Paleta ekologicky šetrných Volkswagenů zatím na českém trhu čítá elektrické hatchbacky e-up! a e-Golf, respektive plug-in hybridní Golf GTE. Nyní se k nim přidává Passat GTE, který půjde rovněž zapojit do zásuvky. Pokud jej však budete chtít, připravte se na pořádné odlehčení peněženky.
Základem pohonného ústrojí Passatu GTE je přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 156 koní, který je kombinován s elektromotorem 115 koní a speciálně naladěnou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Potřebnou sílu dodává elektromotoru lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,9 kWh. Ten se dobíjí prostřednictvím nástěnné nabíječky po dobu asi dvou a půl hodiny, z běžné elektrické sítě tento čas stoupne na čtyř hodiny a patnáct minut. Pokud zvolíte režim GTE (k dispozici ještě E-Mode, Hybrid a Battery Charge), dostanete sedan nebo kombi s celkovým výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere při využití plného výkonu 7,4 sekundy u sedanu, respektive 7,6 sekundy u kombi, maximální rychlost je vždy 225 km/h. Nejčastěji bude ale v permanenci režim Hybrid, v němž auto spotřebuje 1,6 - 1,7 l/100 km a pohybuje se vždy s důrazem na co nejnižší spotřebu. Čistě elektrický režim E-Mode znamená omezení rychlosti na 130 km/h a dojezd asi 50 kilometrů. Pokud budete chtít využívat hlavně spalovací motor a přitom dobíjet akumulátor, zvolíte režim Battery Charge. Celkově potom Passat GTE zvládne ujet vzdálenost mezi 1050 až 1114 kilometry.
Vizuálně je plug-in hybrid odlišen modrou linkou v přední části, full-LED světly vpředu i vzadu, upraveným předním nárazníkem s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C a 17palcovými koly se specifickým designem. Uvnitř GTE kombinuje modré podsvícení a prošívání se sportovním volantem a hlavicí řadící páky. Sedadla mají částečně modré čalounění, kombinující kůži a Alcantaru. Unikátního vzhledu se dočkaly budíky, na přání zaměnitelné za 12,3palcový displej.
Výbava obsahuje sedm airbagů, Front Assist s funkcí nouzového brzdění, adaptivní tempomat, bezklíčkový přístup do vozu, elektrická okna a zrcátka, třízónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5palcovým displejem a parkovací kamerou, multifunkční volant nebo vyhřívaná sedadla. Cena je 1 149 900 korun v případě sednu a 1 169 900 korun v případě kombi Variant.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?