Audi zve fanoušky motorismu na nevšední akci Legendy 2015, která se uskuteční ve dnech 13. až 14. června 2015 v Praze.
Značka se čtyřmi kruhy mimo jiné představí návštěvníkům v české výstavní premiéře zcela novou generaci luxusního SUV Audi Q7 a pochlubí se úspěšným závodním vozem Audi R8 LMS, který loni zvítězil ve vytrvalostním závodě 24 h Nürburgringu.
Audi bude patřit mezi hvězdy druhého ročníku jedinečné motoristické akce Legendy, na níž budou vystaveny legendární vozy Audi i nejžhavější novinky s pohonem všech kol quattro. V expozici značky s logem čtyř kruhů tak bude moci česká veřejnost poprvé obdivovat zcela nové Audi Q7, které bylo nedávno uvedeno na český trh s mnoha technickými inovacemi, s nimiž budou závodní vozy Audi R18 e-tron quattro bojovat ve stejnou dobu o další vítězství ve slavném vytrvalostním závodě 24 h Le Mans.
Nové Audi Q7, disponující samozřejmě ve všech verzích pohonem všech kol quattro, kráčí ve šlépějích svého velmi úspěšného předchůdce a díky mnoha inovacím ve své pokrokové konstrukci stanovuje nová měřítka v segmentu luxusních SUV. Inteligentní ehká konstrukce přinesla snížení hmotnosti o pozoruhodných 325 kilogramů a společně s optimalizovanýmimotory TFSI a TDI a dalšími opatřeními pomohla snížit spotřebu paliva až o 28 procent při současném výrazném zvýšení jízdní dynamiky.
Mezi novinky v interiéru nového Audi Q7 patří digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s konfigurovatelným 12,3“ displejem nebo zcela nový koncept ovládání MMI s velkým touchpadem MMI all-in-touch. Nejvyšší úroveň komfortu a bezpečnosti zajišťují zcela nové asistenční systémy (např. asistent pro jízdu v dopravní koloně, prediktivní asistent efektivity nebo asistent pro jízdu s přívěsem), jakož i adaptivní světlomety Audi Matrix LED, schopné nepřetržitě udržovat dokonalé osvětlení vozovky v závislosti na provozních podmínkách. Závodní techniku Audi bude na Legendách reprezentovat úspěšný vůz R8 LMS, který v roce 2014 vyhrál vytrvalostní závod 24 h Nürburgringu – ostatně v uplynulém měsíci tento skvělý výkon zopakovala nová generace Audi R8 LMS.
Pozornost na Legendách bude k sobě přitahovat také Audi RS6 Avant v nepřehlédnutelném designu se speciálními polepy, který je pokračovatelem bohatých tradic vysokovýkonných sportovních vozů Audi s pohonem všech kol quattro. Motoristická akce Legendy se koná ve dnech 13. až 14. června 2015 v parku areálu PN Bohnice v Praze 8, kde bude na ploše 64 hektarů vystaveno více než 750 automobilů a 350 motocyklů.
Účast přislíbily české i světové hvězdy motoristického sportu. Návštěvníci se mohou těšit také na exhibiční jízdy závodních, historických a supersportovních vozů. Součástí velkolepě pojaté show budou rovněž výstavy fotografií a uměleckých děl renomovaných autorů, prezentace klubů, prodejní stánky a aktivity věnované bezpečnosti silničního provozu. Organizátoři připravili bohatý doprovodný program a potřebné zázemí i pro rodiny s dětmi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.