Společnost Kia Motors Europe v rámci 85. ročníku ženevského autosalonu odhalí 3. března 2015 svůj nový pokrokový koncept Kia SPORTSPACE.
Návrháři koncepčního modelu SPORTSPACE určeného pro dálkové jízdy usilovali o možnost rychlého a hospodárného cestování v maximálním pohodlí a s minimem stresu, v duchu těch nejlepších tradic cestovních vozů pro víkendové putování.
SPORTSPACE zaujme jedinečným a atraktivním ztvárněním karoserie, pod nímž se podepsalo designérské studio Kia ve Frankfurtu pod vedením Gregoryho Guillauma, vedoucího návrháře pro Evropu. Vůz má v první řadě zajistit stylovou a mimořádně příjemnou přepravu čtyř cestujících; je přitom prostorný a praktický, aniž by obětoval výkon, ekologické parametry či hospodárnost, tedy parametry, na kterých si Kia tradičně zakládá.
Koncept SPORTSPACE hlásající příslušnost ke značce podle charakteristické masky chladiče Kia ve stylu tygřího nosu, pečlivě promyšlených vnějších proporcí a jednoduchých čistých ploch nabídne smělé dynamické tvary, které v běžném provozu neuniknou pozornosti. Současně nabídne i velmi pohodlný interiér a praktický rozměrný zavazadelník.
„Rozhodli jsme se navrhnout automobil, který by představoval zcela nový druh cestovního vozu – automobil pro aktivní uživatele, kteří požadují přiměřeně velký zavazadlový prostor pro víkendy, ale současně nechtějí činit kompromisy co do stylového putování a cestovního pohodlí s mírně sportovním charakterem,“ vysvětluje Gregory Guillaume, vedoucí návrhář pro Evropu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.