Nový Renault Mégane jsme Vám do detailu představili na konci loňského listopadu. Tehdy chybělo už pouze jediné - české ceny. Ty byly odhaleny s úderem dnešního poledne, ovšem pouze za předpokladu, že jste nedočkaví a toužíte po jednom ze sto dvaceti vozů z limitované série Premiere Edition.
Uvítací série, jak jí označuje sám Renault, Premiere Edition je dostupná pouze v jedné ze čtyř metalických barev - šedá Platine, černá Etoile, modrá Cosmos a červená Flamme, respektive se dvěma motorizacemi. Příznivce benzínových jednotek zaujme 1.2 TCe o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min, úsporněji smýšlející jedinci ocení naftovou 1.5 dCi o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. V obou případech roztáčí přední kola manuální šestistupňová převodovka.
Další nevýhodou Méganu Premiere Edition je fixní výbava bez možnosti jakéhokoliv příplatku. Za 399 900 korun v případě benzínového nebo 444 900 korun v případě naftového motoru tak dostanete šest airbagů, tempomat, dešťový a světelný senzor, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní krajní sedadla, hands-free kartu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, Bluetooth, MP3 a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, zadní LED světla, LED diody denního svícení a 16palcová litá kola.
K dispozici bude jen 120 takto vybavených vozů. Pokud se mezi vyvolené nedostanete, příští týden zveřejní české zastoupení Renaultu ceník všech standardně dostupných výbavových stupňů a motorů, mezi nimiž by neměla chybět atmosférická šestnáctistovka.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?