Třídveřové a sportovně laděné „céčko“ čekalo na generační výměnu opravdu hodně dlouho. Nakonec se ale dočkalo a nutno podotknout, že proměna v malého brášku vrcholné třídy S mu jen prospěla. Jak uspěje na českém trhu, kam aktuálně přichází?
Šanci na sukces má trojcípá hvězda poměrně velkou, už jen při pohledu na motorovou paletu. Ta obsahuje šest benzínových a dvě naftové verze. Vonnější výpary vypouštějí C 180 o výkonu 156 koní s manuální šestistupňovou převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus), C 200 o výkonu 184 koní s manuální šestistupňovou převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus), C 250 o výkonu 211 koní se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus a konečně C 300 o výkonu 245 koní se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus. Ke stojanu s naftou zajedete s modelem C 220 d o výkonu 170 koní se šestistupňovou manuální převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný devítistupňový automat 9G-Tronic) nebo s modelem C 250 d o výkonu 204 koní s devítistupňovým automatem 9G-Tronic. Absolutním vrcholem jsou pak provedení AMG - C 63 s výkonem 476 koní a C 63 S s výkonem 610 koní. Oba mají sedmistupňový automat Speedshift.
Ve výbavě nechybí kompletní sada airbagů včetně kolenního pro řidiče, přednárazový systém, aktivní kapota, automatická klimatizace, audio 20 USB, elektricky ovládaná okna, elektricky stavitelná zrcátka, LED diody denního svícení nebo 17palcová litá kola. Verze AMG má navíc mimo jiné opticky bodykit karosérie, 19palcová kola, sportovní interiér, podvozek AMG Ride Control nebo full-LED přední světla. Ke standardnímu modelu i AMG bude první rok prodeje dostupná sada Edition 1 (za 91 409 korun pro běžné verze a 554 761 korun pro AMG).
Základní verze C 180 jde pořídit za 957 110 korun, ostatní provedení už se ale přehoupnou přes milion. Nejpřívětivější je z tohoto pohledu C 200 za 1 011 560 korun, za ní následuje C 250 za 1 144 660 korun a C 300 za 1 199 110 korun. Nejdostupnější diesel, C 220 d, vychází na 1 043 020 korun, jeho silnější sourozenec, C 250 d, pak přijde na 1 190 640 korun. Mercedes-AMG C 63 odlehčí peněženku o 2 044 900 korun, silnější provedení S pak dokonce o 2 274 800 korun. Kompletní ceník naleznete zde.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.