Ačkoliv Evoque Cabriolet rozhodně není prvním otevřeným SUV na světě, jeho představení poutá velkou pozornost. Je to možná i proto, že standardní tří- a pětidveřový model patří k prodejně velice úspěšným a stejný kousek se proto čeká i od verze s plátěnou střechou. Na českém trhu Range Rover dostanete se třemi motory a ceny od půldruhého milionu korun.
Nejslabší motorizací 4370 mm dlouhého kabrioletu je naftový dvoulitrový čtyřválec TD4 o výkonu 150 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 380 Nm při 1750 ot./min. Nad ním stojí stejná jednotka, jen naladěná na 180 koní při 4000 ot./min a 430 Nm při 1750 ot./min.
Jedinou benzínovou volbou zůstává dvoulitr Si4 o výkonu 240 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 340 Nm při 1750 ot./min. Všechny tři motory mají standardně devítistupňový automat s pádly pod volantem pro manuální řazení a pohon všech kol se systémem Terrain Response a vektorováním točivého momentu.
Základní výbava SE Dynamic obsahuje sedm airbagů, tempomat, asistent pro jízdu ve zvoleném jízdním pruhu, nouzové brzdění, asistent proti převrácení, elektronickou stabilizaci přívěsu, asistent pro rozjezd do kopce a sjezd z kopce, Isofix pro sedadla vzadu, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou dotykovou obrazovkou, audiosystémem Meridian s 11 reproduktory a DVD přehrávačem, multifunkční kožený volant, v osmi směrech elektricky stavitelná kožená sedadla nebo 18palcová litá kola.
Ceník - Range Rover Evoque Cabriolet
Motorizace SE Dynamic HSE Dynamic 2.0 Si4 (240 k) 1 527 867 Kč 1 703 559 Kč 2.0 TD4 (150 k) 1 421 750 Kč 1 595 748 Kč 2.0 TD4 (180 k) 1 502 457 Kč 1 676 334 KčVyšší stupeň HSE Dynamic přihazuje zadní parkovací kameru, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci se senzorem kvality vzduchu a automatickým režimem jeho vnitřní recirkulace, ve dvanácti směrech stavitelná kožená sedadla, xenonová světla s LED diodovou signaturou, aktivně řízený pohon všech kol nebo 19palcové hliníkové ráfky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?