Modely Passat, Passat Variant a Golf Sportsvan si odnesly hned několik ocenění v soutěži Red Dot Design Award. Volkswagen tak získal hned tři místa v prestižní mezinárodní designérské soutěži v kategorii „Produktový design“.
Osmá generace modelu Passat, resp. Passat Variant, patří mezi nejinovativnější automobily ve své třídě a stanovuje měřítka v oblastech kvality, komfortu, potěšení z jízdy a v neposlední řadě i designu. Příď vozu s otvory pro přívod vzduchu, protaženými až k okrajům karoserie, působí díky dynamickým proporcím širokým a silným dojmem. Stylovou eleganci propůjčují novému modelu Passat také další prvky, jako je dlouhá, nízká kapota motoru, krátké převisy a dlouhý rozvor.
Atraktivní a dynamický je i Golf Sportsvan, který svou nezaměnitelnost staví na mnoha stylistických detailech, mezi něž patří velmi dlouhý pás bočních oken s dvěma doplňkovými okny (v oblasti střešních sloupků A a D) a charakteristická ostrá boční linie. Golf v kategorii MPV nabízí nejvyšší úroveň variability interiéru s podélně posuvnou zadní lavicí. Navzdory kompaktním rozměrům nalezne uvnitř dostatek místa pro pohodlné cestování pět osob včetně zavazadel.
Soutěž Red Dot Design Award slaví letos 60. výročí od svého založení a toto ocenění je v oblasti produktového designu tradičně považováno za pečeť kvality a vynikající úroveň designu. Porota, složená z respektovaných designérů, profesorů designu a odborných novinářů z 25 zemí, se vyznačuje především neutralitou a vysokou odborností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.