Prodeje Volkswagenu Beetle jsou jakékoliv, jen ne vysoké. Proto se německý výrobce snaží všemi způsoby zatraktivnit nabídku retro kupé nebo kabrioletu. Po několika spíše sportovních verzích tak přichází volnočasový Beetle Dune. Jeho cena však není nejnižší.
Ačkoliv při loňské premiéře měl vedle kupé premiéru i kabriolet, na český trh se podívá pouze uzavřené provedení. To se od běžného sourozence liší o 10 milimetrů vyšší světlou výškou, centrálním nasávacím otvorem se stříbrným rámečkem, černou voštinovou maskou chladiče, výrazným zadním spoilerem a stříbrným difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku. Černé rozšířené podběhy ukrývají 18palcová litá kola, vizuálně na ně navazují boční lišty. Zadní světla jsou nově z LED diod. Celkem bude na výběr devět laků karosérie včetně žluté Sandstorm a tmavě bronzové.
Zvolený odstín se jako již tradičně promítá také do interiéru, kde jím je lakován dekor palubní desky a výplní dveří. Kůží obšitý sportovní volant s logem „Dune,“ volič převodovky, páka ruční brzdy i sportovní sedadla disponují kontrastním prošíváním. Standardní výbava obsahuje mimo jiné šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s pětipalcovou dotykovou obrazovkou a osmi reproduktory a výškově stavitelná přední sedadla.
Vstupním motorem je dvanáctistovka TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 175 Nm, druhou benzínovou variantou je čtrnáctistovka TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm. V obou případech je šestistupňový manuál možné vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat. Jedinou naftovou motorizací je dvoulitr TDI o výkonu 110 koní s točivým momentem 250 Nm, ten je nabízen výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou.
Základní cena s 1.2 TSI je 502 900 korun, silnější 1.4 TSI přijde nejméně na 547 900 korun a dvoulitrový turbodiesel dokonce na 569 900 korun. V příplatkové výbavě najdeme například hlídání mrtvého úhlu, rozhraní App-Connect/Mirror Link, navigaci Discover Media s 6,5palcovým displejem, couvací kameru, panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním, bezklíčkový vstup, kožené čalounění nebo bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.