Evropské konsorcium Euro NCAP udělilo novému modelu Audi Q7 nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení úrovně bezpečnosti. Výsledky testů ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, ochrany chodců a bezpečnosti dětí řadí aktuální Audi Q7 mezi nejbezpečnější vozy ve své kategorii.
Nové Audi Q7 obdrželo od nezávislé organizace Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Výsledky pro cestující vzadu při čelním nárazu ukazují, že velmi dobré ochraně se v Audi Q7 těší nejen řidič a spolujezdec vpředu, ale i cestující na sedadlech vzadu. Vůz nabízí také velkorysý prostor a vysokou úroveň bezpečnosti dětí. Do SUV lze namontovat až šest dětských sedaček. Díky mimořádně velkému vnitřnímu prostoru je montáž dětských sedaček jednoduchá a komfortní.
Samostatná sedadla ve třetí řadě, dodávaná na přání, jsou plnohodnotná a rovněž homologována pro dětské sedačky skupiny EHK III, určené pro děti s hmotností až 36 kilogramů. Audi Q7 obdrželo ocenění „Euro NCAP Advanced“ za multikolizní brzdu a systém Audi pre sense basic, který v nebezpečných situacích napne bezpečnostní pásy před kolizí a uzavře boční a střešní okna. Systém multikolizní brzdy zahájí automaticky brzdění v případě nehody, aby se snížilo riziko smyku a nebezpečí dalších kolizí. Oba systémy jsou součástí sériové výbavy modelu Q7.
Audi klade rovněž maximální důraz na integrované bezpečnostní systémy, které vysoce přesahují požadavky organizace Euro NCAP na výbavu těmito asistenčními systémy. Centrálním prvkem v modelu Audi Q7 je sériově dodávaný systém Audi pre sense city, předvídavý systém, který upozorňuje na riziko kolize a brzdí v nouzové situaci, aby zabránil nehodě a ochránilchodce. Systém sleduje až do rychlosti 85 km/h situaci před vozidlem s ohledem na ostatní účastníky silničního provozu. Hrozí-li kolize, upozorňuje řidiče v několika krocích: upozornění, výstražné přibrzdění a automatické nouzové brzdění.
V případě potřeby zahájí maximální zpomalení. Do rychlosti 40 km/h dokáže systém v rámci svých limitů nehodě zcela zabránit. Ve vyšších rychlostech (až 85 km/h) je řidič na nebezpečí upozorněn. Audi pre sense city navíc sníží brzděním nárazovou rychlost, a tím minimalizuje důsledky nehody. Mezi další nové asistenční systémy, díky nimž je Audi Q7 ještě bezpečnější, patří asistent pro odvrácení kolize, asistent pro odbočování a asistent pro bezpečné vystupování z vozu.
Zatímco asistent pro odvrácení kolize pomáhá řidiči vyhnout se překážce, aby nedošlo k nehodě, asistent pro odbočování sleduje protijedoucí vozidla při pomalé jízdě před odbočením vlevo. Q7 v nebezpečné situaci v případě potřeby brzdí až do úplného zastavení, aby nedošlo při odbočování ke kolizi s protijedoucím vozidlem. Asistent pro bezpečné vystupování z vozu upozorňuje cestující na jízdní kola nebo jiná vozidla, která přijíždějí zezadu, rozsvícením červených diod LED před otevřením dveří.
Organizace Euro NCAP (New Car Assessment Program), založená v roce 1997, zkoumá bezpečnost nových modelů vozidel při nárazových zkouškách. Nezávislé konsorcium v roce 2015 zpřísnilo kritéria pro hodnocení čelních a bočních nárazových testů, aby ještě lépe odpovídaly nehodám, k nimž dochází v reálném silničním provozu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?