Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj, nastínil výzvy, jimž bude čelit automobilový průmysl v následujících několika letech, na druhém ročníku setkání „SEAT Encuentros“, které se konalo v Madridu. Dr.
Rabe ve svém proslovu s titulem „SEAT – vize budoucnosti pro automobilový průmysl“ před skupinou předních podnikatelů, politiků a zástupců institucí uvedl, že automobilky se v současnosti zabývají třemi hlavními prioritami: „snižováním emisí CO2, technikou propojení vozidel se svým okolím a vylepšováním aktivní a pasivní bezpečnosti“.
Dr. Rabe poukázal na některé úspěchy značky SEAT v těchto oblastech. Například: „SEAT v období od roku 2006 do roku 2014 snížil emise CO2 o 21 %, zčásti díky inovacím, mezi něž patří optimalizace motorů, vylepšená aerodynamika a lehčí konstrukce vozidel.“ Dále uvedl, že SEAT již prodává vozidla na stlačený zemní plyn (Leon TGI a Mii Ecofuel) a disponuje technickým know-how k tomu, aby mohl nabízet elektromobily, jakmile nastanou příznivé podmínky na trhu. Dr. Rabe oznámil, že SEAT vybaví své budoucí modely novými systémy v oblasti konektivity, a zmínil rovněž nové bezpečnostní asistenční systémy. Kompletní aktuální produktová řada vozidel SEAT je držitelem pětihvězdičkového hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP.
Člen představenstva, zodpovědný za výzkum a vývoj, vysvětlil, že tato technická řešení vyvíjí Technické středisko SEAT a vyzdvihl jeho úlohu v podporování inovací v automobilovém průmyslu ve Španělsku. SEAT navrhuje a vyvíjí své vozy v tomto středisku, které je umístěno v areálu závodu Martorell. Technické středisko, jediné svého druhu ve Španělsku a v jižní Evropě, letos slaví 40 let od svého založení. „SEAT je největším průmyslovým investorem v oblasti výzkumu a vývoje ve Španělsku a díky Technickému středisku jsme plně připraveni čelit budoucím výzvám v automobilovém průmyslu,“ uvedl Dr. Rabe. SEAT v uplynulých pěti letech investoval více než 1,4 miliardy eur do výzkumu a vývoje.
SEAT otevře více než 100 nových showroomů v roce 2015
Jürgen Stackmann, předseda představenstva společnosti SEAT, na setkání vyzdvihl loňské provozní ukazatele, přičemž oznámil, že závod Martorell uzavřel rok 2014 s celkovým počtem 442 677 vyrobených vozidel, což znamená nárůst o 13,5 % v porovnání s rokem 2013. Je to pátý meziroční nárůst v řadě a největší objem výroby v Martorellu, dosažený od roku 2002. V porovnání s rokem 2013 bylo vyrobeno o 52 629 vozů více. Martorell je kromě toho závodem, který v roce 2014 vyrobil ve Španělsku největší počet automobilů. Stackmann zdůraznil, že „díky zvýšení výroby jsme v uplynulém roce přijali více než 800 dočasných pracovníků a od ledna se 350 těchto pracovníků stalo stálými zaměstnanci“. Dále uvedl: „Do roku 2015 vstupujeme s optimismem. Plánujeme otevřít více než 100 showroomů, z toho 90 % v Evropě, a naším cílem je upevnit růst prodeje z uplynulých dvou let.“
Stackmann rovněž zdůraznil důležitost „perspektivní a ambiciózní průmyslové politiky, zaměřené na podporu inovací, techniky a vzdělávání“ a vyslovil přání, aby vznikla „pevná aliance mezi veřejnou správou, firmami a odbory“, která umožní zvládnout výzvy v automobilovém průmyslu.
Ke kulatému stolu usedl také Miguel Sebastián, bývalý ministr průmyslu, turistického ruchu a obchodu, který přispěl svou vizí budoucnosti automobilového průmyslu poukázáním na potřebu spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem, aby byly zajištěny nepřerušované investice do inovací.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).