Kombinací funkčnosti a emocí bude nová Škoda Superb Combi od září definovat nová měřítka ve své třídě.
Zdařilou souhru designu a praktických vlastností představuje zejména zadní partie nového vozu: Záď není jen tvarovaná výrazněji než kdykoli předtím, za velkými a vysoko se otevírajícími pátými dveřmi se skrývá i největší a nejpraktičtější zavazadlový prostor v segmentu.
Nová Škoda Superb Combi disponuje největším zavazadlovým prostorem ve střední třídě. Ačkoli je nový Superb Combi jen o 23 mm delší než minulá generace, pojme zavazadlový prostor při nesklopených sedadlech o 27 litrů více než předchůdce. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na téměř dva metry krychlové: 1.950 litrů je zdaleka nejlepší hodnotou ve své třídě a o 85 litrů více než u předcházející generace. Bez problémů lze naložit i dlouhé předměty.
Opěradlo sedadla spolujezdce lze v případě potřeby jednoduše sklopit. Pak se do nového Superbu Combi vejdou předměty dlouhé až 3,10 metru. Nová Škoda Superb Combi boduje nejen svou nabídkou prostoru, ale i počtem praktických řešení. Nový model nabídne celkem až 31 Simply Clever řešení – jedenáct z nich se nachází v zavazadlovém prostoru.
Stejně jako liftback, může být i nová Škoda Superb Combi poprvé na přání vybavena takzvaným virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání elektricky ovládaných pátých dveří pomocí gesta: k otevření pátých dveří postačí jednoduchý pohyb nohou pod zadním nárazníkem. Tato funkce pracuje v kombinaci se systémem bezklíčového zamykání a startování KESSY.
Premiéru v nové generaci vozu Škoda Superb Combi má i praktická funkce Tip-ToClose pro zjednodušení zavírání elektricky ovládaných pátých dveří. Stačí přitom krátce zatáhnout za páté dveře a ty se začnou zavírat. V kombinaci elektricky ovládaných pátých dveří a KESSY je možno páté dveře zavřít také pomocí dálkového ovládání.
Opěradla zadních sedadel se v Superbu Combi nové generace sklápí po odjištění páčky v zavazadlovém prostoru. Nejvyšší praktické využití nabízí v nové generaci modelu Škoda Superb Combi variabilně nastavitelná dvojitá podlaha zavazadlového prostoru. S touto pohyblivou podlahou lze zavazadlový prostor různě rozdělovat a tím přizpůsobit aktuálním požadavkům. Systém kromě toho vytvořil i jeden praktický odkládací prostor: krycí roletu zavazadlového prostoru lze uložit pod dvojitou podlahu. Krycí roleta je koncipována jako tzv. rolo s mezipolohou - stačí lehký dotyk a kryt se automaticky zavine.
Je-li Superb Combi vybaven také elektricky ovládanými pátými dveřmi, resp. virtuálním pedálem, disponuje roleta navíc i automatickým odblokováním. Roleta se při otevření pátých dveří automaticky posune o jeden stupeň vzad, aby usnadnila nakládání zavazadel. Praktická je také nová multifunkční kapsa. Ta se nachází pod krycí roletou. Do ní je možno uložit například kabát.
Čtyři sklopné háčky v zavazadlovém prostoru umožňují například bezpečný převoz nákupních tašek. Užitečným doplňkem je i síťový program. Náklad v případě potřeby zajistí jedna horizontální síť a dvě sítě vertikální. V zavazadlovém prostoru se nachází také vyjímatelná LED-svítilna, kterou je možno používat i mimo vozidlo. V držáku ve voze se během jízdy automaticky dobíjí.
Nová Škoda Superb Combi bude mít svou výstavní premiéru v září na 66. ročníku autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v Německu. Ve stejném měsíci se nový model dostane na první trhy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.