Nový Renault Mégane jsme Vám do detailu představili na konci loňského listopadu. Tehdy chybělo už pouze jediné - české ceny. Ty byly odhaleny s úderem dnešního poledne, ovšem pouze za předpokladu, že jste nedočkaví a toužíte po jednom ze sto dvaceti vozů z limitované série Premiere Edition.
Uvítací série, jak jí označuje sám Renault, Premiere Edition je dostupná pouze v jedné ze čtyř metalických barev - šedá Platine, černá Etoile, modrá Cosmos a červená Flamme, respektive se dvěma motorizacemi. Příznivce benzínových jednotek zaujme 1.2 TCe o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min, úsporněji smýšlející jedinci ocení naftovou 1.5 dCi o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. V obou případech roztáčí přední kola manuální šestistupňová převodovka.
Další nevýhodou Méganu Premiere Edition je fixní výbava bez možnosti jakéhokoliv příplatku. Za 399 900 korun v případě benzínového nebo 444 900 korun v případě naftového motoru tak dostanete šest airbagů, tempomat, dešťový a světelný senzor, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní krajní sedadla, hands-free kartu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, Bluetooth, MP3 a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, zadní LED světla, LED diody denního svícení a 16palcová litá kola.
K dispozici bude jen 120 takto vybavených vozů. Pokud se mezi vyvolené nedostanete, příští týden zveřejní české zastoupení Renaultu ceník všech standardně dostupných výbavových stupňů a motorů, mezi nimiž by neměla chybět atmosférická šestnáctistovka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.