Třídveřové a sportovně laděné „céčko“ čekalo na generační výměnu opravdu hodně dlouho. Nakonec se ale dočkalo a nutno podotknout, že proměna v malého brášku vrcholné třídy S mu jen prospěla. Jak uspěje na českém trhu, kam aktuálně přichází?
Šanci na sukces má trojcípá hvězda poměrně velkou, už jen při pohledu na motorovou paletu. Ta obsahuje šest benzínových a dvě naftové verze. Vonnější výpary vypouštějí C 180 o výkonu 156 koní s manuální šestistupňovou převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus), C 200 o výkonu 184 koní s manuální šestistupňovou převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus), C 250 o výkonu 211 koní se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus a konečně C 300 o výkonu 245 koní se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus. Ke stojanu s naftou zajedete s modelem C 220 d o výkonu 170 koní se šestistupňovou manuální převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný devítistupňový automat 9G-Tronic) nebo s modelem C 250 d o výkonu 204 koní s devítistupňovým automatem 9G-Tronic. Absolutním vrcholem jsou pak provedení AMG - C 63 s výkonem 476 koní a C 63 S s výkonem 610 koní. Oba mají sedmistupňový automat Speedshift.
Ve výbavě nechybí kompletní sada airbagů včetně kolenního pro řidiče, přednárazový systém, aktivní kapota, automatická klimatizace, audio 20 USB, elektricky ovládaná okna, elektricky stavitelná zrcátka, LED diody denního svícení nebo 17palcová litá kola. Verze AMG má navíc mimo jiné opticky bodykit karosérie, 19palcová kola, sportovní interiér, podvozek AMG Ride Control nebo full-LED přední světla. Ke standardnímu modelu i AMG bude první rok prodeje dostupná sada Edition 1 (za 91 409 korun pro běžné verze a 554 761 korun pro AMG).
Základní verze C 180 jde pořídit za 957 110 korun, ostatní provedení už se ale přehoupnou přes milion. Nejpřívětivější je z tohoto pohledu C 200 za 1 011 560 korun, za ní následuje C 250 za 1 144 660 korun a C 300 za 1 199 110 korun. Nejdostupnější diesel, C 220 d, vychází na 1 043 020 korun, jeho silnější sourozenec, C 250 d, pak přijde na 1 190 640 korun. Mercedes-AMG C 63 odlehčí peněženku o 2 044 900 korun, silnější provedení S pak dokonce o 2 274 800 korun. Kompletní ceník naleznete zde.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.