Subaru XV prošlo v loňském roce hned dvěma facelifty. Ten první přinesl změny v interiéru a na podvozku, druhý z konce roku se zaměřil především na vnější vzhled. Nyní míří omlazený crossover do Česka, kde bude nabízen s celkem třemi motory.
Zvenku poznáte XV modelového roku 2016 podle přepracované masky chladiče, decentních chromovaných linek ve tvaru písmene L kolem mlhovek, zadního střešního spoileru a upravené optiky předních i zadních světel. Méně viditelné jsou úpravy kolem rámu bočních oken a klik dveří. Paletu laků karosérie rozšířila modrá Hyper, litá kola dostala inovovaný vzhled.
Uvnitř se vše točí kolem multimediální výbavy. Na středovém panelu totiž najdeme upravený infotainment Starlink se 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, couvací kamerou a zrcadlením chytrého telefonu, místo mezi budíky zaujal pětipalcový LCD displej palubního počítače. Z ranku malých změn je jiná hlavice řadící páky u modelů s automatem a nové dekory palubní desky.
Podvozek disponuje odlišným nastavením tlumičů a zadních pružin, což se pozitivně podepsalo na komfortu i jízdních vlastnostech. Přepracované řízení dostalo zkrácený převod, mezi krajními pozicemi jsou tak jen 2,8 otáčky. Vyšší akustický komfort přináší dodatečně nainstalované tlumící materiály pod kapotou, na podvozku a v zadní části auta.
O pohon se starají celkem tři pohonné jednotky, z nichž nejslabší je zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 150 Nm při 4000 ot./min. Tuto sílu přenáší na všechna kola pětistupňová manuální nebo bezestupňová automatická převodovka Lineartronic. Ručně řazenou skříň doplňuje redukce Dual Range. Druhý stupeň představuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní při 5200 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min, který spolupracuje se šestistupňovým manuálem nebo automatem Lineartronic a samozřejmě pohonem všech kol. Naftový dvoulitr má 147 koní při 3600 ot./min a 350 Nm mezi 1600 - 2800 ot./min. V tomto případě je jedinou možností manuální šestistupňová převodovka s pohonem obou náprav. Všechny tři motory jsou samozřejmě vybavené protiběžnými písty.
Technické údaje
1.6i 1.6i 2.0i 2.0i 2.0D Výkon: 114 k 114 k 150 k 150 k 147 k Toč. mom.: 150 Nm 150 Nm 196 Nm 196 Nm 350 Nm Převodovka: 5 MT CVT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 13,1 s 13,8 s 10,5 s 10,7 s 9,3 s Max. rychl.: 179 km/h 175 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h Spotřeba: 6,5 l/100 km 6,3 l/100 km 7,0 l/100 km 6,5 l/100 km 5,4 l/100 kmZákladní výbava Active obsahuje sedm airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovým displejem a audiosystémem se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 17palcová litá kola.
Ceník - Subaru XV 2016
Active Comfort Executive 1.6i (114 k) 549 000 Kč ---------- ---------- 1.6i AT (114 k) ---------- 649 000 Kč ---------- 2.0i (150 k) 599 000 Kč 619 000 Kč ---------- 2.0i AT (150 k) ---------- 669 000 Kč 749 000 Kč 2.0D (147 k) ---------- 749 000 Kč 799 000 KčProstřední úroveň Comfort má navíc tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikači, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Starlink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a audiosystémem se šesti reproduktory, kožený volant a xenonová světla. Nejvyšší linie Executive přináší navigaci, bezklíčkové otevírání dveří a startování, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, elektricky ovládané střešní okno a střešní ližiny.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?