Již poosmnácté se Škoda Auto umístila v čele žebříčku ‚CZECH TOP 100’. Automobilka byla zvolena Nejvýznamnější firmou v České republice a vede i kategorii 100 nejobdivovanějších firem v České republice. Škoda se v renomovaném ekonomickém rankingu objevuje od roku 1996 a je v něm zdaleka nejoceňovanější firmou.
Žebříček ‚CZECH TOP 100’, který byl v letošním roce sestaven podvacáté, hodnotí nejdůležitější české firmy na základě jejich ekonomických výsledků a aktuálního vývoje ukazatelů jako je například kvalita produktu, hodnota firmy, společenská odpovědnost podniku a atraktivita společnosti v roli zaměstnavatele. Udílení cen se dnes konalo za přítomnosti řady vysoce postavených představitelů ekonomického, politického a společenského života na Pražském hradě. Za společnost Škoda cenu převzal člen představenstva zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar.
Skutečnost, že jsme již poosmnácté v čele žebříčku ‚CZECH TOP 100’, nás naplňuje radostí,“ říká Bohdan Wojnar. „Opakované ocenění je důkazem skvělého vývoje automobilky Škoda od devadesátých let. Náš úspěch je založen na vyvážené a moderní modelové paletě, na špičkových výkonech celého týmu našich zaměstnanců a kvalitním sociálním dialogu. V budoucnu chceme dále růst, a to jak v České republice a v Evropě, tak i na světových trzích. S novou generací modelu Škoda Superb, kterou právě uvádíme na první trhy, zahájila automobilka novou éru,“ dodává Wojnar.
V roce 2014 dodala Škoda zákazníkům poprvé ve své 120leté historii více než 1 milion vozů za jeden kalendářní rok. I v roce 2015 pokračuje značka v úspěšném kurzu: od ledna do května vzrostly celosvětové prodeje o 5,1 procenta na 449 700 vozů. Škoda tak za prvních pět měsíců dodala více vozů než kdykoli předtím. V České republice prodeje vzrostly dokonce o 22,6 procenta.
Především nová Fabia se stala miláčkem publika: prodeje nového malého vozu v České republice vzrostly od ledna do května o 72 procent. V následujících letech chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Značka chce přitom získávat i nové skupiny zákazníků. Tyto růstové ambice podporuje zejména nová Škoda Superb. Se svým emocionálním designem, vynikajícími technickými kvalitami a nejlepší nabídkou prostoru ve svém segmentu definuje zcela nově vyvinutá vlajková loď značky Škoda nová měřítka v automobilové střední třídě a je ukázkou budoucnosti značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.