V českém ceníku se nový Renault Mégane poprvé objevil minulý týden, kdy tuzemské zastoupení uvedlo 120kusovou sérii Premiere Edition. V tuto chvíli přišla řada také na další výbavové stupně, respektive jiné pohonné jednotky. Základní cena pětidveřového hatchbacku tak spadl na 340 tisíc korun.
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaná dvanáctistovka TCe v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min. Velmi příjemnou zprávou je nabídka atmosférické šestnáctistovky SCe ve spojení s pětistupňovým manuálem o výkonu 115 koní při 5500 ot./min a točivém momentu 156 Nm při 4000 ot./min. Zpátky mezi přeplňované dvanáctistovky se Mégane vrací se 130koňovým TCe, jehož výkon vrcholí při 5500 ot./min a točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min. Tato motorizace bude vedle manuálního šestikvaltu dostupná i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC. Vrcholem je šestnáctistovka TCe o výkonu 205 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 2400 ot./min v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC.
Nejslabším naftovým motorem je patnáctistovka dCi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. Silnější verze téže jednotky má 110 koní a 260 Nm (250 Nm s automatem) při stejných hodnotách otáček jako slabší verze. Oba motory mají rovněž shodný šestistupňový manuál, nahraditelný v silnější specifikaci šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Šestnáctistovka dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min v silnějším provedení. Pro druhý jmenovaný je jedinou možností šestistupňový dvouspojkový automat EDC, zatímco 130koňová verze má pouze šestistupňovou manuální převodovku.
Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, kožený volant a mlhovky.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, manuálně stavitelné sedadlo spolujezdce v šesti směrech, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (115 k) 339 900 Kč 359 900 Kč 394 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (100 k) ---------- 377 900 Kč 412 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (130 k) ---------- 394 900 Kč 429 900 Kč 479 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (130 k) ---------- ---------- 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (205 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 589 900 Kč 1.5 dCi (90 k) 399 900 Kč 419 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (110 k) ---------- 444 900 Kč 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (110 k) ---------- ---------- 519 900 Kč 569 900 Kč ---------- 1.6 dCi (130 k) ---------- ---------- 509 900 Kč 559 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (160 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 649 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.