Nový Passat Limuzína byl vyznamenán oceněním iF gold award 2015 v disciplíně „Produkt“. Renomované ocenění, které je již dlouhou dobu považováno za pečeť kvality dokládající vysokou úroveň designu, převzal koncem února v Mnichově Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.
Mezinárodní porota, tvořená 53 porotci z 20 zemí, udělila novému modelu Passat Limuzína prestižní ocenění za design v kategorii „Automobily/vozidla/jízdní kola“. Porota v odůvodnění ke svému rozhodnutí uvedla: „Nová interpretace tak klasického vozu vyžaduje citlivý přístup. U tohoto vozidla nás fascinovala důslednost ve smyslu ‚podřízení tvaru funkci‘, s níž se ryzí a zároveň výrazný designérský styl vine jako červená nit celým konceptem – v interiéru i exteriéru. Passat snoubí minimalismus s úžasnými detaily. Limuzína uvádí v soulad praktické užitné vlastnosti s nejvyšší mírou elegance.“
Osmá generace modelu Passat byla představena v uplynulém roce s novou technikou a motory a ihned zaujala také svým novým expresivním designem. Nejmodernější konstrukce umožnila navrhnout dynamické proporce s nízkou karoserií, dlouhým rozvorem a velkými koly. Passat je jedním z nejinovativnějších modelů ve své třídě díky nejnovějším asistenčním, informačním a zábavním systémům.
Na podzim roku 2015 bude na trh uveden model Passat GTE, první Passat s hybridním pohonem s možností externího nabíjení. Extrémní účinnost celého systému dokládají hodnoty spotřeby paliva v kombinovaném cyklu EU (pro hybridní vozidla) pod hranicí 2,0 l/100 km a spotřeby elektrické energie 13,0 kWh/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 méně než 45 g/km.
Kromě zlatého ocenění pro model Passat Limuzína byly v letošním ročníku ankety iF Design Award oceněny také modely Passat Variant, Golf Sportsvan a Golf R*.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?