Luxusní divize Citroënu, označovaná jako DS, se v průběhu minulého roku osamostatnila a její modely už tak nomenklaturně nenesou žádné spojení s dvojitým šípem. Vizuálně potom odluku nejprve naznačil facelift hatchbacku DS 5, na nějž letos ve Frankfurtu navázal menší bráška DS 4.
Pokud se ptáte, co na autě facelift nejvíce změnil, pak je to design přední části ve stylu DS Wings, za příplatek nebo u nejvyšší výbavy standardně dodávaná světla LED Vision a samozřejmě osvěžená nabídka laků a litých kol. Na moderní vlně volnočasových modelů se chce svézt verze Crossback se zvýšenou světlou výškou o 30 mm, plastovými lemy blatníků a v černé barvě lakovanými kryty zrcátek, střechou a především střední částí předního nárazníku.
Uvnitř se redukovala tlačítka, jejichž funkce z velké části přebral nový (a příplatkový) infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirror Screen. Dalšími novými položkami v příplatkové výbavě jsou panoramatické střešní okno, couvací kamera, bezklíčkové startování a odemykání nebo hlídání mrtvého úhlu.
Pod kapotou standardní DS 4 najdeme, v českém ceníku, zážehovou dvanáctistovku PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šetikvaltem, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku THP o výkonu 210 koní se stejnou převodovkou, naftovou šestnáctistovku BlueHDi o výkonu 120 koní s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a konečně dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 nebo 180 koní, v prvním případě se šestistupňovým manuálem a v tom druhém se šestistupňovým automatem. DS 4 Crossback má paletu omezenou na 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šestikvaltem, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní s manuálním nebo automatickým šestikvaltem a 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní se šestistupňovým automatem. Vedle výše zmíněných motorů se na vybraných trzích ještě dostane na slabší 1.6 THP o výkonu 165 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Chic obsahuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Druhá linie So Chic přidává elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s LED bočním osvětlením, handsfree, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED diody v předních světlech nebo 17palcová kola. Vrcholný model Sport Chic má navíc sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací asistent, DS Connect Box, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky stavitelné bederní opěrky předních sedadel, polokožené čalounění, světla LED Vision nebo 18palcová kola.
Ceník DS 4/DS 4 Crossback 2016
Motorizace Chic So Chic Sport Chic Crossback 1.2 PureTech (130 k) 576 900 Kč 631 900 Kč --------- 666 900 Kč 1.6 THP (210 k) --------- --------- 791 900 Kč --------- 1.6 BlueHDi (120 k) 612 900 Kč 667 900 Kč --------- 702 900 Kč 1.6 BlueHDi EAT6 (120 k) --------- 707 900 Kč --------- 742 900 Kč 2.0 BlueHDi (150 k) --------- 720 900 Kč 790 900 Kč --------- 2.0 BlueHDi (180k) --------- --------- 871 900 Kč 836 900 KčDS 4 Crossback je k dispozici jen v jediné výbavě, jejíž jméno je shodné se jménem modelu, která obsahuje šest airbagů, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED diodami bočního osvětlení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, LED diody v předních světlech nebo 18palcová litá kola.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?