Kompaktní výkonnou zadokolku od BMW, která by důstojně navázala na tradici první M3, vyhlížel od konce limitovaného kupé 1M snad každý fanda modrobílé vrtule. Začátkem října z Mnichova konečně přijelo kupé M2, které nyní koupíte také u nás.
Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě motor, v případě kompaktního BMW třílitrový šestiválec, přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Maximálních 370 koní je dostupných při 6500 ot./min, točivý moment 465 Nm pak mezi 1400 - 5560 ot./min. M2 je vybavena funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment na 500 Nm mezi 1450 - 4750 ot./min.
Sílu šestiválce přenáší na zadní kola spolu s diferenciálem Active M šestistupňová manuální (auto váží 1590 kg) nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (auto váží 1565 kg) s režimy Comfort, Sport a Sport+ a funkcemi launch control, respektive Smoky Burnout. V prvním případě proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, automat je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h. Aby se řidiči povedlo sílu zkrotit, má podvozek rozšířený rozchod kol, hliníkové nápravy z M3/M4 a kotoučové brzdy o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Kromě aerodynamického bodykitu karosérie a 19palcových hliníkových kol s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu se ve výbavě objeví třeba sportovní sedačky čalouněné kůží Dakota, karbonové dekory, kožený sportovní volant M, navigace s 8,8palcovým displejem, automatická klimatizace, audio se šesti reproduktory, adaptivní bi-xenony, kompletní sada airbagů nebo zadní parkovací asistent.
BMW si za M2 naúčtuje minimálně 1 567 800 korun, což znamená, že M235i je levnější o dobrý čtvrt milion! Nordschleife za 7 minut a 58 sekundy ale asi neobkrouží a burnouty tak snadno také dělat nebude….
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?