Vozy nové řady GT Line nabídnou zájemcům sportovní vzhled vysoce výkonných modelů Kia cee’d GT a Kia pro_cee’d GT, ale současně i praktickou všestrannost běžných modelů řady Kia cee’d. Specifikaci GT Line bude možné objednat pro kterékoli ze tří karosářských provedení – pětidveřový cee’d, třídveřový pro_cee’d nebo kombi s označením Sportswagon.
Exteriér řady GT Line navazuje na designový jazyk modelu cee’d GT, včetně LED diod pro denní svícení ve stylu kostek ledu nebo hlubších nárazníků lemujících charakteristickou masku chladiče Kia ve stylu tygřího nosu. V zadních partiích pak hatchback cee’d i třídveřový pro_cee’d zaujmou rozšířeným nárazníkem z verze GT společně s dvojicí koncovek výfuků, zatímco kombi Sportswagon používá dvojitou koncovku a subtilní zadní difuzor. Všechny modely řady GT Line jsou standardně vybaveny atraktivním lemováním dveřních prahů z modelu GT a zadními LED světly, stejně tak jako novými 17" koly ve stylovém designu.
Změny se projevily i v interiéru celé modelové řady cee’d GT Line, kde zaujme kvalitnější prostředí se sportovnějším charakterem, stavějící na provedení kabiny vozů cee’d GT a pro_cee’d GT s přeplňovanými motory. Řada cee’d GT Line se chlubí novým prvotřídním čalouněním v kombinaci šedé, bílé a černé se šedým stehováním, několika emblémy GT Line po celé kabině a stejným volantem v kůži a klavírním černém laku a stejnými hliníkovými pedály jako u nejvýkonnějších modelů Kia GT. Na samotné přístrojové desce rovněž zaujme nové hliníkové tlačítko start-stop, středová konzola zpracovaná ve stylu GT, podsvícené zdířky USB a AUX nebo nový chromový dekor kolem výdechů ventilace a spínačů elektrického ovládání oken.
Výkonnější a hospodárnější vznětový motor
Modernizací prošel i vznětový motor 1,6 l CRDi z modelu cee’d, určený pro vozy nové řady GT Line; výkon vzrostl ze 128 na 133 k a maximum točivého momentu z 265 na 285 Nm. Společně s mírným nárůstem výkonu se maximální točivý moment posunul do nižšího pásma otáček, což zajišťuje bezproblémovou akceleraci za všech jízdních podmínek.
I přes nárůst výkonových parametrů se očekává, že motor bude vykazovat mírně nižší emise CO2 (homologace se připravuje).
Vozy řady Kia cee’d, navržené a zkonstruované v Evropě (tj. hatchback, kombi a třídveřové provedení pro_cee’d) se budou i nadále vyrábět ve výrobním závodě automobilky Kia ve slovenské Žilině. V roce 2014 se na evropských trzích prodalo 75 960 vozů s tímto označením, a tak cee’d zůstává jedním z nejlépe prodávaných modelů značky v tomto regionu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.