Toyota Prius je ve svém čtvrtém vydání auto hodně kontroverzní. Svým designem sice hybridní model vzbuzoval emoce vždy, nikdy však nebyly tak silné jako v tomto případě. Jak moc ovlivní vzhled popularitu Priusu u nás zatím nevíme, české ceny už ale každopádně známe.
Největším trumfem 4540 milimetrů dlouhého, 1760 milimetrů širokého a 1490 milimetrů vysokého Priusu s rozvorem o délce 2700 milimetrů je v porovnání s konvenčními modely hybridní pohonné ústrojí. V této generaci ho tvoří zážehová osmnáctistovka o výkonu 98 koní s točivým momentem 142 Nm a elektromotor o výkonu 72 koní s točivým momentem 163 Nm. Systémový výkon 122 koní je dostupný při 5200 ot./min, na přední kola sílu přenáší automat e-CVT. Elektrického pohonu všech kol E-Four se u nás zatím nedočkáme.
Vůz pracuje v několika režimech, při využití maximálního potenciálu ale dosáhne maximálně 180 km/h a zrychluje na 100 km/h za 10,6 sekundy. Spotřeba je průměrně 3,3 l/100 km. A protože je vůz full-hybridem, důležité jsou i nikl-metal hybridové baterie, umístěné pod zadními sedačkami. Zavazadlový prostor, pokud je využit až po okraj střechy, nabízí 502 litrů, respektive 1558 litrů po sklopení sedadel.
Základní výbava Live obsahuje sedm airbagů, soubor bezpečnostních asistentů Toyota Safety System (upozornění na možnost kolize, brzdový asistent, autonomní nouzové brzdění, detekce chodců, automatická dálková světla, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznání dopravních značek a adaptivní tempomat), světelný senzor, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a šesti reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, bi-LED přední světla, LED denního svícení, zadní LED světla, mlhovky nebo 15palcová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Toyota Prius
Live Active Executive 1.8 Hybrid (122 k) 744 900 Kč 799 900 Kč 904 900 KčLinie Active přidává sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozidlem, head up displej, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, kvalitnější obložení dveří nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Executive přináší parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací asistent, dešťový senzor, navigaci, audio JBL s deseti reproduktory, bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu a kožené čalounění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.