Plug-in hybridní Outlander v Čechách nikdy prodejní žebříčky nebořil, na druhou stranu se jedná o zajímavou alternativu ke klasickým naftovým motorům se všemožnými ekologickými asistenty. Japonské SUV navíc prošlo v nedávné době omlazovací kůrou, Mitsubishi jej tak může označovat titulem „novinka.“
Vzhledové změny zahrnují prvky, známé už z klasického Outlanderu. Přední část je tak tvarována do takzvaného Dynamic Shieldu, tedy výrazného černého segmentu, ohraničeném chromovanými lištami. Nová jsou také přední a zadní LED světla, respektive design 18palcových litých kol. Uvnitř zaujme především čtyřramenný volant v kombinaci s přepracovaným přístrojovým štítem. Palubní deska je vyrobena z kvalitnějších plastů, navíc vykazuje lepší úroveň zpracování. Díky dodatečným tlumícím materiálům by měla být jízda tišší a klidnější.
Pohonné ústrojí plug-in hybridního Outlanderu se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce o výkonu 121 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 190 Nm při 4500 ot./min a dvou elektromotorů. Vpředu umístěná jednotka s měničem napětí a generátorem má 82 koní a 137 Nm, zadní elektromotor s měničem disponuje výkonem 82 koní a točivým momentem 195 Nm. Každá elektrická jednotka pohání jednu nápravu, Outlander PHEV je tak permanentní elektrickou čtyřkolkou. Lithium-iontové akumulátory o kapacitě 12 kWh jsou pod podlahou mezi nápravami.
SUV pracuje v jednom ze tří jízdních režimů. Jestliže zvolíte čistě elektrický, dostanete permanentní čtyřkolku, poháněnou dvěma elektromotory. Maximální rychlost se omezí na 120 km/h, dojezd je 52 kilometrů. Sériový hybridní režim je do 120 km/h stejný jako elektrický, po překročení této hodnoty, při náhlé akceleraci nebo při poklesu kapacity akumulátoru pod 30 procent se zapojí také spalovací motor. Mezi tím dochází k nabíjení akumulátoru a co možná nejčastějšímu vracení se do elektrického režimu. Paralelní hybrid potom využívá celých 203 koní (spalovací motor pohání přední kola přes spojku), pokud však systém vyhodnotí, že již tato síla není nutná, přepne auto do sériového hybridního nebo dokonce čistě elektrického režimu.
Pokud ovšem auto v režimu s plným výkonem chvíli vydrží, dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11 sekund a dosáhnout maximálně na 178 km/h. Naopak při ideálním mixu spalovacího a elektrických motorů je průměrná spotřeba 1,9 l/100 km. O baterii s kapacitou 12 kWh již byla řeč, její nabití však z běžné zásuvky zabere 5 hodin, rychlonabíječka to na 80 procent zvládne za půl hodiny. Bojíte-li se, že akumulátor omezí prostornost, pak vězte, že kabina je standardně pětimístná a při délce 4695 milimetrů nabídne zavazadelník o objemu 451 litrů, respektive 1590 litrů po sklopení sedadel.
Jedinou dostupnou výbavou je v Česku stupeň Instyle za 1 252 850 korun. Ten nicméně obsahuje naprosto všechno. Standardem jsou čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, nouzové brzdění, přednáraznový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, 360stupňový kamerový systém, dešťový a světelný senzor, Isofix, přední a zadní parkovací senzory, bezklíčkový vstup do vozu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatická dvouzónová klimatizace, multimediální systém se sedmipalcovým displejem, navigací, couvací kamerou, audiosystémem a příjmem digitálního rádia, kožený multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, full-LED přední i zadní světla, diody denního svícení nebo 18palcová litá kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?