Ačkoliv Evoque Cabriolet rozhodně není prvním otevřeným SUV na světě, jeho představení poutá velkou pozornost. Je to možná i proto, že standardní tří- a pětidveřový model patří k prodejně velice úspěšným a stejný kousek se proto čeká i od verze s plátěnou střechou. Na českém trhu Range Rover dostanete se třemi motory a ceny od půldruhého milionu korun.
Nejslabší motorizací 4370 mm dlouhého kabrioletu je naftový dvoulitrový čtyřválec TD4 o výkonu 150 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 380 Nm při 1750 ot./min. Nad ním stojí stejná jednotka, jen naladěná na 180 koní při 4000 ot./min a 430 Nm při 1750 ot./min.
Jedinou benzínovou volbou zůstává dvoulitr Si4 o výkonu 240 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 340 Nm při 1750 ot./min. Všechny tři motory mají standardně devítistupňový automat s pádly pod volantem pro manuální řazení a pohon všech kol se systémem Terrain Response a vektorováním točivého momentu.
Základní výbava SE Dynamic obsahuje sedm airbagů, tempomat, asistent pro jízdu ve zvoleném jízdním pruhu, nouzové brzdění, asistent proti převrácení, elektronickou stabilizaci přívěsu, asistent pro rozjezd do kopce a sjezd z kopce, Isofix pro sedadla vzadu, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou dotykovou obrazovkou, audiosystémem Meridian s 11 reproduktory a DVD přehrávačem, multifunkční kožený volant, v osmi směrech elektricky stavitelná kožená sedadla nebo 18palcová litá kola.
Ceník - Range Rover Evoque Cabriolet
Motorizace SE Dynamic HSE Dynamic 2.0 Si4 (240 k) 1 527 867 Kč 1 703 559 Kč 2.0 TD4 (150 k) 1 421 750 Kč 1 595 748 Kč 2.0 TD4 (180 k) 1 502 457 Kč 1 676 334 KčVyšší stupeň HSE Dynamic přihazuje zadní parkovací kameru, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci se senzorem kvality vzduchu a automatickým režimem jeho vnitřní recirkulace, ve dvanácti směrech stavitelná kožená sedadla, xenonová světla s LED diodovou signaturou, aktivně řízený pohon všech kol nebo 19palcové hliníkové ráfky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.