní tlumiče s voličem jízdních režimů, které dostanete za 25 tisíc korun pro verze s výkonem od 150 koní výše. Zvolit také můžete pouze výbavu Style nebo Laurin & Klement, případně provedení RS nebo RS230. U nich je ale příplatek za tuto položku 26 700 korun. Fenoménem poslední měsíců je bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, která u Octavie v kombinaci s Bluetooth přijde na 8100 korun pro stupně Ambition a Style, respektive 4600 korun u stupňů Laurin & Klement a Fresh. Pokud chcete k „modrému zubu“ hlasové ovládání, přihodíte další pětistovku.
Opět platí, že tento prvek dostane i zájemce o Octavii RS a RS230 nebo Scout. V jejich případě je cena 5100 korun u automatu nebo 8600 korun u manuálu. RS230 mezi převodovkami nerozlišuje a má jednotnou cenu 5100, Scout nasadil též jednu cenu, ale na hodnotě 8600 korun. Zadní parkovací kameru s ostřikovačem mohou mít všechny výbavy, kromě základní Active, za 8100 korun. Střešní okno je nově vyhrazeno pouze dvěma nejvyšším stupňům výbavy a modelu RS, stejně tak došlo k úpravě některých paketů a příplatků pro nejnižší stupně výbavy. Základní cena ale zůstala na 354 900 korunách za liftback a 384 900 korunách za kombi. Celý upravený ceník si můežet prohlédnout zde, deriváty potom naleznete zde.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).