V českém ceníku se nový Renault Mégane poprvé objevil minulý týden, kdy tuzemské zastoupení uvedlo 120kusovou sérii Premiere Edition. V tuto chvíli přišla řada také na další výbavové stupně, respektive jiné pohonné jednotky. Základní cena pětidveřového hatchbacku tak spadl na 340 tisíc korun.
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaná dvanáctistovka TCe v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min. Velmi příjemnou zprávou je nabídka atmosférické šestnáctistovky SCe ve spojení s pětistupňovým manuálem o výkonu 115 koní při 5500 ot./min a točivém momentu 156 Nm při 4000 ot./min. Zpátky mezi přeplňované dvanáctistovky se Mégane vrací se 130koňovým TCe, jehož výkon vrcholí při 5500 ot./min a točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min. Tato motorizace bude vedle manuálního šestikvaltu dostupná i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC. Vrcholem je šestnáctistovka TCe o výkonu 205 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 2400 ot./min v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC.
Nejslabším naftovým motorem je patnáctistovka dCi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. Silnější verze téže jednotky má 110 koní a 260 Nm (250 Nm s automatem) při stejných hodnotách otáček jako slabší verze. Oba motory mají rovněž shodný šestistupňový manuál, nahraditelný v silnější specifikaci šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Šestnáctistovka dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min v silnějším provedení. Pro druhý jmenovaný je jedinou možností šestistupňový dvouspojkový automat EDC, zatímco 130koňová verze má pouze šestistupňovou manuální převodovku.
Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, kožený volant a mlhovky.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, manuálně stavitelné sedadlo spolujezdce v šesti směrech, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (115 k) 339 900 Kč 359 900 Kč 394 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (100 k) ---------- 377 900 Kč 412 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (130 k) ---------- 394 900 Kč 429 900 Kč 479 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (130 k) ---------- ---------- 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (205 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 589 900 Kč 1.5 dCi (90 k) 399 900 Kč 419 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (110 k) ---------- 444 900 Kč 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (110 k) ---------- ---------- 519 900 Kč 569 900 Kč ---------- 1.6 dCi (130 k) ---------- ---------- 509 900 Kč 559 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (160 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 649 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.