Koncem tohoto týdne vyvrcholí druhý ročník okružní jízdy eTourEurope s podtitulem 9 hlavních měst za 9 dní, která se koná od 8. do 17. května 2015. Soutěž jasně ukazuje, že elektromobily jsou i při současném stavu infrastruktury nabíjecích stanic vhodným dopravním prostředkem pro dálkové jízdy. S průměrnou délkou denní trasy 450 kilometrů a celkovou délkou více než 4000 km je eTourEurope technicky nejnáročnější soutěží pro elektromobily v Evropě. Stejně jako v minulém roce se kromě převážně německých a rakouských posádek účastní soutěže také dva týmy z České republiky s elektromobily Peugeot 106 (Jaromír Vegr) a Fiat 126 (Petr Kortánek – Jan Pech).
Rozmanité spektrum vozidel účastníků soutěže sahá od modelu Renault ZOE, přes Volkswagen e-Golf, BMW i3, Peugeot 106, sportovní Tesla Roadster a Nissan e-NV200 až po elektricky poháněný luxusní sedan Tesla Model S. Hodnocení probíhá ve dvou kategoriích: C2 zahrnuje vozidla s dojezdem kratším než 250 km (v kombinovaném cyklu EU), zatímco CO je otevřená kategorie. Dvanáct týmů musí dojet do cíle denní etapy vždy ve stanovenou večerní hodinu. Je na volbě jednotlivých posádek, jakou trasu zvolí a kde budou nabíjet svá vozidla. Na konci zvítězí tým, který trasu překoná během nejkratší celkové doby.
Soutěž eTourEurope odstartovala 8. května 2015 v Mnichově. Do České republiky zavítají soutěžní elektromobily v pátek 15. května. V odpoledních hodinách se setkají v Mělníku na náměstí Míru, odkud budou pokračovat k pražskému Rudolfinu, kde budou soutěžní elektromobily vystaveny od 17:40 do 21:00, včetně vyhlášení vítězů soutěžního dne. V sobotu je naplánována zastávka v Troubsku (od 10:30 do 13:30). Poté se posádky vydají směrem do Bratislavy k Slovenskému národnímu divadlu.
Pořadatelé a účastníci soutěže eTourEurope zvou všechny fanoušky a především majitele elektromobilů na setkání v etapových cílech v evropských hlavních městech. V neděli 17. května se v rakouském Linci uskuteční pokus o zápis do Guinnessovy knihy rekordů, při němž má být překonán norský rekord se 161 elektromobily.
„Elektrická rallye“ klade nejvyšší nároky na techniku i řidiče a spolehlivé pneumatiky jsou pro takovou jízdu nepostradatelné. Exkluzivním dodavatelem pneumatik pro eTourEurope je stejně jako v loňském roce Bridgestone. Při jízdě eTourEurope nalézají uplatnění především pneumatiky Ecopia. Označení „Ecopia“ vyjadřuje ekologické přednosti pneumatik Bridgestone, které jsou vyvíjeny v rámci dlouhodobé strategie společnosti zaměřené na bezpečnost a ochranu životního prostředí.
Pneumatiky Ecopia jsou vyrobeny ze speciální směsi, která při odvalování pneumatiky snižuje tření a potlačuje zahřívání pneumatiky. Nízká úroveň zahřívání pneumatiky optimalizuje valivý odpor a snižuje spotřebu paliva, což má za následek snížení emisí CO2. Rozhodující výhodou pneumatik Ecopia je však realizace uvedených ekologických vlastností bez kompromisů v oblasti bezpečnosti, a to zejména z hlediska brzdného výkonu a ovladatelnosti na mokrém povrchu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.