Nabídka Volkswagenu Golf je zřejmě kompletní. Ke klasickému hatchbacku a kombi, sportovním verzím GTI, GTD a R, elektrickému e-Golfu a terénnímu Alltracku přibyl plug-in hybridní Golf GTE. Co za více než milion nabídne?
Hlavním odlišením od ostatních modelů je samozřejmě pohonné ústrojí, složené ze zážehové čtrnáctistovky TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm a elektromotoru o výkonu 102 koní. Systémově nabídne GTE 204 koní a 350 Nm, které přes šestistupňový dvouspojkový automat DSG pohání přední kola.
Pokud je využíván plný výkon vozu, akceleruje Golf GTE z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosáhne až na 222 km/h. 4270 mm dlouhý pětidveřový hatchback však díky lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 8,7 kWh dokáže ujet také 50 kilometrů čistě na elektřinu. V kombinovaném režimu, jež bude využíván nejčastěji, pak spotřebuje vůz průměrně 1,5 l/100 km a ujede až 939 kilometrů. Protože se jedná o plug-in hybrid, lze baterie dobíjet i z běžné elektrické sítě – při výkonu 2,3 kW trvá stoprocentní dobití 3 hodiny a 45 minut, při výkonu 3,6 kW tato hodnota klesne na 2 hodiny a 15 minut.
Od ostatní nabídky GTE odlišíte prostřednictvím jiného nárazníku, modré linky v přední masce a světlech, dvojité koncovky výfuku nebo 16palcových kol Astana. Uvnitř je po vzoru GTI a GTD kárované čalounění sportovních sedadel a modré akcenty prvků, které jsou ve výše zmíněných modelech červené. Samozřejmostí je možnost sledovat aktuální nabití akumulátorů či celkový dojezd.
Jediná nabízená výbava obsahuje šest airbagů, Isofix pro krajní zadní sedadla, tempomat, sledování únavy řidiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, osmi reproduktory či USB portem, palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, full-LED zadní světla nebo 16palcová litá kola. Základní cena je 1 009 900 korun, což je po Golfu R Variant vůbec nejvíc z celé rodiny německého bestselleru. Kompletní ceník naleznete zde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.