Subaru XV prošlo v loňském roce hned dvěma facelifty. Ten první přinesl změny v interiéru a na podvozku, druhý z konce roku se zaměřil především na vnější vzhled. Nyní míří omlazený crossover do Česka, kde bude nabízen s celkem třemi motory.
Zvenku poznáte XV modelového roku 2016 podle přepracované masky chladiče, decentních chromovaných linek ve tvaru písmene L kolem mlhovek, zadního střešního spoileru a upravené optiky předních i zadních světel. Méně viditelné jsou úpravy kolem rámu bočních oken a klik dveří. Paletu laků karosérie rozšířila modrá Hyper, litá kola dostala inovovaný vzhled.
Uvnitř se vše točí kolem multimediální výbavy. Na středovém panelu totiž najdeme upravený infotainment Starlink se 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, couvací kamerou a zrcadlením chytrého telefonu, místo mezi budíky zaujal pětipalcový LCD displej palubního počítače. Z ranku malých změn je jiná hlavice řadící páky u modelů s automatem a nové dekory palubní desky.
Podvozek disponuje odlišným nastavením tlumičů a zadních pružin, což se pozitivně podepsalo na komfortu i jízdních vlastnostech. Přepracované řízení dostalo zkrácený převod, mezi krajními pozicemi jsou tak jen 2,8 otáčky. Vyšší akustický komfort přináší dodatečně nainstalované tlumící materiály pod kapotou, na podvozku a v zadní části auta.
O pohon se starají celkem tři pohonné jednotky, z nichž nejslabší je zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 150 Nm při 4000 ot./min. Tuto sílu přenáší na všechna kola pětistupňová manuální nebo bezestupňová automatická převodovka Lineartronic. Ručně řazenou skříň doplňuje redukce Dual Range. Druhý stupeň představuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní při 5200 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min, který spolupracuje se šestistupňovým manuálem nebo automatem Lineartronic a samozřejmě pohonem všech kol. Naftový dvoulitr má 147 koní při 3600 ot./min a 350 Nm mezi 1600 - 2800 ot./min. V tomto případě je jedinou možností manuální šestistupňová převodovka s pohonem obou náprav. Všechny tři motory jsou samozřejmě vybavené protiběžnými písty.
Technické údaje
1.6i 1.6i 2.0i 2.0i 2.0D Výkon: 114 k 114 k 150 k 150 k 147 k Toč. mom.: 150 Nm 150 Nm 196 Nm 196 Nm 350 Nm Převodovka: 5 MT CVT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 13,1 s 13,8 s 10,5 s 10,7 s 9,3 s Max. rychl.: 179 km/h 175 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h Spotřeba: 6,5 l/100 km 6,3 l/100 km 7,0 l/100 km 6,5 l/100 km 5,4 l/100 kmZákladní výbava Active obsahuje sedm airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovým displejem a audiosystémem se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 17palcová litá kola.
Ceník - Subaru XV 2016
Active Comfort Executive 1.6i (114 k) 549 000 Kč ---------- ---------- 1.6i AT (114 k) ---------- 649 000 Kč ---------- 2.0i (150 k) 599 000 Kč 619 000 Kč ---------- 2.0i AT (150 k) ---------- 669 000 Kč 749 000 Kč 2.0D (147 k) ---------- 749 000 Kč 799 000 KčProstřední úroveň Comfort má navíc tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikači, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Starlink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a audiosystémem se šesti reproduktory, kožený volant a xenonová světla. Nejvyšší linie Executive přináší navigaci, bezklíčkové otevírání dveří a startování, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, elektricky ovládané střešní okno a střešní ližiny.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.