Značka Land Rover oficiálně potvrdila výrobu Range Roveru Evoque Convertible. Do prodeje se dostane v roce 2016. Testování vozu proběhlo v londýnském podzemí.
Inženýři testovali prototyp na 42 km dlouhé trati Crossrail. Jezdci měli na střeše automobilu připojenou skrytou kameru a testování tak natáčeli v naprostém soukromí. „Tunely jsou stále ve výstavbě, takže jsme měli skvělou příležitost otestovat terénní schopnosti vozu na nepřístupném místě“, řekl Murray Dietsch, Director of Land Rover Programmes.
Range Rover Evoque není v podzemí žádný začátečník, protože inženýři testovali v roce 2011 pětidveřový vůz v tunelu Edge Hill raženém pod Liverpoolem. Více informací bude zveřejněno během tohoto roku. RR Evoque Convertible bude vyráběn společně s klasickým RR Evoque v závodě Halewood ve Velké Británii.
Britský vládní fond pro regionální rozvoj
Výroba Range Roveru Evoque Convertible je podporována britským vládním fondem pro regionální rozvoj. Tento fond investoval téměř 3 miliardy do podpory podniků ve Spojeném království. Doposud bylo vytvořeno více než 100 000 pracovních míst. 12. 2. 2015 bylo vybráno dalších 63 projektů a programů, které získají dotaci ve výši 297 milionů liber na svůj rozvoj. Tyto projekty mají vytvořit další tisíce pracovních míst a přinést další 1,5 miliardu liber investic ze soukromého sektoru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.