Litrové tříválce se staly běžnou součástí nabídky těch nejmenších vozů, stále častěji ale pronikají také do vyšších segmentů. Například v nižší střední třídě takovým motorem disponují omlazené Audi A3, Opel Astra, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. A do této docela početné enklávy se nyní přidává také Škoda Octavia.
Liftback nebo kombi mladoboleslavské automobilky měl doposud jako nejmenší jednotku přeplňovanou dvanáctistovku TSI o výkonu 86 nebo 110 koní. Zatímco slabší jednotka stále zůstává vstupní bránou do světa Octavie, silnější 1.2 TSI nahrazuje, počínaje dnešní dnem, právě litrový tříválec TSI.
Jeho výkonu je 116 koní a točivý moment 200 Nm, což jsou hodnoty lepší než předchozího čtyřválce. Stejné je to i s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola. Pohonná jednotka bude dostupná ve všech výbavách, včetně akční Fresh, vyjma nejvyššího stupně Laurin & Klement. Základní cena je 395 900 korun pro liftback a 425 900 korun pro kombi.
U Octavie ale nejde o jedinou změnu, připravenou pro modelový rok 2017. Provedení G-Tec se čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 koní, uzpůsobenou pro provoz na CNG, je nově k dispozici také s dvouspojkovým automatem DSG. Pokud po této kombinaci zatoužíte, připravte si minimálně 498 900 korun na liftback a 531 900 korun na kombi.
Mezi nové prvky příplatkové výbavy patří adaptivní tlumiče s voličem jízdních režimů, které dostanete za 25 tisíc korun pro verze s výkonem od 150 koní výše. Zvolit také můžete pouze výbavu Style nebo Laurin & Klement, případně provedení RS nebo RS230. U nich je ale příplatek za tuto položku 26 700 korun. Fenoménem poslední měsíců je bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, která u Octavie v kombinaci s Bluetooth přijde na 8100 korun pro stupně Ambition a Style, respektive 4600 korun u stupňů Laurin & Klement a Fresh. Pokud chcete k „modrému zubu“ hlasové ovládání, přihodíte další pětistovku.
Opět platí, že tento prvek dostane i zájemce o Octavii RS a RS230 nebo Scout. V jejich případě je cena 5100 korun u automatu nebo 8600 korun u manuálu. RS230 mezi převodovkami nerozlišuje a má jednotnou cenu 5100, Scout nasadil též jednu cenu, ale na hodnotě 8600 korun. Zadní parkovací kameru s ostřikovačem mohou mít všechny výbavy, kromě základní Active, za 8100 korun. Střešní okno je nově vyhrazeno pouze dvěma nejvyšším stupňům výbavy a modelu RS, stejně tak došlo k úpravě některých paketů a příplatků pro nejnižší stupně výbavy. Základní cena ale zůstala na 354 900 korunách za liftback a 384 900 korunách za kombi. Celý upravený ceník si můežet prohlédnout zde, deriváty potom naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.