Audi Q7 získalo pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

Audi Q7 Ultra 3.0 TDI
Audi Q7 Ultra 3.0 TDI, foto: Audi ČR
ar5 2. září 2015 14:17
Sdílej:

Evropské konsorcium Euro NCAP udělilo novému modelu Audi Q7 nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení úrovně bezpečnosti. Výsledky testů ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, ochrany chodců a bezpečnosti dětí řadí aktuální Audi Q7 mezi nejbezpečnější vozy ve své kategorii.

Nové Audi Q7 obdrželo od nezávislé organizace Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Výsledky pro cestující vzadu při čelním nárazu ukazují, že velmi dobré ochraně se v Audi Q7 těší nejen řidič a spolujezdec vpředu, ale i cestující na sedadlech vzadu. Vůz nabízí také velkorysý prostor a vysokou úroveň bezpečnosti dětí. Do SUV lze namontovat až šest dětských sedaček. Díky mimořádně velkému vnitřnímu prostoru je montáž dětských sedaček jednoduchá a komfortní.

Samostatná sedadla ve třetí řadě, dodávaná na přání, jsou plnohodnotná a rovněž homologována pro dětské sedačky skupiny EHK III, určené pro děti s hmotností až 36 kilogramů. Audi Q7 obdrželo ocenění „Euro NCAP Advanced“ za multikolizní brzdu a systém Audi pre sense basic, který v nebezpečných situacích napne bezpečnostní pásy před kolizí a uzavře boční a střešní okna. Systém multikolizní brzdy zahájí automaticky brzdění v případě nehody, aby se snížilo riziko smyku a nebezpečí dalších kolizí. Oba systémy jsou součástí sériové výbavy modelu Q7.

Audi klade rovněž maximální důraz na integrované bezpečnostní systémy, které vysoce přesahují požadavky organizace Euro NCAP na výbavu těmito asistenčními systémy. Centrálním prvkem v modelu Audi Q7 je sériově dodávaný systém Audi pre sense city, předvídavý systém, který upozorňuje na riziko kolize a brzdí v nouzové situaci, aby zabránil nehodě a ochránilchodce. Systém sleduje až do rychlosti 85 km/h situaci před vozidlem s ohledem na ostatní účastníky silničního provozu. Hrozí-li kolize, upozorňuje řidiče v několika krocích: upozornění, výstražné přibrzdění a automatické nouzové brzdění.

V případě potřeby zahájí maximální zpomalení. Do rychlosti 40 km/h dokáže systém v rámci svých limitů nehodě zcela zabránit. Ve vyšších rychlostech (až 85 km/h) je řidič na nebezpečí upozorněn. Audi pre sense city navíc sníží brzděním nárazovou rychlost, a tím minimalizuje důsledky nehody. Mezi další nové asistenční systémy, díky nimž je Audi Q7 ještě bezpečnější, patří asistent pro odvrácení kolize, asistent pro odbočování a asistent pro bezpečné vystupování z vozu.

Zatímco asistent pro odvrácení kolize pomáhá řidiči vyhnout se překážce, aby nedošlo k nehodě, asistent pro odbočování sleduje protijedoucí vozidla při pomalé jízdě před odbočením vlevo. Q7 v nebezpečné situaci v případě potřeby brzdí až do úplného zastavení, aby nedošlo při odbočování ke kolizi s protijedoucím vozidlem. Asistent pro bezpečné vystupování z vozu upozorňuje cestující na jízdní kola nebo jiná vozidla, která přijíždějí zezadu, rozsvícením červených diod LED před otevřením dveří.

Organizace Euro NCAP (New Car Assessment Program), založená v roce 1997, zkoumá bezpečnost nových modelů vozidel při nárazových zkouškách. Nezávislé konsorcium v roce 2015 zpřísnilo kritéria pro hodnocení čelních a bočních nárazových testů, aby ještě lépe odpovídaly nehodám, k nimž dochází v reálném silničním provozu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.