Kombinací funkčnosti a emocí bude nová Škoda Superb Combi od září definovat nová měřítka ve své třídě.
Zdařilou souhru designu a praktických vlastností představuje zejména zadní partie nového vozu: Záď není jen tvarovaná výrazněji než kdykoli předtím, za velkými a vysoko se otevírajícími pátými dveřmi se skrývá i největší a nejpraktičtější zavazadlový prostor v segmentu.
Nová Škoda Superb Combi disponuje největším zavazadlovým prostorem ve střední třídě. Ačkoli je nový Superb Combi jen o 23 mm delší než minulá generace, pojme zavazadlový prostor při nesklopených sedadlech o 27 litrů více než předchůdce. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na téměř dva metry krychlové: 1.950 litrů je zdaleka nejlepší hodnotou ve své třídě a o 85 litrů více než u předcházející generace. Bez problémů lze naložit i dlouhé předměty.
Opěradlo sedadla spolujezdce lze v případě potřeby jednoduše sklopit. Pak se do nového Superbu Combi vejdou předměty dlouhé až 3,10 metru. Nová Škoda Superb Combi boduje nejen svou nabídkou prostoru, ale i počtem praktických řešení. Nový model nabídne celkem až 31 Simply Clever řešení – jedenáct z nich se nachází v zavazadlovém prostoru.
Stejně jako liftback, může být i nová Škoda Superb Combi poprvé na přání vybavena takzvaným virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání elektricky ovládaných pátých dveří pomocí gesta: k otevření pátých dveří postačí jednoduchý pohyb nohou pod zadním nárazníkem. Tato funkce pracuje v kombinaci se systémem bezklíčového zamykání a startování KESSY.
Premiéru v nové generaci vozu Škoda Superb Combi má i praktická funkce Tip-ToClose pro zjednodušení zavírání elektricky ovládaných pátých dveří. Stačí přitom krátce zatáhnout za páté dveře a ty se začnou zavírat. V kombinaci elektricky ovládaných pátých dveří a KESSY je možno páté dveře zavřít také pomocí dálkového ovládání.
Opěradla zadních sedadel se v Superbu Combi nové generace sklápí po odjištění páčky v zavazadlovém prostoru. Nejvyšší praktické využití nabízí v nové generaci modelu Škoda Superb Combi variabilně nastavitelná dvojitá podlaha zavazadlového prostoru. S touto pohyblivou podlahou lze zavazadlový prostor různě rozdělovat a tím přizpůsobit aktuálním požadavkům. Systém kromě toho vytvořil i jeden praktický odkládací prostor: krycí roletu zavazadlového prostoru lze uložit pod dvojitou podlahu. Krycí roleta je koncipována jako tzv. rolo s mezipolohou - stačí lehký dotyk a kryt se automaticky zavine.
Je-li Superb Combi vybaven také elektricky ovládanými pátými dveřmi, resp. virtuálním pedálem, disponuje roleta navíc i automatickým odblokováním. Roleta se při otevření pátých dveří automaticky posune o jeden stupeň vzad, aby usnadnila nakládání zavazadel. Praktická je také nová multifunkční kapsa. Ta se nachází pod krycí roletou. Do ní je možno uložit například kabát.
Čtyři sklopné háčky v zavazadlovém prostoru umožňují například bezpečný převoz nákupních tašek. Užitečným doplňkem je i síťový program. Náklad v případě potřeby zajistí jedna horizontální síť a dvě sítě vertikální. V zavazadlovém prostoru se nachází také vyjímatelná LED-svítilna, kterou je možno používat i mimo vozidlo. V držáku ve voze se během jízdy automaticky dobíjí.
Nová Škoda Superb Combi bude mít svou výstavní premiéru v září na 66. ročníku autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v Německu. Ve stejném měsíci se nový model dostane na první trhy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?