V rozhovoru pro britský magazín AutoCar ředitel koncernu Volkwagen, Martin Winterkorn, oznámil budoucí počínání značky na čínském trhu.
Slovo „volkswagen“ je označení pro lidový vůz. To ale s rostoucí prestiží značky přestává platit. Časy, kdy Volkswageny byly opravdu levné, jsou dávno pryč a většina lidí v nich nyní vidí spíše prémiové vozy. Proto se vedení Volkwagenu rozhodlo založit novou značku, která se bude soustředit primárně na co nejlevnější vozy.
Tuto informaci potvrdil v rozhovoru pro britský magazín AutoCar sám ředitel celého koncernu VW Martin Winterkorn. Tato nová značka bude operovat převážně na čínském trhu, kde budou vozy také vyráběny. Mělo by se jednat o nový hatchback, sedan i SUV. Tato trojice novinek pravděpodobně dorazí v průběhu roku 2018 a to s cenovkou mezi 8 a 11 tisíci eur.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?