Celosvětový prodej vozů značky SEAT se během prvních devíti měsíců roku 2015 zvýšil o 4,9 %.
Společnost SEAT prodala do konce září 308 400 vozidel, což je o 14 400 vozů více než ve stejném období uplynulého roku (294 000). Prodejní výsledky společnosti SEAT se i nadále vyvíjejí pozitivně, a to nepřetržitě od roku 2013. Hlavními tahouny prodeje jsou Leon, Ibiza a Alhambra. Vzrostl však také prodej modelů Toledo, Mii a Altea. V období od ledna do září letošního roku vzrostly prodeje značky SEAT o 29,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2012 (238 200).
Leon je aktuálně nejprodávanějším modelem značky. Prodej tohoto velmi oblíbeného kompaktního modelu vzrostl o 5,8 % a dosáhl 122 400 vozů, což je o 6800 více vozů než v prvních devíti měsících roku 2014. K tomuto úspěchu přispělo především rodinné kombi Leon ST s meziročním nárůstem o 34,6 % na celkových 44 100 vozů. Pokrok udělala také Ibiza s nárůstem o 3,3 %. Do konce září tak bylo zákazníkům předáno 119 100 vozů. Nejvyšší procentní nárůst (+13,7 %) zaznamenal model Alhambra, který je s 19 400 prodanými vozy do konce září třetím nejprodávanějším modelem značky SEAT.
SEAT dosáhl nadprůměrných výsledků ve střední a východní Evropě. Tento region vzrostl o 9,2 % (20 200; 2014: 18 500). Na tom mají největší podíl trhy, jako jsou Česká republika, kde prodej vzrostl o 15,5 % na celkových 6300 dodaných vozidel (2014: 5400), a Polsko s nárůstem dokonce o 31,7 % (6000; 2014: 4500). Mexiko (+11,0 %; 17 400), Turecko (+50,8 %; 11 000) a Izrael (+40,7 %; 6500) patří také mezi trhy s nejlepšími výsledky v období od ledna do září a jsou mezi deseti největšími trhy pro značku SEAT.
Závod Martorell vyrobil o téměř 33 000 více vozidel
Výroba v závodě Martorell vzrostla o 10,0 % během prvních devíti měsíců letošního roku v porovnání se stejným obdobím roku 2014. Celkem bylo vyrobeno 360 300 vozidel, což je meziročně o 32 700 vozů více (2014: 327 600). Martorell dosahuje v roce 2015 nejvyšší výroby od roku 2002 díky pozitivnímu vývoji poptávky po modelech Leon, Ibiza a Audi Q3. Navíc zůstává závodem s největším objemem výroby automobilů ve Španělsku. Výroba vozů SEAT v závodech Palmela (Portugalsko), Bratislava (Slovensko) a Mladá Boleslav (Česká republika) vzrostla do září o 10,5 % a dosáhla celkového počtu 54 400 vozidel ve všech třech závodech (2014: 49 200).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.