Třídveřové a sportovně laděné „céčko“ čekalo na generační výměnu opravdu hodně dlouho. Nakonec se ale dočkalo a nutno podotknout, že proměna v malého brášku vrcholné třídy S mu jen prospěla. Jak uspěje na českém trhu, kam aktuálně přichází?
Šanci na sukces má trojcípá hvězda poměrně velkou, už jen při pohledu na motorovou paletu. Ta obsahuje šest benzínových a dvě naftové verze. Vonnější výpary vypouštějí C 180 o výkonu 156 koní s manuální šestistupňovou převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus), C 200 o výkonu 184 koní s manuální šestistupňovou převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus), C 250 o výkonu 211 koní se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus a konečně C 300 o výkonu 245 koní se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus. Ke stojanu s naftou zajedete s modelem C 220 d o výkonu 170 koní se šestistupňovou manuální převodovkou (za příplatek 66 193 korun dostupný devítistupňový automat 9G-Tronic) nebo s modelem C 250 d o výkonu 204 koní s devítistupňovým automatem 9G-Tronic. Absolutním vrcholem jsou pak provedení AMG - C 63 s výkonem 476 koní a C 63 S s výkonem 610 koní. Oba mají sedmistupňový automat Speedshift.
Ve výbavě nechybí kompletní sada airbagů včetně kolenního pro řidiče, přednárazový systém, aktivní kapota, automatická klimatizace, audio 20 USB, elektricky ovládaná okna, elektricky stavitelná zrcátka, LED diody denního svícení nebo 17palcová litá kola. Verze AMG má navíc mimo jiné opticky bodykit karosérie, 19palcová kola, sportovní interiér, podvozek AMG Ride Control nebo full-LED přední světla. Ke standardnímu modelu i AMG bude první rok prodeje dostupná sada Edition 1 (za 91 409 korun pro běžné verze a 554 761 korun pro AMG).
Základní verze C 180 jde pořídit za 957 110 korun, ostatní provedení už se ale přehoupnou přes milion. Nejpřívětivější je z tohoto pohledu C 200 za 1 011 560 korun, za ní následuje C 250 za 1 144 660 korun a C 300 za 1 199 110 korun. Nejdostupnější diesel, C 220 d, vychází na 1 043 020 korun, jeho silnější sourozenec, C 250 d, pak přijde na 1 190 640 korun. Mercedes-AMG C 63 odlehčí peněženku o 2 044 900 korun, silnější provedení S pak dokonce o 2 274 800 korun. Kompletní ceník naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.