Pokud se budeme bavit o terénních legendách, určitě nesmíme vynechat Toyotu Land Cruiser. Toto jméno se v nabídce japonské automobilky objevuje v nejrůznějších modifikacích přes šedesát let a stále má stejný zvuk jako kdysi. A jelikož i staří bardi musejí vyhovět emisním normám, dostává se pod kapotou Land Cruiseru nový naftový čtyřválec.
Vznětový motor D-4D má objem 2.8 litru, z něhož dokáže Land Cruiser vydolovat 177 koní při 3400 ot./min a 420 Nm mezi 1400 - 2600 ot./min, respektive 450 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min se šestistupňovým automatem Super ECT (ten je podobně jako motor také novinkou). Pro šestistupňový manuál i příplatkový šestistupňový automat je standardem pohon všech kol s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.
Pokud zvolíte ruční řazení, pak se více než 2,5 tuny vážící off-road rozjede na 100 km/h za 12,1 sekundy a dosáhne maximálně 175 km/h, automat je v akceleraci o 0,6 sekundy pomalejší, ale maximální rychlost má stejnou. Průměrná spotřeba je 7,2 l/100 km u třídveřového modelu s manuálem, pětidvířko i automat jsou o 0,2 l/100 km žíznivější.
Pokud zrovna neholdujete naftě, můžete sáhnout čtyřlitrovém zážehovém šestiválci VVT-i o výkonu 282 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 385 Nm při 4400 ot./min. Jedinou možností je u něj již zmiňovaný nový šestistupňový automat v kombinaci s pětidveřovou karosérií a pohonem všech kol. Akcelerace na 100 km/h proběhne za 8,8 sekundy, maximální rychlost je 175 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje na úrovni 10,6 l/100 km. I šestiválec plní emisní normu Euro 6.
Základní výbava Live obsahuje sedm airbagů, Isofix pro krajní sedadla druhé řady, kontrolu stability s přívěsem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizaci, audio s CD, MP3 a šesti reproduktory, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce nebo litá 17palcová kola. Druhá linie Legend má navíc dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, kliky v barvě karosérie, stříbrnou masku chladiče, mlhovky nebo ostřikovače předních světel.
Ceník - Toyota Land Cruiser 2016
Motorizace Live 3dv. Live 5dv. Legend Active Executive 4.0 VVT-i (282 k) --------- --------- --------- -------- 1 745 900 Kč 2.8 D-4D (177 k) 1 089 900 Kč 1 159 900 Kč 1 269 900 Kč --------- --------- 2.8 D-4D AT (177 k) --------- --------- --------- 1 379 900 Kč 1 615 900 KčStupeň Active má navíc tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou obrazovkou, devíti reproduktory a příjmem digitálního radiosignálu, 4,2palcový TFT displej mezi budíky, elektricky stavitelný kožený multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla, dekory z falešného dřeva, LED diody denního svícení nebo LED potkávací světla. Nejvyšší výbava Executive má adaptivní tempomat, přednárazový systém, upozornění na dopravu za vozem, monitorování slepého úhlu, sledování okolí vozu v terénu, pomocný systém pro jízdu v terénu, volič jízdních režimů, přední a boční kamery, infotainment s navigací a 14reproduktorovým audiem JBL, zábavní systém pro druhou řadu, paměť pro nastavení sedadel i volantu, elektricky ovládané střešní okno, zavěšení s proměnnou tuhostí, systém regulace světlé výšky, kineticko-dynamický systém zavěšení, pneumatické tlumiče, uzávěrku zadního diferenciálu nebo 18palcová litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.