Nabídka Volkswagenu Golf je zřejmě kompletní. Ke klasickému hatchbacku a kombi, sportovním verzím GTI, GTD a R, elektrickému e-Golfu a terénnímu Alltracku přibyl plug-in hybridní Golf GTE. Co za více než milion nabídne?
Hlavním odlišením od ostatních modelů je samozřejmě pohonné ústrojí, složené ze zážehové čtrnáctistovky TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm a elektromotoru o výkonu 102 koní. Systémově nabídne GTE 204 koní a 350 Nm, které přes šestistupňový dvouspojkový automat DSG pohání přední kola.
Pokud je využíván plný výkon vozu, akceleruje Golf GTE z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosáhne až na 222 km/h. 4270 mm dlouhý pětidveřový hatchback však díky lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 8,7 kWh dokáže ujet také 50 kilometrů čistě na elektřinu. V kombinovaném režimu, jež bude využíván nejčastěji, pak spotřebuje vůz průměrně 1,5 l/100 km a ujede až 939 kilometrů. Protože se jedná o plug-in hybrid, lze baterie dobíjet i z běžné elektrické sítě – při výkonu 2,3 kW trvá stoprocentní dobití 3 hodiny a 45 minut, při výkonu 3,6 kW tato hodnota klesne na 2 hodiny a 15 minut.
Od ostatní nabídky GTE odlišíte prostřednictvím jiného nárazníku, modré linky v přední masce a světlech, dvojité koncovky výfuku nebo 16palcových kol Astana. Uvnitř je po vzoru GTI a GTD kárované čalounění sportovních sedadel a modré akcenty prvků, které jsou ve výše zmíněných modelech červené. Samozřejmostí je možnost sledovat aktuální nabití akumulátorů či celkový dojezd.
Jediná nabízená výbava obsahuje šest airbagů, Isofix pro krajní zadní sedadla, tempomat, sledování únavy řidiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, osmi reproduktory či USB portem, palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, full-LED zadní světla nebo 16palcová litá kola. Základní cena je 1 009 900 korun, což je po Golfu R Variant vůbec nejvíc z celé rodiny německého bestselleru. Kompletní ceník naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.