SEAT je připraven na budoucnost automobilů

ar5, 14. ledna 2015, 16:04 Google+

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj, nastínil výzvy, jimž bude čelit automobilový průmysl v následujících několika letech, na druhém ročníku setkání „SEAT Encuentros“, které se konalo v Madridu. Dr.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Rabe ve svém proslovu s titulem „SEAT – vize budoucnosti pro automobilový průmysl“ před skupinou předních podnikatelů, politiků a zástupců institucí uvedl, že automobilky se v současnosti zabývají třemi hlavními prioritami: „snižováním emisí CO2, technikou propojení vozidel se svým okolím a vylepšováním aktivní a pasivní bezpečnosti“.

Dr. Rabe poukázal na některé úspěchy značky SEAT v těchto oblastech. Například: „SEAT v období od roku 2006 do roku 2014 snížil emise CO2 o 21 %, zčásti díky inovacím, mezi něž patří optimalizace motorů, vylepšená aerodynamika a lehčí konstrukce vozidel.“ Dále uvedl, že SEAT již prodává vozidla na stlačený zemní plyn (Leon TGI a Mii Ecofuel) a disponuje technickým know-how k tomu, aby mohl nabízet elektromobily, jakmile nastanou příznivé podmínky na trhu. Dr. Rabe oznámil, že SEAT vybaví své budoucí modely novými systémy v oblasti konektivity, a zmínil rovněž nové bezpečnostní asistenční systémy. Kompletní aktuální produktová řada vozidel SEAT je držitelem pětihvězdičkového hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP.

Člen představenstva, zodpovědný za výzkum a vývoj, vysvětlil, že tato technická řešení vyvíjí Technické středisko SEAT a vyzdvihl jeho úlohu v podporování inovací v automobilovém průmyslu ve Španělsku. SEAT navrhuje a vyvíjí své vozy v tomto středisku, které je umístěno v areálu závodu Martorell. Technické středisko, jediné svého druhu ve Španělsku a v jižní Evropě, letos slaví 40 let od svého založení. „SEAT je největším průmyslovým investorem v oblasti výzkumu a vývoje ve Španělsku a díky Technickému středisku jsme plně připraveni čelit budoucím výzvám v automobilovém průmyslu,“ uvedl Dr. Rabe. SEAT v uplynulých pěti letech investoval více než 1,4 miliardy eur do výzkumu a vývoje.

SEAT otevře více než 100 nových showroomů v roce 2015

Jürgen Stackmann, předseda představenstva společnosti SEAT, na setkání vyzdvihl loňské provozní ukazatele, přičemž oznámil, že závod Martorell uzavřel rok 2014 s celkovým počtem 442 677 vyrobených vozidel, což znamená nárůst o 13,5 % v porovnání s rokem 2013. Je to pátý meziroční nárůst v řadě a největší objem výroby v Martorellu, dosažený od roku 2002. V porovnání s rokem 2013 bylo vyrobeno o 52 629 vozů více. Martorell je kromě toho závodem, který v roce 2014 vyrobil ve Španělsku největší počet automobilů. Stackmann zdůraznil, že „díky zvýšení výroby jsme v uplynulém roce přijali více než 800 dočasných pracovníků a od ledna se 350 těchto pracovníků stalo stálými zaměstnanci“. Dále uvedl: „Do roku 2015 vstupujeme s optimismem. Plánujeme otevřít více než 100 showroomů, z toho 90 % v Evropě, a naším cílem je upevnit růst prodeje z uplynulých dvou let.“

Stackmann rovněž zdůraznil důležitost „perspektivní a ambiciózní průmyslové politiky, zaměřené na podporu inovací, techniky a vzdělávání“ a vyslovil přání, aby vznikla „pevná aliance mezi veřejnou správou, firmami a odbory“, která umožní zvládnout výzvy v automobilovém průmyslu.

Ke kulatému stolu usedl také Miguel Sebastián, bývalý ministr průmyslu, turistického ruchu a obchodu, který přispěl svou vizí budoucnosti automobilového průmyslu poukázáním na potřebu spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem, aby byly zajištěny nepřerušované investice do inovací.

Vytisknout

Diskuze: SEAT je připraven na budoucnost automobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

honda nsx

Nedávno představená Honda NSX přijede i v ostré verzi Type-R!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud