Audi Q7 získalo pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

ar5, 2. září 2015, 14:17 Google+

Evropské konsorcium Euro NCAP udělilo novému modelu Audi Q7 nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení úrovně bezpečnosti. Výsledky testů ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, ochrany chodců a bezpečnosti dětí řadí aktuální Audi Q7 mezi nejbezpečnější vozy ve své kategorii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q7 Ultra 3.0 TDI

Audi Q7 Ultra 3.0 TDI | foto: Audi ČR

Sdílejte článek

Nové Audi Q7 obdrželo od nezávislé organizace Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Výsledky pro cestující vzadu při čelním nárazu ukazují, že velmi dobré ochraně se v Audi Q7 těší nejen řidič a spolujezdec vpředu, ale i cestující na sedadlech vzadu. Vůz nabízí také velkorysý prostor a vysokou úroveň bezpečnosti dětí. Do SUV lze namontovat až šest dětských sedaček. Díky mimořádně velkému vnitřnímu prostoru je montáž dětských sedaček jednoduchá a komfortní.

img-responsive

bezpečnostní systémy u Audi Q7 | foto: Audi Press

Samostatná sedadla ve třetí řadě, dodávaná na přání, jsou plnohodnotná a rovněž homologována pro dětské sedačky skupiny EHK III, určené pro děti s hmotností až 36 kilogramů. Audi Q7 obdrželo ocenění „Euro NCAP Advanced“ za multikolizní brzdu a systém Audi pre sense basic, který v nebezpečných situacích napne bezpečnostní pásy před kolizí a uzavře boční a střešní okna. Systém multikolizní brzdy zahájí automaticky brzdění v případě nehody, aby se snížilo riziko smyku a nebezpečí dalších kolizí. Oba systémy jsou součástí sériové výbavy modelu Q7.

Audi klade rovněž maximální důraz na integrované bezpečnostní systémy, které vysoce přesahují požadavky organizace Euro NCAP na výbavu těmito asistenčními systémy. Centrálním prvkem v modelu Audi Q7 je sériově dodávaný systém Audi pre sense city, předvídavý systém, který upozorňuje na riziko kolize a brzdí v nouzové situaci, aby zabránil nehodě a ochránil
chodce. Systém sleduje až do rychlosti 85 km/h situaci před vozidlem s ohledem na ostatní účastníky silničního provozu. Hrozí-li kolize, upozorňuje řidiče v několika krocích: upozornění, výstražné přibrzdění a automatické nouzové brzdění.

V případě potřeby zahájí maximální zpomalení. Do rychlosti 40 km/h dokáže systém v rámci svých limitů nehodě zcela zabránit. Ve vyšších rychlostech (až 85 km/h) je řidič na nebezpečí upozorněn. Audi pre sense city navíc sníží brzděním nárazovou rychlost, a tím minimalizuje důsledky nehody. Mezi další nové asistenční systémy, díky nimž je Audi Q7 ještě bezpečnější, patří asistent pro odvrácení kolize, asistent pro odbočování a asistent pro bezpečné vystupování z vozu.

Zatímco asistent pro odvrácení kolize pomáhá řidiči vyhnout se překážce, aby nedošlo k nehodě, asistent pro odbočování sleduje protijedoucí vozidla při pomalé jízdě před odbočením vlevo. Q7 v nebezpečné situaci v případě potřeby brzdí až do úplného zastavení, aby nedošlo při odbočování ke kolizi s protijedoucím vozidlem. Asistent pro bezpečné vystupování z vozu upozorňuje cestující na jízdní kola nebo jiná vozidla, která přijíždějí zezadu, rozsvícením červených diod LED před otevřením dveří.

Organizace Euro NCAP (New Car Assessment Program), založená v roce 1997, zkoumá bezpečnost nových modelů vozidel při nárazových zkouškách. Nezávislé konsorcium v roce 2015 zpřísnilo kritéria pro hodnocení čelních a bočních nárazových testů, aby ještě lépe odpovídaly nehodám, k nimž dochází v reálném silničním provozu.

Vytisknout

Diskuze: Audi Q7 získalo pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Cayman GT4 dostalo novou převodovku. Jak to bude s vrcholnou verzí RS? - anotační foto

Porsche Cayman GT4 dostalo novou převodovku. Jak to bude s vrcholnou verzí RS?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud