Nový Renault Mégane jsme Vám do detailu představili na konci loňského listopadu. Tehdy chybělo už pouze jediné - české ceny. Ty byly odhaleny s úderem dnešního poledne, ovšem pouze za předpokladu, že jste nedočkaví a toužíte po jednom ze sto dvaceti vozů z limitované série Premiere Edition.
Uvítací série, jak jí označuje sám Renault, Premiere Edition je dostupná pouze v jedné ze čtyř metalických barev - šedá Platine, černá Etoile, modrá Cosmos a červená Flamme, respektive se dvěma motorizacemi. Příznivce benzínových jednotek zaujme 1.2 TCe o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min, úsporněji smýšlející jedinci ocení naftovou 1.5 dCi o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. V obou případech roztáčí přední kola manuální šestistupňová převodovka.
Další nevýhodou Méganu Premiere Edition je fixní výbava bez možnosti jakéhokoliv příplatku. Za 399 900 korun v případě benzínového nebo 444 900 korun v případě naftového motoru tak dostanete šest airbagů, tempomat, dešťový a světelný senzor, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní krajní sedadla, hands-free kartu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, Bluetooth, MP3 a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, zadní LED světla, LED diody denního svícení a 16palcová litá kola.
K dispozici bude jen 120 takto vybavených vozů. Pokud se mezi vyvolené nedostanete, příští týden zveřejní české zastoupení Renaultu ceník všech standardně dostupných výbavových stupňů a motorů, mezi nimiž by neměla chybět atmosférická šestnáctistovka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.