Luxusní divize Citroënu, označovaná jako DS, se v průběhu minulého roku osamostatnila a její modely už tak nomenklaturně nenesou žádné spojení s dvojitým šípem. Vizuálně potom odluku nejprve naznačil facelift hatchbacku DS 5, na nějž letos ve Frankfurtu navázal menší bráška DS 4.
Pokud se ptáte, co na autě facelift nejvíce změnil, pak je to design přední části ve stylu DS Wings, za příplatek nebo u nejvyšší výbavy standardně dodávaná světla LED Vision a samozřejmě osvěžená nabídka laků a litých kol. Na moderní vlně volnočasových modelů se chce svézt verze Crossback se zvýšenou světlou výškou o 30 mm, plastovými lemy blatníků a v černé barvě lakovanými kryty zrcátek, střechou a především střední částí předního nárazníku.
Uvnitř se redukovala tlačítka, jejichž funkce z velké části přebral nový (a příplatkový) infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirror Screen. Dalšími novými položkami v příplatkové výbavě jsou panoramatické střešní okno, couvací kamera, bezklíčkové startování a odemykání nebo hlídání mrtvého úhlu.
Pod kapotou standardní DS 4 najdeme, v českém ceníku, zážehovou dvanáctistovku PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šetikvaltem, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku THP o výkonu 210 koní se stejnou převodovkou, naftovou šestnáctistovku BlueHDi o výkonu 120 koní s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a konečně dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 nebo 180 koní, v prvním případě se šestistupňovým manuálem a v tom druhém se šestistupňovým automatem. DS 4 Crossback má paletu omezenou na 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuálním šestikvaltem, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní s manuálním nebo automatickým šestikvaltem a 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní se šestistupňovým automatem. Vedle výše zmíněných motorů se na vybraných trzích ještě dostane na slabší 1.6 THP o výkonu 165 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Chic obsahuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Druhá linie So Chic přidává elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s LED bočním osvětlením, handsfree, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED diody v předních světlech nebo 17palcová kola. Vrcholný model Sport Chic má navíc sledování mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací asistent, DS Connect Box, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky stavitelné bederní opěrky předních sedadel, polokožené čalounění, světla LED Vision nebo 18palcová kola.
Ceník DS 4/DS 4 Crossback 2016
Motorizace Chic So Chic Sport Chic Crossback 1.2 PureTech (130 k) 576 900 Kč 631 900 Kč --------- 666 900 Kč 1.6 THP (210 k) --------- --------- 791 900 Kč --------- 1.6 BlueHDi (120 k) 612 900 Kč 667 900 Kč --------- 702 900 Kč 1.6 BlueHDi EAT6 (120 k) --------- 707 900 Kč --------- 742 900 Kč 2.0 BlueHDi (150 k) --------- 720 900 Kč 790 900 Kč --------- 2.0 BlueHDi (180k) --------- --------- 871 900 Kč 836 900 KčDS 4 Crossback je k dispozici jen v jediné výbavě, jejíž jméno je shodné se jménem modelu, která obsahuje šest airbagů, inteligentní kontrolu trakce, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací asistent, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED diodami bočního osvětlení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, LED diody v předních světlech nebo 18palcová litá kola.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.