Nový Passat Limuzína byl vyznamenán oceněním iF gold award 2015 v disciplíně „Produkt“. Renomované ocenění, které je již dlouhou dobu považováno za pečeť kvality dokládající vysokou úroveň designu, převzal koncem února v Mnichově Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.
Mezinárodní porota, tvořená 53 porotci z 20 zemí, udělila novému modelu Passat Limuzína prestižní ocenění za design v kategorii „Automobily/vozidla/jízdní kola“. Porota v odůvodnění ke svému rozhodnutí uvedla: „Nová interpretace tak klasického vozu vyžaduje citlivý přístup. U tohoto vozidla nás fascinovala důslednost ve smyslu ‚podřízení tvaru funkci‘, s níž se ryzí a zároveň výrazný designérský styl vine jako červená nit celým konceptem – v interiéru i exteriéru. Passat snoubí minimalismus s úžasnými detaily. Limuzína uvádí v soulad praktické užitné vlastnosti s nejvyšší mírou elegance.“
Osmá generace modelu Passat byla představena v uplynulém roce s novou technikou a motory a ihned zaujala také svým novým expresivním designem. Nejmodernější konstrukce umožnila navrhnout dynamické proporce s nízkou karoserií, dlouhým rozvorem a velkými koly. Passat je jedním z nejinovativnějších modelů ve své třídě díky nejnovějším asistenčním, informačním a zábavním systémům.
Na podzim roku 2015 bude na trh uveden model Passat GTE, první Passat s hybridním pohonem s možností externího nabíjení. Extrémní účinnost celého systému dokládají hodnoty spotřeby paliva v kombinovaném cyklu EU (pro hybridní vozidla) pod hranicí 2,0 l/100 km a spotřeby elektrické energie 13,0 kWh/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 méně než 45 g/km.
Kromě zlatého ocenění pro model Passat Limuzína byly v letošním ročníku ankety iF Design Award oceněny také modely Passat Variant, Golf Sportsvan a Golf R*.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.