Luxusní divize Citroënu, označovaná jako DS, se v průběhu minulého roku osamostatnila a její modely už tak nomenklaturně nenesou žádné spojení s dvojitým šípem. Vizuálně potom odluku nejprve naznačil facelift hatchbacku DS 5, na nějž letos ve Frankfurtu navázal menší bráška DS 4.
Pokud se ptáte, co na autě facelift nejvíce změnil, pak je to design přední části ve stylu DS Wings, za příplatek nebo u nejvyšší výbavy standardně dodávaná světla LED Vision a samozřejmě osvěžená nabídka laků a litých kol. Na moderní vlně volnočasových modelů se chce svézt verze Crossback se zvýšenou světlou výškou o 30 mm, plastovými lemy blatníků a v černé barvě lakovanými kryty zrcátek, střechou a především střední částí předního nárazníku.
Uvnitř se redukovala tlačítka, jejichž funkce z velké části přebral nový (a příplatkový) infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirror Screen. Dalšími novými položkami v příplatkové výbavě jsou panoramatické střešní okno, couvací kamera, bezklíčkové startování a odemykání nebo hlídání mrtvého úhlu.
Pod kapotou standardní DS 4 najdeme, v českém ceníku, zážehovou dvanáctistovku PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šetikvaltem, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku THP o výkonu 210 koní se stejnou převodovkou, naftovou šestnáctistovku BlueHDi o výkonu 120 koní s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a konečně dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 nebo 180 koní, v prvním případě se šestistupňovým manuálem a v tom druhém se šestistupňovým automatem. DS 4 Crossback má paletu omezenou na 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šestikvaltem, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní s manuálním nebo automatickým šestikvaltem a 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní se šestistupňovým automatem. Vedle výše zmíněných motorů se na vybraných trzích ještě dostane na slabší 1.6 THP o výkonu 165 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Chic obsahuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Druhá linie So Chic přidává elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s LED bočním osvětlením, handsfree, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED diody v předních světlech nebo 17palcová kola. Vrcholný model Sport Chic má navíc sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací asistent, DS Connect Box, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky stavitelné bederní opěrky předních sedadel, polokožené čalounění, světla LED Vision nebo 18palcová kola.
Ceník DS 4/DS 4 Crossback 2016
Motorizace Chic So Chic Sport Chic Crossback 1.2 PureTech (130 k) 576 900 Kč 631 900 Kč --------- 666 900 Kč 1.6 THP (210 k) --------- --------- 791 900 Kč --------- 1.6 BlueHDi (120 k) 612 900 Kč 667 900 Kč --------- 702 900 Kč 1.6 BlueHDi EAT6 (120 k) --------- 707 900 Kč --------- 742 900 Kč 2.0 BlueHDi (150 k) --------- 720 900 Kč 790 900 Kč --------- 2.0 BlueHDi (180k) --------- --------- 871 900 Kč 836 900 KčDS 4 Crossback je k dispozici jen v jediné výbavě, jejíž jméno je shodné se jménem modelu, která obsahuje šest airbagů, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED diodami bočního osvětlení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, LED diody v předních světlech nebo 18palcová litá kola.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!