Peugeot 308 GTi není nejlevnější, stylu má ale na rozdávání

ar6, 4. listopadu 2015, 15:35 Google+

Pokud byste chtěli skutečně ostrý Peugeot nižší střední třídy, nebylo až donedávna z čeho vybírat. Jistě, nějaký pátek už je na trhu 308 GT s benzínovým i naftovým motorem, ale její sportovní potenciál končí až nečekaně brzy. Aby tedy lvíček uspokojil i náročnější část publika, připravil si pro letošní rok 308 GTi. A ta nyní míří na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 308 GTi přichází na český trh s cenovkou pod 800 tisíc korun.

Peugeot 308 GTi přichází na český trh s cenovkou pod 800 tisíc korun. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Jak už asi víte, při premiéře letos v létě v Goodwoodu se 308 GTi představila hned se dvěma verzemi přeplňované zážehové šestnáctistovky THP. Ta slabší má 250 koní a 330 Nm, silnější potom 270 koní a 330 Nm. Z pohledu českého trhu nás bude zajímat výlučně silnější provedení, to slabší se k nám nedostane.

270 koní je dostupných při 6000 ot./min, zatímco maximální točivý moment vrcholí už při 1900 ot./min. Přední kola pohání manuální šestistupňová převodovka, které pomáhá diferenciál Torsen s omezeným prokluzem. Takto vybavená 308 akceleruje z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund a dotáhne to až k elektronicky omezeným 250 km/h.

img-responsive

270 koní přenáší na přední kola šestistupňový manuál a diferenciál Torsen, Peugeot 308 GTi. | foto: Peugeot

Podvozek sedí o 11 mm blíže k vozovce a má tužší pružiny i tlumiče, poddajnější torzní stabilizátor nebo přepracované nastavení kontroly trakce a posilovače řízení. Pro silnější GTi jsou určena výhradně 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport, za nimiž najdeme kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 268 mm vzadu.

Dále nechybí ani optický bodykit karosérie, kterou půjde za 40 000 korun ještě vylepšit dvoubarevným lakováním Coupe Franche. Jediným omezením je volba červeného laku Ultimate, jenž doplní černá zadní část. Kabinu ozdobí skořepiny, potažené kombinací kůže a Alcantary, nebo paket Driver Sport, po jehož aktivování dojde k červenému podbarvení přístrojů, motor zesílí svůj zvuk a infotainment ukazuje více provozních informací.

Ve výbavě najdeme vedle výše zmíněných sportovních úprav také šest airbagů, Isofix, asistent rozjezdu do kopce, přední a zadní parkovací asistent, bezklíčkový vstup a startování, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 9,7palcovou obrazovkou, šesti reproduktory a navigací, výškově stavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný sportovní volant, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení nebo již zmiňovaná 19palcová kola. Za toto si Peugeot naúčtuje 799 500 korun.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 GTi není nejlevnější, stylu má ale na rozdávání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat W8

HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud