Modely Passat, Passat Variant a Golf Sportsvan si odnesly hned několik ocenění v soutěži Red Dot Design Award. Volkswagen tak získal hned tři místa v prestižní mezinárodní designérské soutěži v kategorii „Produktový design“.
Osmá generace modelu Passat, resp. Passat Variant, patří mezi nejinovativnější automobily ve své třídě a stanovuje měřítka v oblastech kvality, komfortu, potěšení z jízdy a v neposlední řadě i designu. Příď vozu s otvory pro přívod vzduchu, protaženými až k okrajům karoserie, působí díky dynamickým proporcím širokým a silným dojmem. Stylovou eleganci propůjčují novému modelu Passat také další prvky, jako je dlouhá, nízká kapota motoru, krátké převisy a dlouhý rozvor.
Atraktivní a dynamický je i Golf Sportsvan, který svou nezaměnitelnost staví na mnoha stylistických detailech, mezi něž patří velmi dlouhý pás bočních oken s dvěma doplňkovými okny (v oblasti střešních sloupků A a D) a charakteristická ostrá boční linie. Golf v kategorii MPV nabízí nejvyšší úroveň variability interiéru s podélně posuvnou zadní lavicí. Navzdory kompaktním rozměrům nalezne uvnitř dostatek místa pro pohodlné cestování pět osob včetně zavazadel.
Soutěž Red Dot Design Award slaví letos 60. výročí od svého založení a toto ocenění je v oblasti produktového designu tradičně považováno za pečeť kvality a vynikající úroveň designu. Porota, složená z respektovaných designérů, profesorů designu a odborných novinářů z 25 zemí, se vyznačuje především neutralitou a vysokou odborností.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.