Přípravy jediného celostátního autosalonu v ČR jsou již v plném proudu. Ačkoliv se Autoshow Praha uskuteční letos již po osmnácté, teprve po druhé to bude ve zcela nové koncepci.
Ta se v loni ukázala jako jediným správným řešením, jehož výsledkem byla účast čtyř desítek značek. V letošním ročníku Autoshow Praha, která se uskuteční od 1.- do 4. října, je potvrzeno nebo již přihlášeno 25 značek a s dalšími téměř dvěma desítkami se jedná. Na holešovickém výstavišti budou samozřejmě k vidění vozy, které se na českém trhu letos již objevily.
Podobně jako loni se ale očekává i řada premiér, tedy vozů, které se začnou prodávat od konce letošního léta do počátku října. Již dnes lze potvrdit vystavení trojice v České republice vyráběných vozů Hyundai Tucson, Škoda Fabia a Superb. Z dalších automobilů je možné jmenovat například Fiat 500X, Ford Focus a Mondeo, Hyundai i20, Kiu Sorento a nebo Opel Corsa.
Z automobilových lahůdek již dnes můžeme mluvit o účasti takových klenotů, jako jsou Ferrari 458 Italia, Ford Mustang, Lamborghini Huracán nebo McLaren 650S. Zatímco osobním vozům bude vyhrazen Průmyslový palác, přičemž podobně jako v loňském roce Střední hala prémiovým značkám, venkovní plocha bude určena užitkovým případně terénním automobilům. K dispozici by měl být i offroadový parkur a několik desítek osobních vozů k testovacím jízdám. Příslušenství by se mělo přestěhovat do Křižíkových pavilonů, ve kterých by měla být umístěna i expozice historických vozidel.
Zachován bude loňský koncept prezentace značek, jehož jednotnost se ukázala jako správná. Spočívá ve standardizovaných stáncích lišících se prakticky jen ve velikosti plochy a značkovým brandingem jako je to běžné například na autosalonu v Ženevě. Vystavovateli budou většinou opět multidealeři, ale v případě menších značek i samotní dovozci. Chuť účastnit se letos Autoshow Praha 2015 je u vystavovatelů podpořena desítkami prodejů osobních i užitkových automobilů po loňském ročníku.
Návštěvníky čeká také bohatý doprovodný program. Část z několika stovek vystavených vozů si budou moci návštěvníci vyzkoušet na zhruba 2 km okruhu v prostoru holešovického výstaviště. Zároveň v místě registrace k jízdám bude možnost hlasovat v soutěži České Auto 2015 - Auto, které bych si koupil a vyhrát některou z cen v úhrnné hodnotě více než 330 tisíc Kč. Další aktivity budou připraveny pro celou rodinu, zejména pro děti. Veškeré doprovodné akce proběhnou zdarma v rámci vstupného.
Místo konání: Výstavitě Holešovice - Průmyslový palác, Křižíkovy pavilóny a venkovní plocha
Organizátor: Incheba EXPO PRAHA spol. s r.o.
Otevírací hodiny:
1.10. - 10:00 - 19:00h
2. - 3.10 - (10:00 - 12:00h - novináři, odborná veřejnost)
4.10 - 10:00 - 16:00h
Vstupné:
150 Kč - dospělý
100 Kč - zlevněné (děti od 6 do 15 let, důchodci)
300 Kč - rodinné (2 dospělí, 2 děti)
Zdarma - ZTP, ZTP/P
Soutěž České auto 2015 (Auto, které bych si koupil) se koná již potřetí
- Soutěž je určena výhradně pro veřejnost
- Cílem soutěže je podpora zájmu o nové automobily
- Hlavní cenou je poukázka na nákup nového vozu v hodnotě 250 tisíc Kč
- Respondenti budou při hlasování na www.auto2015.cz vyzváni k návštěvě některého z prodejců a k případnému vyzkoušení voleného či jiného nominovaného vozu
- Do soutěže je nominováno rekordních 60 automobilů
V polovině června bude odstartován 3. ročník úspěšné motoristické soutěže pro veřejnost, do které se v předchozích letech zapojilo přes 100 tisic hlasujících. Sout téměř 15 let. Proto si soutěž klade za cíl podpořit zájem o nové vozy, které jsou bezpečnější, hospodárnější a ekologičtější.
Letos je soutěž časově navázána na výstavu Autoshow Praha 2015 a veřejnost bude na uvedených webových stránkách volit od 15.7 do 4.10 hlavního vítěze. V této soutěži jsou ještě doplňkové kategorie: Auto snů, Auto pro partnerku/partnera, Auto šetrné k přírodě a Auto, které je nejpraktičtější.
K soutěži proběhne rozsáhlá reklamní kampaň v tisku, na internetu a v rádiu. Kromě webových stránek soutěže se veřejnost s nominovanými automobily seznámí ve čtyřech desítkách inzerátů.
Seznam nominovaných vozů:
- Audi Q7
- Audi R8
- Audi TT
- Bentley Continental GT3-R
- BMW 2 Active Tourer
- BMW řady 2 Coupé / Cabrio
- BMW i8
- BMW X4
- BMW X6
- Cadillac ATS
- Cadillac Escalade
- Citroen C1
- Citroen C4 Cactus
- Ferrari California T
- Fiat 500X
- Ford Focus / Mondeo / Mustang / Galaxy
- Hyundai i20 / Genesis sedan / Tuscon
- Jaguar F-Type / XE
- Jeep Renegade
- Kia Sorento
- Lamborghini Huracán
- Land Rover Discovery Sport
- Lexus NX / RC-F
- Mazda 2 / CX-3 / MX-5
- McLaren 650S
- Mercedes-Benz třídy C / AMG GT / GLE Coupé
- MINI
- Nissan Pulsar / X-Trail
- Opel Corsa
- Peugeot 108
- Porsche Cayman GT4 / 911 GT3 RS
- Renault Espace / Kadjar / Twingo
- Seat Leon X-Perience
- Smart ForFour / ForTwo
- Subaru Outback
- Suzuki Vitara
- Škoda Fabia / Superb
- Toyota Aygo
- Volkswagen Golf Sportsvan / Passat
- Volvo XC90
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.