Toyota Prius je ve svém čtvrtém vydání auto hodně kontroverzní. Svým designem sice hybridní model vzbuzoval emoce vždy, nikdy však nebyly tak silné jako v tomto případě. Jak moc ovlivní vzhled popularitu Priusu u nás zatím nevíme, české ceny už ale každopádně známe.
Největším trumfem 4540 milimetrů dlouhého, 1760 milimetrů širokého a 1490 milimetrů vysokého Priusu s rozvorem o délce 2700 milimetrů je v porovnání s konvenčními modely hybridní pohonné ústrojí. V této generaci ho tvoří zážehová osmnáctistovka o výkonu 98 koní s točivým momentem 142 Nm a elektromotor o výkonu 72 koní s točivým momentem 163 Nm. Systémový výkon 122 koní je dostupný při 5200 ot./min, na přední kola sílu přenáší automat e-CVT. Elektrického pohonu všech kol E-Four se u nás zatím nedočkáme.
Vůz pracuje v několika režimech, při využití maximálního potenciálu ale dosáhne maximálně 180 km/h a zrychluje na 100 km/h za 10,6 sekundy. Spotřeba je průměrně 3,3 l/100 km. A protože je vůz full-hybridem, důležité jsou i nikl-metal hybridové baterie, umístěné pod zadními sedačkami. Zavazadlový prostor, pokud je využit až po okraj střechy, nabízí 502 litrů, respektive 1558 litrů po sklopení sedadel.
Základní výbava Live obsahuje sedm airbagů, soubor bezpečnostních asistentů Toyota Safety System (upozornění na možnost kolize, brzdový asistent, autonomní nouzové brzdění, detekce chodců, automatická dálková světla, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznání dopravních značek a adaptivní tempomat), světelný senzor, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a šesti reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, bi-LED přední světla, LED denního svícení, zadní LED světla, mlhovky nebo 15palcová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Toyota Prius
Live Active Executive 1.8 Hybrid (122 k) 744 900 Kč 799 900 Kč 904 900 KčLinie Active přidává sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozidlem, head up displej, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, kvalitnější obložení dveří nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Executive přináší parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací asistent, dešťový senzor, navigaci, audio JBL s deseti reproduktory, bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu a kožené čalounění.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.