Subaru XV prošlo v loňském roce hned dvěma facelifty. Ten první přinesl změny v interiéru a na podvozku, druhý z konce roku se zaměřil především na vnější vzhled. Nyní míří omlazený crossover do Česka, kde bude nabízen s celkem třemi motory.
Zvenku poznáte XV modelového roku 2016 podle přepracované masky chladiče, decentních chromovaných linek ve tvaru písmene L kolem mlhovek, zadního střešního spoileru a upravené optiky předních i zadních světel. Méně viditelné jsou úpravy kolem rámu bočních oken a klik dveří. Paletu laků karosérie rozšířila modrá Hyper, litá kola dostala inovovaný vzhled.
Uvnitř se vše točí kolem multimediální výbavy. Na středovém panelu totiž najdeme upravený infotainment Starlink se 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, couvací kamerou a zrcadlením chytrého telefonu, místo mezi budíky zaujal pětipalcový LCD displej palubního počítače. Z ranku malých změn je jiná hlavice řadící páky u modelů s automatem a nové dekory palubní desky.
Podvozek disponuje odlišným nastavením tlumičů a zadních pružin, což se pozitivně podepsalo na komfortu i jízdních vlastnostech. Přepracované řízení dostalo zkrácený převod, mezi krajními pozicemi jsou tak jen 2,8 otáčky. Vyšší akustický komfort přináší dodatečně nainstalované tlumící materiály pod kapotou, na podvozku a v zadní části auta.
O pohon se starají celkem tři pohonné jednotky, z nichž nejslabší je zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 150 Nm při 4000 ot./min. Tuto sílu přenáší na všechna kola pětistupňová manuální nebo bezestupňová automatická převodovka Lineartronic. Ručně řazenou skříň doplňuje redukce Dual Range. Druhý stupeň představuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní při 5200 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min, který spolupracuje se šestistupňovým manuálem nebo automatem Lineartronic a samozřejmě pohonem všech kol. Naftový dvoulitr má 147 koní při 3600 ot./min a 350 Nm mezi 1600 - 2800 ot./min. V tomto případě je jedinou možností manuální šestistupňová převodovka s pohonem obou náprav. Všechny tři motory jsou samozřejmě vybavené protiběžnými písty.
Technické údaje
1.6i 1.6i 2.0i 2.0i 2.0D Výkon: 114 k 114 k 150 k 150 k 147 k Toč. mom.: 150 Nm 150 Nm 196 Nm 196 Nm 350 Nm Převodovka: 5 MT CVT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 13,1 s 13,8 s 10,5 s 10,7 s 9,3 s Max. rychl.: 179 km/h 175 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h Spotřeba: 6,5 l/100 km 6,3 l/100 km 7,0 l/100 km 6,5 l/100 km 5,4 l/100 kmZákladní výbava Active obsahuje sedm airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovým displejem a audiosystémem se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 17palcová litá kola.
Ceník - Subaru XV 2016
Active Comfort Executive 1.6i (114 k) 549 000 Kč ---------- ---------- 1.6i AT (114 k) ---------- 649 000 Kč ---------- 2.0i (150 k) 599 000 Kč 619 000 Kč ---------- 2.0i AT (150 k) ---------- 669 000 Kč 749 000 Kč 2.0D (147 k) ---------- 749 000 Kč 799 000 KčProstřední úroveň Comfort má navíc tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikači, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Starlink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a audiosystémem se šesti reproduktory, kožený volant a xenonová světla. Nejvyšší linie Executive přináší navigaci, bezklíčkové otevírání dveří a startování, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, elektricky ovládané střešní okno a střešní ližiny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?