Kombinací funkčnosti a emocí bude nová Škoda Superb Combi od září definovat nová měřítka ve své třídě.
Zdařilou souhru designu a praktických vlastností představuje zejména zadní partie nového vozu: Záď není jen tvarovaná výrazněji než kdykoli předtím, za velkými a vysoko se otevírajícími pátými dveřmi se skrývá i největší a nejpraktičtější zavazadlový prostor v segmentu.
Nová Škoda Superb Combi disponuje největším zavazadlovým prostorem ve střední třídě. Ačkoli je nový Superb Combi jen o 23 mm delší než minulá generace, pojme zavazadlový prostor při nesklopených sedadlech o 27 litrů více než předchůdce. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na téměř dva metry krychlové: 1.950 litrů je zdaleka nejlepší hodnotou ve své třídě a o 85 litrů více než u předcházející generace. Bez problémů lze naložit i dlouhé předměty.
Opěradlo sedadla spolujezdce lze v případě potřeby jednoduše sklopit. Pak se do nového Superbu Combi vejdou předměty dlouhé až 3,10 metru. Nová Škoda Superb Combi boduje nejen svou nabídkou prostoru, ale i počtem praktických řešení. Nový model nabídne celkem až 31 Simply Clever řešení – jedenáct z nich se nachází v zavazadlovém prostoru.
Stejně jako liftback, může být i nová Škoda Superb Combi poprvé na přání vybavena takzvaným virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání elektricky ovládaných pátých dveří pomocí gesta: k otevření pátých dveří postačí jednoduchý pohyb nohou pod zadním nárazníkem. Tato funkce pracuje v kombinaci se systémem bezklíčového zamykání a startování KESSY.
Premiéru v nové generaci vozu Škoda Superb Combi má i praktická funkce Tip-ToClose pro zjednodušení zavírání elektricky ovládaných pátých dveří. Stačí přitom krátce zatáhnout za páté dveře a ty se začnou zavírat. V kombinaci elektricky ovládaných pátých dveří a KESSY je možno páté dveře zavřít také pomocí dálkového ovládání.
Opěradla zadních sedadel se v Superbu Combi nové generace sklápí po odjištění páčky v zavazadlovém prostoru. Nejvyšší praktické využití nabízí v nové generaci modelu Škoda Superb Combi variabilně nastavitelná dvojitá podlaha zavazadlového prostoru. S touto pohyblivou podlahou lze zavazadlový prostor různě rozdělovat a tím přizpůsobit aktuálním požadavkům. Systém kromě toho vytvořil i jeden praktický odkládací prostor: krycí roletu zavazadlového prostoru lze uložit pod dvojitou podlahu. Krycí roleta je koncipována jako tzv. rolo s mezipolohou - stačí lehký dotyk a kryt se automaticky zavine.
Je-li Superb Combi vybaven také elektricky ovládanými pátými dveřmi, resp. virtuálním pedálem, disponuje roleta navíc i automatickým odblokováním. Roleta se při otevření pátých dveří automaticky posune o jeden stupeň vzad, aby usnadnila nakládání zavazadel. Praktická je také nová multifunkční kapsa. Ta se nachází pod krycí roletou. Do ní je možno uložit například kabát.
Čtyři sklopné háčky v zavazadlovém prostoru umožňují například bezpečný převoz nákupních tašek. Užitečným doplňkem je i síťový program. Náklad v případě potřeby zajistí jedna horizontální síť a dvě sítě vertikální. V zavazadlovém prostoru se nachází také vyjímatelná LED-svítilna, kterou je možno používat i mimo vozidlo. V držáku ve voze se během jízdy automaticky dobíjí.
Nová Škoda Superb Combi bude mít svou výstavní premiéru v září na 66. ročníku autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v Německu. Ve stejném měsíci se nový model dostane na první trhy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.