Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj, nastínil výzvy, jimž bude čelit automobilový průmysl v následujících několika letech, na druhém ročníku setkání „SEAT Encuentros“, které se konalo v Madridu. Dr.
Rabe ve svém proslovu s titulem „SEAT – vize budoucnosti pro automobilový průmysl“ před skupinou předních podnikatelů, politiků a zástupců institucí uvedl, že automobilky se v současnosti zabývají třemi hlavními prioritami: „snižováním emisí CO2, technikou propojení vozidel se svým okolím a vylepšováním aktivní a pasivní bezpečnosti“.
Dr. Rabe poukázal na některé úspěchy značky SEAT v těchto oblastech. Například: „SEAT v období od roku 2006 do roku 2014 snížil emise CO2 o 21 %, zčásti díky inovacím, mezi něž patří optimalizace motorů, vylepšená aerodynamika a lehčí konstrukce vozidel.“ Dále uvedl, že SEAT již prodává vozidla na stlačený zemní plyn (Leon TGI a Mii Ecofuel) a disponuje technickým know-how k tomu, aby mohl nabízet elektromobily, jakmile nastanou příznivé podmínky na trhu. Dr. Rabe oznámil, že SEAT vybaví své budoucí modely novými systémy v oblasti konektivity, a zmínil rovněž nové bezpečnostní asistenční systémy. Kompletní aktuální produktová řada vozidel SEAT je držitelem pětihvězdičkového hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP.
Člen představenstva, zodpovědný za výzkum a vývoj, vysvětlil, že tato technická řešení vyvíjí Technické středisko SEAT a vyzdvihl jeho úlohu v podporování inovací v automobilovém průmyslu ve Španělsku. SEAT navrhuje a vyvíjí své vozy v tomto středisku, které je umístěno v areálu závodu Martorell. Technické středisko, jediné svého druhu ve Španělsku a v jižní Evropě, letos slaví 40 let od svého založení. „SEAT je největším průmyslovým investorem v oblasti výzkumu a vývoje ve Španělsku a díky Technickému středisku jsme plně připraveni čelit budoucím výzvám v automobilovém průmyslu,“ uvedl Dr. Rabe. SEAT v uplynulých pěti letech investoval více než 1,4 miliardy eur do výzkumu a vývoje.
SEAT otevře více než 100 nových showroomů v roce 2015
Jürgen Stackmann, předseda představenstva společnosti SEAT, na setkání vyzdvihl loňské provozní ukazatele, přičemž oznámil, že závod Martorell uzavřel rok 2014 s celkovým počtem 442 677 vyrobených vozidel, což znamená nárůst o 13,5 % v porovnání s rokem 2013. Je to pátý meziroční nárůst v řadě a největší objem výroby v Martorellu, dosažený od roku 2002. V porovnání s rokem 2013 bylo vyrobeno o 52 629 vozů více. Martorell je kromě toho závodem, který v roce 2014 vyrobil ve Španělsku největší počet automobilů. Stackmann zdůraznil, že „díky zvýšení výroby jsme v uplynulém roce přijali více než 800 dočasných pracovníků a od ledna se 350 těchto pracovníků stalo stálými zaměstnanci“. Dále uvedl: „Do roku 2015 vstupujeme s optimismem. Plánujeme otevřít více než 100 showroomů, z toho 90 % v Evropě, a naším cílem je upevnit růst prodeje z uplynulých dvou let.“
Stackmann rovněž zdůraznil důležitost „perspektivní a ambiciózní průmyslové politiky, zaměřené na podporu inovací, techniky a vzdělávání“ a vyslovil přání, aby vznikla „pevná aliance mezi veřejnou správou, firmami a odbory“, která umožní zvládnout výzvy v automobilovém průmyslu.
Ke kulatému stolu usedl také Miguel Sebastián, bývalý ministr průmyslu, turistického ruchu a obchodu, který přispěl svou vizí budoucnosti automobilového průmyslu poukázáním na potřebu spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem, aby byly zajištěny nepřerušované investice do inovací.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.