Toyota Land Cruiser má nový diesel, v Česku začíná lehce nad milionem

ar6, 14. listopadu 2015, 06:05 Google+

Pokud se budeme bavit o terénních legendách, určitě nesmíme vynechat Toyotu Land Cruiser. Toto jméno se v nabídce japonské automobilky objevuje v nejrůznějších modifikacích přes šedesát let a stále má stejný zvuk jako kdysi. A jelikož i staří bardi musejí vyhovět emisním normám, dostává se pod kapotou Land Cruiseru nový naftový čtyřválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Novinkou je čtyřválec 2.8 D-4D a šestistupňový automat, Toyota Land Cruiser.

Novinkou je čtyřválec 2.8 D-4D a šestistupňový automat, Toyota Land Cruiser. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Vznětový motor D-4D má objem 2.8 litru, z něhož dokáže Land Cruiser vydolovat 177 koní při 3400 ot./min a 420 Nm mezi 1400 - 2600 ot./min, respektive 450 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min se šestistupňovým automatem Super ECT (ten je podobně jako motor také novinkou). Pro šestistupňový manuál i příplatkový šestistupňový automat je standardem pohon všech kol s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.

Pokud zvolíte ruční řazení, pak se více než 2,5 tuny vážící off-road rozjede na 100 km/h za 12,1 sekundy a dosáhne maximálně 175 km/h, automat je v akceleraci o 0,6 sekundy pomalejší, ale maximální rychlost má stejnou. Průměrná spotřeba je 7,2 l/100 km u třídveřového modelu s manuálem, pětidvířko i automat jsou o 0,2 l/100 km žíznivější.

Pokud zrovna neholdujete naftě, můžete sáhnout čtyřlitrovém zážehovém šestiválci VVT-i o výkonu 282 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 385 Nm při 4400 ot./min. Jedinou možností je u něj již zmiňovaný nový šestistupňový automat v kombinaci s pětidveřovou karosérií a pohonem všech kol. Akcelerace na 100 km/h proběhne za 8,8 sekundy, maximální rychlost je 175 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje na úrovni 10,6 l/100 km. I šestiválec plní emisní normu Euro 6.

Základní výbava Live obsahuje sedm airbagů, Isofix pro krajní sedadla druhé řady, kontrolu stability s přívěsem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizaci, audio s CD, MP3 a šesti reproduktory, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce nebo litá 17palcová kola. Druhá linie Legend má navíc dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, kliky v barvě karosérie, stříbrnou masku chladiče, mlhovky nebo ostřikovače předních světel.

Ceník - Toyota Land Cruiser 2016

Motorizace Live 3dv.  Live 5dv.  Legend Active Executive 
4.0 VVT-i (282 k) --------- --------- --------- -------- 1 745 900 Kč
2.8 D-4D (177 k) 1 089 900 Kč 1 159 900 Kč 1 269 900 Kč --------- ---------
2.8 D-4D AT (177 k) --------- --------- --------- 1 379 900 Kč 1 615 900 Kč

Stupeň Active má navíc tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou obrazovkou, devíti reproduktory a příjmem digitálního radiosignálu, 4,2palcový TFT displej mezi budíky, elektricky stavitelný kožený multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla, dekory z falešného dřeva, LED diody denního svícení nebo LED potkávací světla. Nejvyšší výbava Executive má adaptivní tempomat, přednárazový systém, upozornění na dopravu za vozem, monitorování slepého úhlu, sledování okolí vozu v terénu, pomocný systém pro jízdu v terénu, volič jízdních režimů, přední a boční kamery, infotainment s navigací a 14reproduktorovým audiem JBL, zábavní systém pro druhou řadu, paměť pro nastavení sedadel i volantu, elektricky ovládané střešní okno, zavěšení s proměnnou tuhostí, systém regulace světlé výšky, kineticko-dynamický systém zavěšení, pneumatické tlumiče, uzávěrku zadního diferenciálu nebo 18palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Land Cruiser má nový diesel, v Česku začíná lehce nad milionem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia po nárazu.

Sjednejte si povinné ručení, které budete mít rádi i přesto, že je povinné

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud