Paleta ekologicky šetrných Volkswagenů zatím na českém trhu čítá elektrické hatchbacky e-up! a e-Golf, respektive plug-in hybridní Golf GTE. Nyní se k nim přidává Passat GTE, který půjde rovněž zapojit do zásuvky. Pokud jej však budete chtít, připravte se na pořádné odlehčení peněženky.
Základem pohonného ústrojí Passatu GTE je přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 156 koní, který je kombinován s elektromotorem 115 koní a speciálně naladěnou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Potřebnou sílu dodává elektromotoru lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,9 kWh. Ten se dobíjí prostřednictvím nástěnné nabíječky po dobu asi dvou a půl hodiny, z běžné elektrické sítě tento čas stoupne na čtyř hodiny a patnáct minut. Pokud zvolíte režim GTE (k dispozici ještě E-Mode, Hybrid a Battery Charge), dostanete sedan nebo kombi s celkovým výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere při využití plného výkonu 7,4 sekundy u sedanu, respektive 7,6 sekundy u kombi, maximální rychlost je vždy 225 km/h. Nejčastěji bude ale v permanenci režim Hybrid, v němž auto spotřebuje 1,6 - 1,7 l/100 km a pohybuje se vždy s důrazem na co nejnižší spotřebu. Čistě elektrický režim E-Mode znamená omezení rychlosti na 130 km/h a dojezd asi 50 kilometrů. Pokud budete chtít využívat hlavně spalovací motor a přitom dobíjet akumulátor, zvolíte režim Battery Charge. Celkově potom Passat GTE zvládne ujet vzdálenost mezi 1050 až 1114 kilometry.
Vizuálně je plug-in hybrid odlišen modrou linkou v přední části, full-LED světly vpředu i vzadu, upraveným předním nárazníkem s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C a 17palcovými koly se specifickým designem. Uvnitř GTE kombinuje modré podsvícení a prošívání se sportovním volantem a hlavicí řadící páky. Sedadla mají částečně modré čalounění, kombinující kůži a Alcantaru. Unikátního vzhledu se dočkaly budíky, na přání zaměnitelné za 12,3palcový displej.
Výbava obsahuje sedm airbagů, Front Assist s funkcí nouzového brzdění, adaptivní tempomat, bezklíčkový přístup do vozu, elektrická okna a zrcátka, třízónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5palcovým displejem a parkovací kamerou, multifunkční volant nebo vyhřívaná sedadla. Cena je 1 149 900 korun v případě sednu a 1 169 900 korun v případě kombi Variant.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?