Luxusní divize Citroënu, označovaná jako DS, se v průběhu minulého roku osamostatnila a její modely už tak nomenklaturně nenesou žádné spojení s dvojitým šípem. Vizuálně potom odluku nejprve naznačil facelift hatchbacku DS 5, na nějž letos ve Frankfurtu navázal menší bráška DS 4.
Pokud se ptáte, co na autě facelift nejvíce změnil, pak je to design přední části ve stylu DS Wings, za příplatek nebo u nejvyšší výbavy standardně dodávaná světla LED Vision a samozřejmě osvěžená nabídka laků a litých kol. Na moderní vlně volnočasových modelů se chce svézt verze Crossback se zvýšenou světlou výškou o 30 mm, plastovými lemy blatníků a v černé barvě lakovanými kryty zrcátek, střechou a především střední částí předního nárazníku.
Uvnitř se redukovala tlačítka, jejichž funkce z velké části přebral nový (a příplatkový) infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirror Screen. Dalšími novými položkami v příplatkové výbavě jsou panoramatické střešní okno, couvací kamera, bezklíčkové startování a odemykání nebo hlídání mrtvého úhlu.
Pod kapotou standardní DS 4 najdeme, v českém ceníku, zážehovou dvanáctistovku PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šetikvaltem, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku THP o výkonu 210 koní se stejnou převodovkou, naftovou šestnáctistovku BlueHDi o výkonu 120 koní s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a konečně dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 nebo 180 koní, v prvním případě se šestistupňovým manuálem a v tom druhém se šestistupňovým automatem. DS 4 Crossback má paletu omezenou na 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šestikvaltem, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní s manuálním nebo automatickým šestikvaltem a 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní se šestistupňovým automatem. Vedle výše zmíněných motorů se na vybraných trzích ještě dostane na slabší 1.6 THP o výkonu 165 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Chic obsahuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Druhá linie So Chic přidává elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s LED bočním osvětlením, handsfree, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED diody v předních světlech nebo 17palcová kola. Vrcholný model Sport Chic má navíc sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací asistent, DS Connect Box, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky stavitelné bederní opěrky předních sedadel, polokožené čalounění, světla LED Vision nebo 18palcová kola.
Ceník DS 4/DS 4 Crossback 2016
Motorizace Chic So Chic Sport Chic Crossback 1.2 PureTech (130 k) 576 900 Kč 631 900 Kč --------- 666 900 Kč 1.6 THP (210 k) --------- --------- 791 900 Kč --------- 1.6 BlueHDi (120 k) 612 900 Kč 667 900 Kč --------- 702 900 Kč 1.6 BlueHDi EAT6 (120 k) --------- 707 900 Kč --------- 742 900 Kč 2.0 BlueHDi (150 k) --------- 720 900 Kč 790 900 Kč --------- 2.0 BlueHDi (180k) --------- --------- 871 900 Kč 836 900 KčDS 4 Crossback je k dispozici jen v jediné výbavě, jejíž jméno je shodné se jménem modelu, která obsahuje šest airbagů, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED diodami bočního osvětlení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, LED diody v předních světlech nebo 18palcová litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.