Plug-in hybridní Outlander v Čechách nikdy prodejní žebříčky nebořil, na druhou stranu se jedná o zajímavou alternativu ke klasickým naftovým motorům se všemožnými ekologickými asistenty. Japonské SUV navíc prošlo v nedávné době omlazovací kůrou, Mitsubishi jej tak může označovat titulem „novinka.“
Vzhledové změny zahrnují prvky, známé už z klasického Outlanderu. Přední část je tak tvarována do takzvaného Dynamic Shieldu, tedy výrazného černého segmentu, ohraničeném chromovanými lištami. Nová jsou také přední a zadní LED světla, respektive design 18palcových litých kol. Uvnitř zaujme především čtyřramenný volant v kombinaci s přepracovaným přístrojovým štítem. Palubní deska je vyrobena z kvalitnějších plastů, navíc vykazuje lepší úroveň zpracování. Díky dodatečným tlumícím materiálům by měla být jízda tišší a klidnější.
Pohonné ústrojí plug-in hybridního Outlanderu se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce o výkonu 121 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 190 Nm při 4500 ot./min a dvou elektromotorů. Vpředu umístěná jednotka s měničem napětí a generátorem má 82 koní a 137 Nm, zadní elektromotor s měničem disponuje výkonem 82 koní a točivým momentem 195 Nm. Každá elektrická jednotka pohání jednu nápravu, Outlander PHEV je tak permanentní elektrickou čtyřkolkou. Lithium-iontové akumulátory o kapacitě 12 kWh jsou pod podlahou mezi nápravami.
SUV pracuje v jednom ze tří jízdních režimů. Jestliže zvolíte čistě elektrický, dostanete permanentní čtyřkolku, poháněnou dvěma elektromotory. Maximální rychlost se omezí na 120 km/h, dojezd je 52 kilometrů. Sériový hybridní režim je do 120 km/h stejný jako elektrický, po překročení této hodnoty, při náhlé akceleraci nebo při poklesu kapacity akumulátoru pod 30 procent se zapojí také spalovací motor. Mezi tím dochází k nabíjení akumulátoru a co možná nejčastějšímu vracení se do elektrického režimu. Paralelní hybrid potom využívá celých 203 koní (spalovací motor pohání přední kola přes spojku), pokud však systém vyhodnotí, že již tato síla není nutná, přepne auto do sériového hybridního nebo dokonce čistě elektrického režimu.
Pokud ovšem auto v režimu s plným výkonem chvíli vydrží, dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11 sekund a dosáhnout maximálně na 178 km/h. Naopak při ideálním mixu spalovacího a elektrických motorů je průměrná spotřeba 1,9 l/100 km. O baterii s kapacitou 12 kWh již byla řeč, její nabití však z běžné zásuvky zabere 5 hodin, rychlonabíječka to na 80 procent zvládne za půl hodiny. Bojíte-li se, že akumulátor omezí prostornost, pak vězte, že kabina je standardně pětimístná a při délce 4695 milimetrů nabídne zavazadelník o objemu 451 litrů, respektive 1590 litrů po sklopení sedadel.
Jedinou dostupnou výbavou je v Česku stupeň Instyle za 1 252 850 korun. Ten nicméně obsahuje naprosto všechno. Standardem jsou čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, nouzové brzdění, přednáraznový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, 360stupňový kamerový systém, dešťový a světelný senzor, Isofix, přední a zadní parkovací senzory, bezklíčkový vstup do vozu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatická dvouzónová klimatizace, multimediální systém se sedmipalcovým displejem, navigací, couvací kamerou, audiosystémem a příjmem digitálního rádia, kožený multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, full-LED přední i zadní světla, diody denního svícení nebo 18palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.