Společnost Kia Motors Europe v rámci 85. ročníku ženevského autosalonu odhalí 3. března 2015 svůj nový pokrokový koncept Kia SPORTSPACE.
Návrháři koncepčního modelu SPORTSPACE určeného pro dálkové jízdy usilovali o možnost rychlého a hospodárného cestování v maximálním pohodlí a s minimem stresu, v duchu těch nejlepších tradic cestovních vozů pro víkendové putování.
SPORTSPACE zaujme jedinečným a atraktivním ztvárněním karoserie, pod nímž se podepsalo designérské studio Kia ve Frankfurtu pod vedením Gregoryho Guillauma, vedoucího návrháře pro Evropu. Vůz má v první řadě zajistit stylovou a mimořádně příjemnou přepravu čtyř cestujících; je přitom prostorný a praktický, aniž by obětoval výkon, ekologické parametry či hospodárnost, tedy parametry, na kterých si Kia tradičně zakládá.
Koncept SPORTSPACE hlásající příslušnost ke značce podle charakteristické masky chladiče Kia ve stylu tygřího nosu, pečlivě promyšlených vnějších proporcí a jednoduchých čistých ploch nabídne smělé dynamické tvary, které v běžném provozu neuniknou pozornosti. Současně nabídne i velmi pohodlný interiér a praktický rozměrný zavazadelník.
„Rozhodli jsme se navrhnout automobil, který by představoval zcela nový druh cestovního vozu – automobil pro aktivní uživatele, kteří požadují přiměřeně velký zavazadlový prostor pro víkendy, ale současně nechtějí činit kompromisy co do stylového putování a cestovního pohodlí s mírně sportovním charakterem,“ vysvětluje Gregory Guillaume, vedoucí návrhář pro Evropu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.