Porsche Česká republika je opět jedničkou na českém trhu

ar5, 7. ledna 2015, 07:35 Google+

Porsche Česká republika, importér automobilů koncernových značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, má za sebou velmi úspěšný rok 2014, v němž potvrdil své postavení největšího dovozce na českém trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911

Porsche 911 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Celkem bylo v České republice v uplynulém roce registrováno 30 010 vozů Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, což představuje meziroční nárůst o 24 procent a nový historický rekord. S rekordními obchodními výsledky uzavřel loňský rok i koncernový program prodeje ojetých vozů Das WeltAuto.

Podle oficiálních statistik registrací nových vozů v České republice za rok 2014 je Porsche Česká republika i nadále jedničkou na českém trhu mezi dovozci automobilů. Většina značek, které Porsche ČR zastupuje, dosáhla rekordních prodejních výsledků a zároveň posílily své postavení zvýšením tržního podílu.

V roce 2014 vzrostl počet registrací značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy meziročně o 24 % na celkových 30 010 nových vozů, rekordního výsledku dosáhl také program prodeje ojetých vozů Das WeltAuto.

„Rok 2014 se zapsal do historie společnosti Porsche Česká republika rekordními výsledky, na které bychom rádi navázali i v roce 2015,“ říkají jednatelé společnosti Vratislav Strašil a Franz Pommer. „V letošním roce se naplno projeví příchod celé řady významných novinek ze závěru loňského roku, mezi něž patří nový Passat, modernizované modely Audi A6 a A7 a všestranné kombi SEAT Leon X-PERIENCE. K tomu samozřejmě přidáme ještě pár es, která si zatím necháváme schovaná v rukávu.“

Volkswagen osobní vozy zvýšil v roce 2014 jak své prodeje, tak i podíl na trhu. Celkem 18 281 registrovaných nových osobních vozů Volkswagen v období od ledna do prosince 2014 odpovídá meziročnímu nárůstu o 22,3 %. Podíl na trhu vzrostl z 9,1 % v roce 2013 na 9,5 % v roce 2014.

„Těší nás, že se nám kromě značného nárůstu objemu prodeje osobních vozů Volkswagen podařilo v roce 2014 citelně zvýšit také podíl na českém trhu,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy. „Mezi naše bestsellery patří tradičně Golf, Polo, Passat, Tiguan a Touran a tato pětice má skvěle nakročeno k tomu, aby podala vynikající výkony i v roce 2015.“

Značka Audi obhájila v roce 2014 druhou pozici v prémiovém segmentu českého trhu. Loni bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi, tedy o 19,6 % více než v roce 2013. S tímto obchodním výsledkem získala značka se čtyřmi kruhy tržní podíl ve výši 2 %.

„Rok 2014 jsme v prosinci uzavřeli nejlepším měsíčním výsledkem v historii značky Audi na českém trhu, což je v době, kdy uvádíme na trh celou řadu nových produktů skvělým příslibem pro další vývoj,“ konstatuje Thomas Otter, ředitel divize Audi. „Audi má na českém trhu silnou pozici nejen díky svým prémiovým produktům a pokrokové technice, ale také zásluhou vysoké kvality prodejní a servisní sítě, kterou dokládají vynikající výsledky v hodnocení spokojenosti zákazníků v mezinárodním srovnání.“

Skokanem roku v portfoliu značek společnosti Porsche Česká republika je španělský SEAT, který uzavřel své statistiky prodeje za loňský rok historicky nejlepším výsledkem. S počtem 6163 registrací nových vozů dosáhl SEAT podílu na českém trhu ve výši 3,2 %. SEAT si v porovnání s rokem 2013 polepšil o pozoruhodných 41,3 % a pevně se usadil v první desítce nejprodávanějších značek na českém trhu.

„SEAT jede na růstové vlně nejen v České republice, ale i v celosvětovém měřítku. Tahounem našeho prodeje je jednoznačně nový Leon, jehož nabídku postupně rozšiřujeme. Leon se díky svým kvalitám zařadil mezi nejprodávanější vozy nižší střední třídy. Neméně důležitým pilířem našeho prodeje zůstává ovšem také Ibiza, která i nadále patří mezi Top 5 nejprodávanějších malých vozů na českém trhu,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

Volkswagen Užitkové vozy dodal v roce 2014 na českém trhu zákazníkům 4610 nových vozů, což znamená meziroční nárůst o 14,5 %. „Naše značka obhájila pozici číslo jedna na trhu a s odstupem jsme se po započtení osobních verzí užitkových vozů stali nejúspěšnějším importérem v tomto náročném segmentu,“ připomíná Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy.

Největší zájem byl mezi českými firmami a podnikateli tradičně o modely legendární řady T5 (Transporter, Multivan, Caravelle, California). Druhým nejprodávanějším užitkovým vozem Volkswagen byl model Caddy, nabízený rovněž v rozmanitých variantách.

Koncernový program prodeje prověřených a kvalitních ojetých vozů Das WeltAuto uzavřel rok 2014 s rekordními obchodními výsledky, když byla poprvé v historii překonána hranice 15 000 prodaných ojetých vozů. Das WeltAuto, první program ojetých vozů v České republice, který uvedl na trh jedinečnou koncernovou záruku na ojeté vozy ve spolupráci se společností ŠkoFIN, vykázal loni přesně 15 216 prodaných vozů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o téměř 8 procent v porovnání s rokem 2013.

„Rekordní výsledky z loňského roku nám dělají samozřejmě velkou radost. Značka Das WeltAuto zůstává ovšem stále věrná své úspěšné strategii, v níž je kvalita upřednostňována před kvantitou. Svědčí o tom skutečnost, že průměrná cena ojetých vozů prodávaných v síti Das WeltAuto byla téměř 330 000 Kč s DPH,“ říká Roman Filip, ředitel programu prodeje ojetých vozů Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Nehodláme usnout na vavřínech a po loňském rozšíření prodejní sítě na 50 obchodních partnerů jsme pro letošní rok připravili další inovace, které přinesou zákazníkům ještě vyšší kvalitu prodeje prověřených ojetých vozů.“

Vytisknout

Diskuze: Porsche Česká republika je opět jedničkou na českém trhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

hyundai i20

Hyundai připravuje oplastovanou i20 Cross

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud