Volkswagen uvádí na český trh Beetle Dune, je to stylovka pro bohaté

Volkswagen Beetle Dune přichází na český trh.
Volkswagen Beetle Dune přichází na český trh., foto: Volkswagen
ar6 18. ledna 2016 03:05
Sdílej:

Prodeje Volkswagenu Beetle jsou jakékoliv, jen ne vysoké. Proto se německý výrobce snaží všemi způsoby zatraktivnit nabídku retro kupé nebo kabrioletu. Po několika spíše sportovních verzích tak přichází volnočasový Beetle Dune. Jeho cena však není nejnižší.

Ačkoliv při loňské premiéře měl vedle kupé premiéru i kabriolet, na český trh se podívá pouze uzavřené provedení. To se od běžného sourozence liší o 10 milimetrů vyšší světlou výškou, centrálním nasávacím otvorem se stříbrným rámečkem, černou voštinovou maskou chladiče, výrazným zadním spoilerem a stříbrným difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku. Černé rozšířené podběhy ukrývají 18palcová litá kola, vizuálně na ně navazují boční lišty. Zadní světla jsou nově z LED diod. Celkem bude na výběr devět laků karosérie včetně žluté Sandstorm a tmavě bronzové.

Zvolený odstín se jako již tradičně promítá také do interiéru, kde jím je lakován dekor palubní desky a výplní dveří. Kůží obšitý sportovní volant s logem „Dune,“ volič převodovky, páka ruční brzdy i sportovní sedadla disponují kontrastním prošíváním. Standardní výbava obsahuje mimo jiné šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s pětipalcovou dotykovou obrazovkou a osmi reproduktory a výškově stavitelná přední sedadla.

Vstupním motorem je dvanáctistovka TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 175 Nm, druhou benzínovou variantou je čtrnáctistovka TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm. V obou případech je šestistupňový manuál možné vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat. Jedinou naftovou motorizací je dvoulitr TDI o výkonu 110 koní s točivým momentem 250 Nm, ten je nabízen výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou.

Základní cena s 1.2 TSI je 502 900 korun, silnější 1.4 TSI přijde nejméně na 547 900 korun a dvoulitrový turbodiesel dokonce na 569 900 korun. V příplatkové výbavě najdeme například hlídání mrtvého úhlu, rozhraní App-Connect/Mirror Link, navigaci Discover Media s 6,5palcovým displejem, couvací kameru, panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním, bezklíčkový vstup, kožené čalounění nebo bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.