Subaru XV prošlo v loňském roce hned dvěma facelifty. Ten první přinesl změny v interiéru a na podvozku, druhý z konce roku se zaměřil především na vnější vzhled. Nyní míří omlazený crossover do Česka, kde bude nabízen s celkem třemi motory.
Zvenku poznáte XV modelového roku 2016 podle přepracované masky chladiče, decentních chromovaných linek ve tvaru písmene L kolem mlhovek, zadního střešního spoileru a upravené optiky předních i zadních světel. Méně viditelné jsou úpravy kolem rámu bočních oken a klik dveří. Paletu laků karosérie rozšířila modrá Hyper, litá kola dostala inovovaný vzhled.
Uvnitř se vše točí kolem multimediální výbavy. Na středovém panelu totiž najdeme upravený infotainment Starlink se 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, couvací kamerou a zrcadlením chytrého telefonu, místo mezi budíky zaujal pětipalcový LCD displej palubního počítače. Z ranku malých změn je jiná hlavice řadící páky u modelů s automatem a nové dekory palubní desky.
Podvozek disponuje odlišným nastavením tlumičů a zadních pružin, což se pozitivně podepsalo na komfortu i jízdních vlastnostech. Přepracované řízení dostalo zkrácený převod, mezi krajními pozicemi jsou tak jen 2,8 otáčky. Vyšší akustický komfort přináší dodatečně nainstalované tlumící materiály pod kapotou, na podvozku a v zadní části auta.
O pohon se starají celkem tři pohonné jednotky, z nichž nejslabší je zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 150 Nm při 4000 ot./min. Tuto sílu přenáší na všechna kola pětistupňová manuální nebo bezestupňová automatická převodovka Lineartronic. Ručně řazenou skříň doplňuje redukce Dual Range. Druhý stupeň představuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní při 5200 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min, který spolupracuje se šestistupňovým manuálem nebo automatem Lineartronic a samozřejmě pohonem všech kol. Naftový dvoulitr má 147 koní při 3600 ot./min a 350 Nm mezi 1600 - 2800 ot./min. V tomto případě je jedinou možností manuální šestistupňová převodovka s pohonem obou náprav. Všechny tři motory jsou samozřejmě vybavené protiběžnými písty.
Technické údaje
1.6i 1.6i 2.0i 2.0i 2.0D Výkon: 114 k 114 k 150 k 150 k 147 k Toč. mom.: 150 Nm 150 Nm 196 Nm 196 Nm 350 Nm Převodovka: 5 MT CVT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 13,1 s 13,8 s 10,5 s 10,7 s 9,3 s Max. rychl.: 179 km/h 175 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h Spotřeba: 6,5 l/100 km 6,3 l/100 km 7,0 l/100 km 6,5 l/100 km 5,4 l/100 kmZákladní výbava Active obsahuje sedm airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovým displejem a audiosystémem se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 17palcová litá kola.
Ceník - Subaru XV 2016
Active Comfort Executive 1.6i (114 k) 549 000 Kč ---------- ---------- 1.6i AT (114 k) ---------- 649 000 Kč ---------- 2.0i (150 k) 599 000 Kč 619 000 Kč ---------- 2.0i AT (150 k) ---------- 669 000 Kč 749 000 Kč 2.0D (147 k) ---------- 749 000 Kč 799 000 KčProstřední úroveň Comfort má navíc tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikači, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Starlink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a audiosystémem se šesti reproduktory, kožený volant a xenonová světla. Nejvyšší linie Executive přináší navigaci, bezklíčkové otevírání dveří a startování, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, elektricky ovládané střešní okno a střešní ližiny.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.