Celosvětový prodej vozů značky SEAT se během prvních devíti měsíců roku 2015 zvýšil o 4,9 %.
Společnost SEAT prodala do konce září 308 400 vozidel, což je o 14 400 vozů více než ve stejném období uplynulého roku (294 000). Prodejní výsledky společnosti SEAT se i nadále vyvíjejí pozitivně, a to nepřetržitě od roku 2013. Hlavními tahouny prodeje jsou Leon, Ibiza a Alhambra. Vzrostl však také prodej modelů Toledo, Mii a Altea. V období od ledna do září letošního roku vzrostly prodeje značky SEAT o 29,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2012 (238 200).
Leon je aktuálně nejprodávanějším modelem značky. Prodej tohoto velmi oblíbeného kompaktního modelu vzrostl o 5,8 % a dosáhl 122 400 vozů, což je o 6800 více vozů než v prvních devíti měsících roku 2014. K tomuto úspěchu přispělo především rodinné kombi Leon ST s meziročním nárůstem o 34,6 % na celkových 44 100 vozů. Pokrok udělala také Ibiza s nárůstem o 3,3 %. Do konce září tak bylo zákazníkům předáno 119 100 vozů. Nejvyšší procentní nárůst (+13,7 %) zaznamenal model Alhambra, který je s 19 400 prodanými vozy do konce září třetím nejprodávanějším modelem značky SEAT.
SEAT dosáhl nadprůměrných výsledků ve střední a východní Evropě. Tento region vzrostl o 9,2 % (20 200; 2014: 18 500). Na tom mají největší podíl trhy, jako jsou Česká republika, kde prodej vzrostl o 15,5 % na celkových 6300 dodaných vozidel (2014: 5400), a Polsko s nárůstem dokonce o 31,7 % (6000; 2014: 4500). Mexiko (+11,0 %; 17 400), Turecko (+50,8 %; 11 000) a Izrael (+40,7 %; 6500) patří také mezi trhy s nejlepšími výsledky v období od ledna do září a jsou mezi deseti největšími trhy pro značku SEAT.
Závod Martorell vyrobil o téměř 33 000 více vozidel
Výroba v závodě Martorell vzrostla o 10,0 % během prvních devíti měsíců letošního roku v porovnání se stejným obdobím roku 2014. Celkem bylo vyrobeno 360 300 vozidel, což je meziročně o 32 700 vozů více (2014: 327 600). Martorell dosahuje v roce 2015 nejvyšší výroby od roku 2002 díky pozitivnímu vývoji poptávky po modelech Leon, Ibiza a Audi Q3. Navíc zůstává závodem s největším objemem výroby automobilů ve Španělsku. Výroba vozů SEAT v závodech Palmela (Portugalsko), Bratislava (Slovensko) a Mladá Boleslav (Česká republika) vzrostla do září o 10,5 % a dosáhla celkového počtu 54 400 vozidel ve všech třech závodech (2014: 49 200).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.