Paleta ekologicky šetrných Volkswagenů zatím na českém trhu čítá elektrické hatchbacky e-up! a e-Golf, respektive plug-in hybridní Golf GTE. Nyní se k nim přidává Passat GTE, který půjde rovněž zapojit do zásuvky. Pokud jej však budete chtít, připravte se na pořádné odlehčení peněženky.
Základem pohonného ústrojí Passatu GTE je přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 156 koní, který je kombinován s elektromotorem 115 koní a speciálně naladěnou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Potřebnou sílu dodává elektromotoru lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,9 kWh. Ten se dobíjí prostřednictvím nástěnné nabíječky po dobu asi dvou a půl hodiny, z běžné elektrické sítě tento čas stoupne na čtyř hodiny a patnáct minut. Pokud zvolíte režim GTE (k dispozici ještě E-Mode, Hybrid a Battery Charge), dostanete sedan nebo kombi s celkovým výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere při využití plného výkonu 7,4 sekundy u sedanu, respektive 7,6 sekundy u kombi, maximální rychlost je vždy 225 km/h. Nejčastěji bude ale v permanenci režim Hybrid, v němž auto spotřebuje 1,6 - 1,7 l/100 km a pohybuje se vždy s důrazem na co nejnižší spotřebu. Čistě elektrický režim E-Mode znamená omezení rychlosti na 130 km/h a dojezd asi 50 kilometrů. Pokud budete chtít využívat hlavně spalovací motor a přitom dobíjet akumulátor, zvolíte režim Battery Charge. Celkově potom Passat GTE zvládne ujet vzdálenost mezi 1050 až 1114 kilometry.
Vizuálně je plug-in hybrid odlišen modrou linkou v přední části, full-LED světly vpředu i vzadu, upraveným předním nárazníkem s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C a 17palcovými koly se specifickým designem. Uvnitř GTE kombinuje modré podsvícení a prošívání se sportovním volantem a hlavicí řadící páky. Sedadla mají částečně modré čalounění, kombinující kůži a Alcantaru. Unikátního vzhledu se dočkaly budíky, na přání zaměnitelné za 12,3palcový displej.
Výbava obsahuje sedm airbagů, Front Assist s funkcí nouzového brzdění, adaptivní tempomat, bezklíčkový přístup do vozu, elektrická okna a zrcátka, třízónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5palcovým displejem a parkovací kamerou, multifunkční volant nebo vyhřívaná sedadla. Cena je 1 149 900 korun v případě sednu a 1 169 900 korun v případě kombi Variant.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.