Kompaktní výkonnou zadokolku od BMW, která by důstojně navázala na tradici první M3, vyhlížel od konce limitovaného kupé 1M snad každý fanda modrobílé vrtule. Začátkem října z Mnichova konečně přijelo kupé M2, které nyní koupíte také u nás.
Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě motor, v případě kompaktního BMW třílitrový šestiválec, přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Maximálních 370 koní je dostupných při 6500 ot./min, točivý moment 465 Nm pak mezi 1400 - 5560 ot./min. M2 je vybavena funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment na 500 Nm mezi 1450 - 4750 ot./min.
Sílu šestiválce přenáší na zadní kola spolu s diferenciálem Active M šestistupňová manuální (auto váží 1590 kg) nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (auto váží 1565 kg) s režimy Comfort, Sport a Sport+ a funkcemi launch control, respektive Smoky Burnout. V prvním případě proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, automat je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h. Aby se řidiči povedlo sílu zkrotit, má podvozek rozšířený rozchod kol, hliníkové nápravy z M3/M4 a kotoučové brzdy o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Kromě aerodynamického bodykitu karosérie a 19palcových hliníkových kol s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu se ve výbavě objeví třeba sportovní sedačky čalouněné kůží Dakota, karbonové dekory, kožený sportovní volant M, navigace s 8,8palcovým displejem, automatická klimatizace, audio se šesti reproduktory, adaptivní bi-xenony, kompletní sada airbagů nebo zadní parkovací asistent.
BMW si za M2 naúčtuje minimálně 1 567 800 korun, což znamená, že M235i je levnější o dobrý čtvrt milion! Nordschleife za 7 minut a 58 sekundy ale asi neobkrouží a burnouty tak snadno také dělat nebude….
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?