V českém ceníku se nový Renault Mégane poprvé objevil minulý týden, kdy tuzemské zastoupení uvedlo 120kusovou sérii Premiere Edition. V tuto chvíli přišla řada také na další výbavové stupně, respektive jiné pohonné jednotky. Základní cena pětidveřového hatchbacku tak spadl na 340 tisíc korun.
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaná dvanáctistovka TCe v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min. Velmi příjemnou zprávou je nabídka atmosférické šestnáctistovky SCe ve spojení s pětistupňovým manuálem o výkonu 115 koní při 5500 ot./min a točivém momentu 156 Nm při 4000 ot./min. Zpátky mezi přeplňované dvanáctistovky se Mégane vrací se 130koňovým TCe, jehož výkon vrcholí při 5500 ot./min a točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min. Tato motorizace bude vedle manuálního šestikvaltu dostupná i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC. Vrcholem je šestnáctistovka TCe o výkonu 205 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 2400 ot./min v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC.
Nejslabším naftovým motorem je patnáctistovka dCi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. Silnější verze téže jednotky má 110 koní a 260 Nm (250 Nm s automatem) při stejných hodnotách otáček jako slabší verze. Oba motory mají rovněž shodný šestistupňový manuál, nahraditelný v silnější specifikaci šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Šestnáctistovka dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min v silnějším provedení. Pro druhý jmenovaný je jedinou možností šestistupňový dvouspojkový automat EDC, zatímco 130koňová verze má pouze šestistupňovou manuální převodovku.
Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, kožený volant a mlhovky.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, manuálně stavitelné sedadlo spolujezdce v šesti směrech, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (115 k) 339 900 Kč 359 900 Kč 394 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (100 k) ---------- 377 900 Kč 412 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (130 k) ---------- 394 900 Kč 429 900 Kč 479 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (130 k) ---------- ---------- 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (205 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 589 900 Kč 1.5 dCi (90 k) 399 900 Kč 419 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (110 k) ---------- 444 900 Kč 479 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (110 k) ---------- ---------- 519 900 Kč 569 900 Kč ---------- 1.6 dCi (130 k) ---------- ---------- 509 900 Kč 559 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (160 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 649 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?