Plug-in hybridní Outlander v Čechách nikdy prodejní žebříčky nebořil, na druhou stranu se jedná o zajímavou alternativu ke klasickým naftovým motorům se všemožnými ekologickými asistenty. Japonské SUV navíc prošlo v nedávné době omlazovací kůrou, Mitsubishi jej tak může označovat titulem „novinka.“
Vzhledové změny zahrnují prvky, známé už z klasického Outlanderu. Přední část je tak tvarována do takzvaného Dynamic Shieldu, tedy výrazného černého segmentu, ohraničeném chromovanými lištami. Nová jsou také přední a zadní LED světla, respektive design 18palcových litých kol. Uvnitř zaujme především čtyřramenný volant v kombinaci s přepracovaným přístrojovým štítem. Palubní deska je vyrobena z kvalitnějších plastů, navíc vykazuje lepší úroveň zpracování. Díky dodatečným tlumícím materiálům by měla být jízda tišší a klidnější.
Pohonné ústrojí plug-in hybridního Outlanderu se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce o výkonu 121 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 190 Nm při 4500 ot./min a dvou elektromotorů. Vpředu umístěná jednotka s měničem napětí a generátorem má 82 koní a 137 Nm, zadní elektromotor s měničem disponuje výkonem 82 koní a točivým momentem 195 Nm. Každá elektrická jednotka pohání jednu nápravu, Outlander PHEV je tak permanentní elektrickou čtyřkolkou. Lithium-iontové akumulátory o kapacitě 12 kWh jsou pod podlahou mezi nápravami.
SUV pracuje v jednom ze tří jízdních režimů. Jestliže zvolíte čistě elektrický, dostanete permanentní čtyřkolku, poháněnou dvěma elektromotory. Maximální rychlost se omezí na 120 km/h, dojezd je 52 kilometrů. Sériový hybridní režim je do 120 km/h stejný jako elektrický, po překročení této hodnoty, při náhlé akceleraci nebo při poklesu kapacity akumulátoru pod 30 procent se zapojí také spalovací motor. Mezi tím dochází k nabíjení akumulátoru a co možná nejčastějšímu vracení se do elektrického režimu. Paralelní hybrid potom využívá celých 203 koní (spalovací motor pohání přední kola přes spojku), pokud však systém vyhodnotí, že již tato síla není nutná, přepne auto do sériového hybridního nebo dokonce čistě elektrického režimu.
Pokud ovšem auto v režimu s plným výkonem chvíli vydrží, dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11 sekund a dosáhnout maximálně na 178 km/h. Naopak při ideálním mixu spalovacího a elektrických motorů je průměrná spotřeba 1,9 l/100 km. O baterii s kapacitou 12 kWh již byla řeč, její nabití však z běžné zásuvky zabere 5 hodin, rychlonabíječka to na 80 procent zvládne za půl hodiny. Bojíte-li se, že akumulátor omezí prostornost, pak vězte, že kabina je standardně pětimístná a při délce 4695 milimetrů nabídne zavazadelník o objemu 451 litrů, respektive 1590 litrů po sklopení sedadel.
Jedinou dostupnou výbavou je v Česku stupeň Instyle za 1 252 850 korun. Ten nicméně obsahuje naprosto všechno. Standardem jsou čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, nouzové brzdění, přednáraznový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, 360stupňový kamerový systém, dešťový a světelný senzor, Isofix, přední a zadní parkovací senzory, bezklíčkový vstup do vozu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatická dvouzónová klimatizace, multimediální systém se sedmipalcovým displejem, navigací, couvací kamerou, audiosystémem a příjmem digitálního rádia, kožený multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, full-LED přední i zadní světla, diody denního svícení nebo 18palcová litá kola.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?