Nový Passat Limuzína byl vyznamenán oceněním iF gold award 2015 v disciplíně „Produkt“. Renomované ocenění, které je již dlouhou dobu považováno za pečeť kvality dokládající vysokou úroveň designu, převzal koncem února v Mnichově Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.
Mezinárodní porota, tvořená 53 porotci z 20 zemí, udělila novému modelu Passat Limuzína prestižní ocenění za design v kategorii „Automobily/vozidla/jízdní kola“. Porota v odůvodnění ke svému rozhodnutí uvedla: „Nová interpretace tak klasického vozu vyžaduje citlivý přístup. U tohoto vozidla nás fascinovala důslednost ve smyslu ‚podřízení tvaru funkci‘, s níž se ryzí a zároveň výrazný designérský styl vine jako červená nit celým konceptem – v interiéru i exteriéru. Passat snoubí minimalismus s úžasnými detaily. Limuzína uvádí v soulad praktické užitné vlastnosti s nejvyšší mírou elegance.“
Osmá generace modelu Passat byla představena v uplynulém roce s novou technikou a motory a ihned zaujala také svým novým expresivním designem. Nejmodernější konstrukce umožnila navrhnout dynamické proporce s nízkou karoserií, dlouhým rozvorem a velkými koly. Passat je jedním z nejinovativnějších modelů ve své třídě díky nejnovějším asistenčním, informačním a zábavním systémům.
Na podzim roku 2015 bude na trh uveden model Passat GTE, první Passat s hybridním pohonem s možností externího nabíjení. Extrémní účinnost celého systému dokládají hodnoty spotřeby paliva v kombinovaném cyklu EU (pro hybridní vozidla) pod hranicí 2,0 l/100 km a spotřeby elektrické energie 13,0 kWh/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 méně než 45 g/km.
Kromě zlatého ocenění pro model Passat Limuzína byly v letošním ročníku ankety iF Design Award oceněny také modely Passat Variant, Golf Sportsvan a Golf R*.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?