Společnost Kia Motors Europe v rámci 85. ročníku ženevského autosalonu odhalí 3. března 2015 svůj nový pokrokový koncept Kia SPORTSPACE.
Návrháři koncepčního modelu SPORTSPACE určeného pro dálkové jízdy usilovali o možnost rychlého a hospodárného cestování v maximálním pohodlí a s minimem stresu, v duchu těch nejlepších tradic cestovních vozů pro víkendové putování.
SPORTSPACE zaujme jedinečným a atraktivním ztvárněním karoserie, pod nímž se podepsalo designérské studio Kia ve Frankfurtu pod vedením Gregoryho Guillauma, vedoucího návrháře pro Evropu. Vůz má v první řadě zajistit stylovou a mimořádně příjemnou přepravu čtyř cestujících; je přitom prostorný a praktický, aniž by obětoval výkon, ekologické parametry či hospodárnost, tedy parametry, na kterých si Kia tradičně zakládá.
Koncept SPORTSPACE hlásající příslušnost ke značce podle charakteristické masky chladiče Kia ve stylu tygřího nosu, pečlivě promyšlených vnějších proporcí a jednoduchých čistých ploch nabídne smělé dynamické tvary, které v běžném provozu neuniknou pozornosti. Současně nabídne i velmi pohodlný interiér a praktický rozměrný zavazadelník.
„Rozhodli jsme se navrhnout automobil, který by představoval zcela nový druh cestovního vozu – automobil pro aktivní uživatele, kteří požadují přiměřeně velký zavazadlový prostor pro víkendy, ale současně nechtějí činit kompromisy co do stylového putování a cestovního pohodlí s mírně sportovním charakterem,“ vysvětluje Gregory Guillaume, vedoucí návrhář pro Evropu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?