Škoda dnes ve svém závodě v Kvasinách vyrobila první vůz Škoda Superb Combi.
Stal se jím Superb Combi 2.0 TDI v metalickém odstínu bílá Moon, určený pro domácí český trh. Nová Škoda Superb Combi nastavuje ve svém segmentu nová měřítka prostornosti, komfortu, bezpečnosti, konektivity a ekologie. Zaujme svým emocionálním, dynamicky-elegantním designem. Prodej nového modelu bude zahájen v září.
„Nová Škoda Superb Combi nastavuje nová měřítka ve svém segmentu,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Jsme hrdí na další úspěšný náběh výroby, který následoval pouhých patnáct týdnů po zahájení výroby nové limuzíny Superb. Celý tým odvedl skvělý výkon, takže nový Superb Combi mohl začít sjíždět z linky přesně dle plánu.“ Pro zahájení výroby nové generace modelů Škoda Superb a Škoda Superb Combi vynaložila automobilka v závodě Kvasiny rozsáhlé investice do nových výrobních technologií, do montáže a logistických ploch.
Nová Škoda Superb Combi nadchne největší nabídkou prostoru ve svém segmentu. Maximální objem zavazadlového prostoru činí téměř 2 000 litrů – této hodnoty dosahují pouze vozy vyšší střední třídy. Využití moderní techniky MQB koncernu Volkswagen umožňuje i novou úroveň komfortu a bezpečnosti. Navíc nová Škoda Superb Combi zaujme i svou špičkovou konektivitou a vysokou šetrností k životnímu prostředí.
Ve spojení s novým, emocionálním tvaroslovím značky Škoda nabízí nejnovější model této značky působivou souhru funkčnosti, techniky a emocí.Závod v Kvasinách je jedním ze tří výrobních závodů značky Škoda v České republice. V současné době zaměstnává zhruba 4 500 lidí. Vedle nového Superbu Combi zde od poloviny března sjíždí z linek také nová limuzína Superb. Kromě toho se v závodě v Kvasinách vyrábí také Škoda Yeti. V následujících letech budou jak závod, tak i jeho veřejná infrastruktura rozsáhle modernizovány a rozšířeny.
Do roku 2018 vytvoří Škoda Auto v Kvasinách až 1 300 nových pracovních míst a výrobní kapacita vzroste až na 280 000 vozů ročně. V následujících třech letech proto automobilka v Kvasinách investuje zhruba 7,2 miliardy korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.