Pokud byste chtěli skutečně ostrý Peugeot nižší střední třídy, nebylo až donedávna z čeho vybírat. Jistě, nějaký pátek už je na trhu 308 GT s benzínovým i naftovým motorem, ale její sportovní potenciál končí až nečekaně brzy. Aby tedy lvíček uspokojil i náročnější část publika, připravil si pro letošní rok 308 GTi. A ta nyní míří na český trh.
Jak už asi víte, při premiéře letos v létě v Goodwoodu se 308 GTi představila hned se dvěma verzemi přeplňované zážehové šestnáctistovky THP. Ta slabší má 250 koní a 330 Nm, silnější potom 270 koní a 330 Nm. Z pohledu českého trhu nás bude zajímat výlučně silnější provedení, to slabší se k nám nedostane.
270 koní je dostupných při 6000 ot./min, zatímco maximální točivý moment vrcholí už při 1900 ot./min. Přední kola pohání manuální šestistupňová převodovka, které pomáhá diferenciál Torsen s omezeným prokluzem. Takto vybavená 308 akceleruje z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund a dotáhne to až k elektronicky omezeným 250 km/h.
Podvozek sedí o 11 mm blíže k vozovce a má tužší pružiny i tlumiče, poddajnější torzní stabilizátor nebo přepracované nastavení kontroly trakce a posilovače řízení. Pro silnější GTi jsou určena výhradně 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport, za nimiž najdeme kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 268 mm vzadu.
Dále nechybí ani optický bodykit karosérie, kterou půjde za 40 000 korun ještě vylepšit dvoubarevným lakováním Coupe Franche. Jediným omezením je volba červeného laku Ultimate, jenž doplní černá zadní část. Kabinu ozdobí skořepiny, potažené kombinací kůže a Alcantary, nebo paket Driver Sport, po jehož aktivování dojde k červenému podbarvení přístrojů, motor zesílí svůj zvuk a infotainment ukazuje více provozních informací.
Ve výbavě najdeme vedle výše zmíněných sportovních úprav také šest airbagů, Isofix, asistent rozjezdu do kopce, přední a zadní parkovací asistent, bezklíčkový vstup a startování, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 9,7palcovou obrazovkou, šesti reproduktory a navigací, výškově stavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný sportovní volant, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení nebo již zmiňovaná 19palcová kola. Za toto si Peugeot naúčtuje 799 500 korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?