V českém ceníku se nový Renault Mégane poprvé objevil minulý týden, kdy tuzemské zastoupení uvedlo 120kusovou sérii Premiere Edition. V tuto chvíli přišla řada také na další výbavové stupně, respektive jiné pohonné jednotky. Základní cena pětidveřového hatchbacku tak spadl na 340 tisíc korun.
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaná dvanáctistovka TCe v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min. Velmi příjemnou zprávou je nabídka atmosférické šestnáctistovky SCe ve spojení s pětistupňovým manuálem o výkonu 115 koní při 5500 ot./min a točivém momentu 156 Nm při 4000 ot./min. Zpátky mezi přeplňované dvanáctistovky se Mégane vrací se 130koňovým TCe, jehož výkon vrcholí při 5500 ot./min a točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min. Tato motorizace bude vedle manuálního šestikvaltu dostupná i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC. Vrcholem je šestnáctistovka TCe o výkonu 205 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 2400 ot./min v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC.
Nejslabším naftovým motorem je patnáctistovka dCi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. Silnější verze téže jednotky má 110 koní a 260 Nm (250 Nm s automatem) při stejných hodnotách otáček jako slabší verze. Oba motory mají rovněž shodný šestistupňový manuál, nahraditelný v silnější specifikaci šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Šestnáctistovka dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min v silnějším provedení. Pro druhý jmenovaný je jedinou možností šestistupňový dvouspojkový automat EDC, zatímco 130koňová verze má pouze šestistupňovou manuální převodovku.
Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, kožený volant a mlhovky.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, manuálně stavitelné sedadlo spolujezdce v šesti směrech, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (115 k) 339 900 Kč 359 900 Kč 394 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (100 k) ---------- 377 900 Kč 412 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (130 k) ---------- 394 900 Kč 429 900 Kč 479 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (130 k) ---------- ---------- 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (205 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 589 900 Kč 1.5 dCi (90 k) 399 900 Kč 419 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (110 k) ---------- 444 900 Kč 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (110 k) ---------- ---------- 519 900 Kč 569 900 Kč ---------- 1.6 dCi (130 k) ---------- ---------- 509 900 Kč 559 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (160 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 649 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.