Pokud se budeme bavit o terénních legendách, určitě nesmíme vynechat Toyotu Land Cruiser. Toto jméno se v nabídce japonské automobilky objevuje v nejrůznějších modifikacích přes šedesát let a stále má stejný zvuk jako kdysi. A jelikož i staří bardi musejí vyhovět emisním normám, dostává se pod kapotou Land Cruiseru nový naftový čtyřválec.
Vznětový motor D-4D má objem 2.8 litru, z něhož dokáže Land Cruiser vydolovat 177 koní při 3400 ot./min a 420 Nm mezi 1400 - 2600 ot./min, respektive 450 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min se šestistupňovým automatem Super ECT (ten je podobně jako motor také novinkou). Pro šestistupňový manuál i příplatkový šestistupňový automat je standardem pohon všech kol s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.
Pokud zvolíte ruční řazení, pak se více než 2,5 tuny vážící off-road rozjede na 100 km/h za 12,1 sekundy a dosáhne maximálně 175 km/h, automat je v akceleraci o 0,6 sekundy pomalejší, ale maximální rychlost má stejnou. Průměrná spotřeba je 7,2 l/100 km u třídveřového modelu s manuálem, pětidvířko i automat jsou o 0,2 l/100 km žíznivější.
Pokud zrovna neholdujete naftě, můžete sáhnout čtyřlitrovém zážehovém šestiválci VVT-i o výkonu 282 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 385 Nm při 4400 ot./min. Jedinou možností je u něj již zmiňovaný nový šestistupňový automat v kombinaci s pětidveřovou karosérií a pohonem všech kol. Akcelerace na 100 km/h proběhne za 8,8 sekundy, maximální rychlost je 175 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje na úrovni 10,6 l/100 km. I šestiválec plní emisní normu Euro 6.
Základní výbava Live obsahuje sedm airbagů, Isofix pro krajní sedadla druhé řady, kontrolu stability s přívěsem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizaci, audio s CD, MP3 a šesti reproduktory, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce nebo litá 17palcová kola. Druhá linie Legend má navíc dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, kliky v barvě karosérie, stříbrnou masku chladiče, mlhovky nebo ostřikovače předních světel.
Ceník - Toyota Land Cruiser 2016
Motorizace Live 3dv. Live 5dv. Legend Active Executive 4.0 VVT-i (282 k) --------- --------- --------- -------- 1 745 900 Kč 2.8 D-4D (177 k) 1 089 900 Kč 1 159 900 Kč 1 269 900 Kč --------- --------- 2.8 D-4D AT (177 k) --------- --------- --------- 1 379 900 Kč 1 615 900 KčStupeň Active má navíc tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou obrazovkou, devíti reproduktory a příjmem digitálního radiosignálu, 4,2palcový TFT displej mezi budíky, elektricky stavitelný kožený multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla, dekory z falešného dřeva, LED diody denního svícení nebo LED potkávací světla. Nejvyšší výbava Executive má adaptivní tempomat, přednárazový systém, upozornění na dopravu za vozem, monitorování slepého úhlu, sledování okolí vozu v terénu, pomocný systém pro jízdu v terénu, volič jízdních režimů, přední a boční kamery, infotainment s navigací a 14reproduktorovým audiem JBL, zábavní systém pro druhou řadu, paměť pro nastavení sedadel i volantu, elektricky ovládané střešní okno, zavěšení s proměnnou tuhostí, systém regulace světlé výšky, kineticko-dynamický systém zavěšení, pneumatické tlumiče, uzávěrku zadního diferenciálu nebo 18palcová litá kola.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?