Volkswagen uvádí na český trh Beetle Dune, je to stylovka pro bohaté

Volkswagen Beetle Dune přichází na český trh.
Volkswagen Beetle Dune přichází na český trh., foto: Volkswagen
ar6 18. ledna 2016 3:05
Sdílej:

Prodeje Volkswagenu Beetle jsou jakékoliv, jen ne vysoké. Proto se německý výrobce snaží všemi způsoby zatraktivnit nabídku retro kupé nebo kabrioletu. Po několika spíše sportovních verzích tak přichází volnočasový Beetle Dune. Jeho cena však není nejnižší.

Ačkoliv při loňské premiéře měl vedle kupé premiéru i kabriolet, na český trh se podívá pouze uzavřené provedení. To se od běžného sourozence liší o 10 milimetrů vyšší světlou výškou, centrálním nasávacím otvorem se stříbrným rámečkem, černou voštinovou maskou chladiče, výrazným zadním spoilerem a stříbrným difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku. Černé rozšířené podběhy ukrývají 18palcová litá kola, vizuálně na ně navazují boční lišty. Zadní světla jsou nově z LED diod. Celkem bude na výběr devět laků karosérie včetně žluté Sandstorm a tmavě bronzové.

Zvolený odstín se jako již tradičně promítá také do interiéru, kde jím je lakován dekor palubní desky a výplní dveří. Kůží obšitý sportovní volant s logem „Dune,“ volič převodovky, páka ruční brzdy i sportovní sedadla disponují kontrastním prošíváním. Standardní výbava obsahuje mimo jiné šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s pětipalcovou dotykovou obrazovkou a osmi reproduktory a výškově stavitelná přední sedadla.

Vstupním motorem je dvanáctistovka TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 175 Nm, druhou benzínovou variantou je čtrnáctistovka TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm. V obou případech je šestistupňový manuál možné vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat. Jedinou naftovou motorizací je dvoulitr TDI o výkonu 110 koní s točivým momentem 250 Nm, ten je nabízen výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou.

Základní cena s 1.2 TSI je 502 900 korun, silnější 1.4 TSI přijde nejméně na 547 900 korun a dvoulitrový turbodiesel dokonce na 569 900 korun. V příplatkové výbavě najdeme například hlídání mrtvého úhlu, rozhraní App-Connect/Mirror Link, navigaci Discover Media s 6,5palcovým displejem, couvací kameru, panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním, bezklíčkový vstup, kožené čalounění nebo bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.