Po 40 letech a více než 14 milionech vyrobených malých vozech Volkswagen Polo přichází dárek v podobě limitované edice Polo „Original“ s prémiovou výbavou. Cena na českém trhu začíná na 378 900 Kč s motorem 1.2 TSI 66 kW/90 k a pětistupňovou mechanickou převodovkou.
Pětidveřové Polo „Original“ dává o sobě vědět mimo jiné kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, tmavě tónovanými krycím skly zadních světlometů, zatmavenými bočními skly a zadním oknem, emblémem Polo „Original“ na blatnících a nápisem „Original“ na prahových lištách. Moderní exteriér završují světlomety LED, leskle černá mřížka masky chladiče a 16“ kola „Portago“ z lehké slitiny. K dispozici je také exkluzivní metalický lak v odstínu oranžová Honey.
Vysokou úroveň kvality v interiéru umocňuje obšití multifunkčního volantu, hlavice řadicí páky a páky ruční brzdy kůží se stehováním v odstínu „Trüffel“. Vzpomínkou na první Polo jsou sportovní sedadla s kostkovaným vzorem v barevné kombinaci černá/oranžová. Vzhledu interiéru viditelně prospívají také ozdobná obložení v barvě karoserie a pedály z ušlechtilé oceli.
Model Polo „Original“ je sériově vybaven klimatizací „Climatronic“, Bluetooth handsfree a multimediálním rozhraním MEDIA-IN. Vysokou úroveň výbavy doplňuje ještě paket Světla a výhled, který v sobě integruje např. automatický spínač světel, dešťový senzor a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou proti oslnění.
Polo „Original“ je na českém trhu k dispozici se čtyřmi kombinacemi motorů a převodovek za ceny od 378 900 Kč. Zákazník tak získá exkluzivní jubilejní model s cenovým zvýhodněním 30 000 Kč v porovnání se srovnatelně vybaveným sériovým modelem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.