Výběr a pořízení nového vozu se stále častěji přesouvá z klasických showroomů do digitálního světa.Značka Škoda na tento trend reaguje kontinuálním vývojem svého Car Configuratoru, který umožňuje detailní sestavení vozu podle specifických přání konkrétního zákazníka včetně vyspělých vizualizací.
Aktuálním hitem Car Configuratoru značky Škoda se stal nový Superb, u něhož autorizovaní prodejci v České republice registrují téměř 2500 závazných objednávek. Škoda Auto Car Configurator patří k nejvyspělejším systémům svého druhu na českém trhu.
Tento inovativní nástroj určený k detailní konfiguraci vozu dle požadavků klienta je dostupný na webových stránkách tuzemské prodejní organizace (http://cc-cloud.skodaauto.com/cze/cze/cs-cz). Zákazník si v postupných krocích vybírá jednotlivé položky – od modelu přes výbavový stupeň, motorizaci, typ převodovky, barvu karoserie, velikost kol, provedení interiéru až po mimořádnou výbavu, přičemž vybrané položky se promítají do 3D modelu vozu.
Stále se rozšiřující okruh funkcí zahrnuje také volbu produktů pečujících o zákaznický komfort během doby užívání vozu, jako je např. prodloužená záruka, předplacený servis či velmi výhodný paket Mobilita PLUS. Aktuálně se konfigurátor rozšiřuje o další prvky Škoda Originálního příslušenství, například střešní nosiče. Během celého procesu má zákazník příležitost prohlédnout si vybraný vůz tak, jak v dané fázi konfigurace reálně vypadá, z mnoha úhlů vnějšího i vnitřního pohledu.
Vždy se lze vrátit o několik kroků zpět a vizuálně porovnat různé varianty. O stále rostoucí oblibě tohoto nástroje mezi potenciálními zájemci o nový vůz svědčí čísla posledních týdnů. Od 29. dubna, kdy byl spuštěn konfigurátor nového modelu Superb v karosářském provedení liftback, do 24. června si vlajkovou loď značky Škoda sestavilo více než 87.000 uživatelů z České republiky. Stabilně velkému zájmu se těší modelová řada Octavia, která za zmíněné období zaznamenala téměř 68.000 dokončených konfigurací (liftback + kombi). U modelové řady Fabia pak bylo realizováno skoro 62.000 konfigurací.
„Těší nás neutuchající zájem, který nový Superb krátce po jeho uvedení na domácí trh budí,“ říká Luboš Vlček, ředitel prodejní organizace Škoda Auto Česká republika. „Již předchozí generace modelu Superb byla lídrem ve vysoce prestižním a silně konkurenčním prostředí střední třídy, nový model tuto pozici dále upevňuje a výrazně překonává. Momentálně registrujeme takřka 2500 závazných objednávek a věříme, že s ohledem na příchod karosářského provedení kombi, bude zájem zákazníků dále růst,“ doplňuje Luboš Vlček a děkuje všem zákazníkům i celému týmu Škoda, bez nichž by tento úspěch nebyl možný. Také novinka v portfoliu Škoda Auto Car Configurator, model Superb v karosářské variantě kombi, dosáhla bezprecedentního úspěchu.
Za první den bylo registrováno takřka 2000 dokončených konfigurací, přijato bylo dosud přes 500 závazných objednávek na model Superb Combi. Škoda Car Configurator nabízí i unikátní funkci Škoda Finance. Zákazník tak v každém kroku konfigurace vidí nejen absolutní cenu vozu, ale rovněž měsíční splátku díky integraci kalkulačních systémů společnosti ŠkoFIN, s nimiž konfigurátor komunikuje na bázi online propojení. Klient si nastaví počáteční parametry financování, jako jsou akontace či doba splácení, a ty se následně promítají do zobrazovaných měsíčních splátek.
Při zadání mimořádné výbavy zákazník ihned vidí, jakým způsobem se daná položka projeví na měsíční splátce. Po úplném dokončení se konfigurace dá uložit do tzv. virtuální garáže, aby bylo možné se k ní kdykoliv vrátit. Samozřejmě ji lze zaslat na email či publikovat na sociálních sítích. Pak už stačí jen kontaktovat nejbližšího autorizovaného partnera, který takto sestavený vůz zadá do výroby.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.