Ačkoliv Evoque Cabriolet rozhodně není prvním otevřeným SUV na světě, jeho představení poutá velkou pozornost. Je to možná i proto, že standardní tří- a pětidveřový model patří k prodejně velice úspěšným a stejný kousek se proto čeká i od verze s plátěnou střechou. Na českém trhu Range Rover dostanete se třemi motory a ceny od půldruhého milionu korun.
Nejslabší motorizací 4370 mm dlouhého kabrioletu je naftový dvoulitrový čtyřválec TD4 o výkonu 150 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 380 Nm při 1750 ot./min. Nad ním stojí stejná jednotka, jen naladěná na 180 koní při 4000 ot./min a 430 Nm při 1750 ot./min.
Jedinou benzínovou volbou zůstává dvoulitr Si4 o výkonu 240 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 340 Nm při 1750 ot./min. Všechny tři motory mají standardně devítistupňový automat s pádly pod volantem pro manuální řazení a pohon všech kol se systémem Terrain Response a vektorováním točivého momentu.
Základní výbava SE Dynamic obsahuje sedm airbagů, tempomat, asistent pro jízdu ve zvoleném jízdním pruhu, nouzové brzdění, asistent proti převrácení, elektronickou stabilizaci přívěsu, asistent pro rozjezd do kopce a sjezd z kopce, Isofix pro sedadla vzadu, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou dotykovou obrazovkou, audiosystémem Meridian s 11 reproduktory a DVD přehrávačem, multifunkční kožený volant, v osmi směrech elektricky stavitelná kožená sedadla nebo 18palcová litá kola.
Ceník - Range Rover Evoque Cabriolet
Motorizace SE Dynamic HSE Dynamic 2.0 Si4 (240 k) 1 527 867 Kč 1 703 559 Kč 2.0 TD4 (150 k) 1 421 750 Kč 1 595 748 Kč 2.0 TD4 (180 k) 1 502 457 Kč 1 676 334 KčVyšší stupeň HSE Dynamic přihazuje zadní parkovací kameru, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci se senzorem kvality vzduchu a automatickým režimem jeho vnitřní recirkulace, ve dvanácti směrech stavitelná kožená sedadla, xenonová světla s LED diodovou signaturou, aktivně řízený pohon všech kol nebo 19palcové hliníkové ráfky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?