Koncem tohoto týdne vyvrcholí druhý ročník okružní jízdy eTourEurope s podtitulem 9 hlavních měst za 9 dní, která se koná od 8. do 17. května 2015. Soutěž jasně ukazuje, že elektromobily jsou i při současném stavu infrastruktury nabíjecích stanic vhodným dopravním prostředkem pro dálkové jízdy. S průměrnou délkou denní trasy 450 kilometrů a celkovou délkou více než 4000 km je eTourEurope technicky nejnáročnější soutěží pro elektromobily v Evropě. Stejně jako v minulém roce se kromě převážně německých a rakouských posádek účastní soutěže také dva týmy z České republiky s elektromobily Peugeot 106 (Jaromír Vegr) a Fiat 126 (Petr Kortánek – Jan Pech).
Rozmanité spektrum vozidel účastníků soutěže sahá od modelu Renault ZOE, přes Volkswagen e-Golf, BMW i3, Peugeot 106, sportovní Tesla Roadster a Nissan e-NV200 až po elektricky poháněný luxusní sedan Tesla Model S. Hodnocení probíhá ve dvou kategoriích: C2 zahrnuje vozidla s dojezdem kratším než 250 km (v kombinovaném cyklu EU), zatímco CO je otevřená kategorie. Dvanáct týmů musí dojet do cíle denní etapy vždy ve stanovenou večerní hodinu. Je na volbě jednotlivých posádek, jakou trasu zvolí a kde budou nabíjet svá vozidla. Na konci zvítězí tým, který trasu překoná během nejkratší celkové doby.
Soutěž eTourEurope odstartovala 8. května 2015 v Mnichově. Do České republiky zavítají soutěžní elektromobily v pátek 15. května. V odpoledních hodinách se setkají v Mělníku na náměstí Míru, odkud budou pokračovat k pražskému Rudolfinu, kde budou soutěžní elektromobily vystaveny od 17:40 do 21:00, včetně vyhlášení vítězů soutěžního dne. V sobotu je naplánována zastávka v Troubsku (od 10:30 do 13:30). Poté se posádky vydají směrem do Bratislavy k Slovenskému národnímu divadlu.
Pořadatelé a účastníci soutěže eTourEurope zvou všechny fanoušky a především majitele elektromobilů na setkání v etapových cílech v evropských hlavních městech. V neděli 17. května se v rakouském Linci uskuteční pokus o zápis do Guinnessovy knihy rekordů, při němž má být překonán norský rekord se 161 elektromobily.
„Elektrická rallye“ klade nejvyšší nároky na techniku i řidiče a spolehlivé pneumatiky jsou pro takovou jízdu nepostradatelné. Exkluzivním dodavatelem pneumatik pro eTourEurope je stejně jako v loňském roce Bridgestone. Při jízdě eTourEurope nalézají uplatnění především pneumatiky Ecopia. Označení „Ecopia“ vyjadřuje ekologické přednosti pneumatik Bridgestone, které jsou vyvíjeny v rámci dlouhodobé strategie společnosti zaměřené na bezpečnost a ochranu životního prostředí.
Pneumatiky Ecopia jsou vyrobeny ze speciální směsi, která při odvalování pneumatiky snižuje tření a potlačuje zahřívání pneumatiky. Nízká úroveň zahřívání pneumatiky optimalizuje valivý odpor a snižuje spotřebu paliva, což má za následek snížení emisí CO2. Rozhodující výhodou pneumatik Ecopia je však realizace uvedených ekologických vlastností bez kompromisů v oblasti bezpečnosti, a to zejména z hlediska brzdného výkonu a ovladatelnosti na mokrém povrchu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).