Již poosmnácté se Škoda Auto umístila v čele žebříčku ‚CZECH TOP 100’. Automobilka byla zvolena Nejvýznamnější firmou v České republice a vede i kategorii 100 nejobdivovanějších firem v České republice. Škoda se v renomovaném ekonomickém rankingu objevuje od roku 1996 a je v něm zdaleka nejoceňovanější firmou.
Žebříček ‚CZECH TOP 100’, který byl v letošním roce sestaven podvacáté, hodnotí nejdůležitější české firmy na základě jejich ekonomických výsledků a aktuálního vývoje ukazatelů jako je například kvalita produktu, hodnota firmy, společenská odpovědnost podniku a atraktivita společnosti v roli zaměstnavatele. Udílení cen se dnes konalo za přítomnosti řady vysoce postavených představitelů ekonomického, politického a společenského života na Pražském hradě. Za společnost Škoda cenu převzal člen představenstva zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar.
Skutečnost, že jsme již poosmnácté v čele žebříčku ‚CZECH TOP 100’, nás naplňuje radostí,“ říká Bohdan Wojnar. „Opakované ocenění je důkazem skvělého vývoje automobilky Škoda od devadesátých let. Náš úspěch je založen na vyvážené a moderní modelové paletě, na špičkových výkonech celého týmu našich zaměstnanců a kvalitním sociálním dialogu. V budoucnu chceme dále růst, a to jak v České republice a v Evropě, tak i na světových trzích. S novou generací modelu Škoda Superb, kterou právě uvádíme na první trhy, zahájila automobilka novou éru,“ dodává Wojnar.
V roce 2014 dodala Škoda zákazníkům poprvé ve své 120leté historii více než 1 milion vozů za jeden kalendářní rok. I v roce 2015 pokračuje značka v úspěšném kurzu: od ledna do května vzrostly celosvětové prodeje o 5,1 procenta na 449 700 vozů. Škoda tak za prvních pět měsíců dodala více vozů než kdykoli předtím. V České republice prodeje vzrostly dokonce o 22,6 procenta.
Především nová Fabia se stala miláčkem publika: prodeje nového malého vozu v České republice vzrostly od ledna do května o 72 procent. V následujících letech chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Značka chce přitom získávat i nové skupiny zákazníků. Tyto růstové ambice podporuje zejména nová Škoda Superb. Se svým emocionálním designem, vynikajícími technickými kvalitami a nejlepší nabídkou prostoru ve svém segmentu definuje zcela nově vyvinutá vlajková loď značky Škoda nová měřítka v automobilové střední třídě a je ukázkou budoucnosti značky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?