Automobily ŠKODA poskytují svým cestujícím špičkovou úroveň bezpečnosti. Všech sedm modelových řad značky ŠKODA dosáhlo při uvedení na trh nejlepšího pětihvězdičkového výsledku v uznávaném hodnocení bezpečnosti Euro NCAP.
Naposledy byla pěti hvězdami vyznamenána letos v listopadu nová ŠKODA Fabia. Špičkové výsledky v testech Euro NCAP z posledních let dokládají vysokou úroveň bezpečnosti vozů ŠKODA a jsou výsledkem snahy o dosažení maximální aktivní a pasivní bezpečnosti vozů.
Společnost ŠKODA AUTO se navíc v rámci své společenské zodpovědnosti zasazuje za zvýšení bezpečnosti provozu na silnicích a dálnicích. „Bezpečnost všech cestujících ve voze má pro společnost ŠKODA AUTO nejvyšší prioritu,“ říká člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje Dr. Frank Welsch. „Tento nekompromisní požadavek platí přes všechny třídy vozů od městského vozu ŠKODA Citigo, až po naši vlajkovou loď ŠKODA Superb. Pracujeme nepřetržitě na dalším zlepšování úrovně aktivní i pasivní bezpečnosti našich vozů. Sem patří inovativní asistenční systémy, stejně jako perfektně vzájemně odladěné zádržné systémy, nejmodernější podvozková technika, výkonné světelné systémy a průběžná optimalizace struktur karoserie našich vozů, mimo jiné díky použití vysoko pevnostních ocelí,“ říká Dr. Welsch.
V technickém vývoji ŠKODA AUTO pracuje přibližně 1.700 specialistů, designérů, inženýrů a konstruktérů. Většina z nich se přímo nebo nepřímo zabývá technickými otázkami bezpečnosti vozu. Nový malý vůz ŠKODA Fabia zřetelně ukazuje, jak vysokou pozici na žebříčku hodnot společnosti ŠKODA AUTO zaujímají právě bezpečnostní systémy. Třetí generace nabízí celou řadu bezpečnostních inovací, které byly doposud vyhrazeny pouze vozům vyšších automobilových segmentů. I proto disponuje nová ŠKODA Fabia úrovní bezpečnosti, jakou se nemůže pochlubit žádný malý vůz mimo koncern Volkswagen.
V novém voze ŠKODA Fabia slaví premiéru mj. systém Front Assistant s integrovanou funkcí nouzového brzdění City. Nová ŠKODA Fabia také poprvé dostane funkce jako multikolizní brzda, Driver Activity Asistant (rozpoznání únavy řidiče), Speedlimiter (omezovač rychlosti), Hill Hold Control (asistent rozjezdu do kopce) a elektronická kontrola tlaku pneumatik. Na přání jsou dodávány také LED světla pro denní svícení a přední mlhové světlomety s funkcí Corner (přisvícení při odbočování). Všech sedm modelových řad značky ŠKODA, uvedených na trh v posledních letech, se může pyšnit nejlepším pětihvězdičkovým hodnocením bezpečnosti od Euro NCAP.
Začátkem listopadu obdržela pět hvězd od Euro NCAP také nová ŠKODA Fabia. Pět hvězd získaly od Euro NCAP také modely ŠKODA Octavia (2013), ŠKODA Rapid (2012), ŠKODA Citigo (2011), ŠKODA Yeti (2009), ŠKODA Superb (2008) a ŠKODA Roomster (2006). Špičkové hodnocení nezávislými experty potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti vozů
ŠKODA. Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, autoklubů, pojistitelů a sdružení, které se zabývá ochranou spotřebitelů. Tato organizace provádí bezpečnostní testy nových typů automobilů a hodnotí jejich bezpečnost ve čtyřech kategoriích - bezpečnost dospělých cestujících, bezpečnost dětí, ochrana chodců a podpůrné bezpečnostní systémy.
Inovativní bezpečnostní asistenční systémy Bezpečnostní asistenční systémy pomáhají předcházet nehodám nebo zmírnit jejich následky pro cestující nebo ostatní účastníky silničního provozu. V minulých letech se do modelové palety značky ŠKODA dostala spousta nových technologií. Český výrobce měl přitom možnost využít mj. moduly a techniku modulárního stavebnicového systému (MQB) koncernu Volkswagen. ŠKODA ve vybraných modelech svých sedmi modelových řad nabízí řadu bezpečnostních a komfortních systémů.
Patří k nim například Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, multikolizní brzda, Adaptive Cruise Assistant (automatické udržování odstupu od automobilu vpředu), Lane Assistant (funkce udržování v jízdním pruhu), Intelligent Light Assistant (automatické přepínání dálkových a potkávacích světel), Crew Protect Assistant (proaktivní ochrana cestujících), Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče), rozpoznávání dopravních značek, elektronická kontrola tlaku v pneumatikách aj.
Nejlepší pasivní bezpečnost díky bezpečnostnímu paketu Pro optimální ochranu cestujících v případě kolize jsou všechny vozy ŠKODA vybaveny rozsáhlým, perfektně vzájemně odladěným bezpečnostním paketem. Patří sem v závislosti na modelu až devět airbagů (Superb, Octavia, Yeti), výškově nastavitelné tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a bezpečnostními hlavovými opěrkami. Cíleně optimalizované struktury karoserie propůjčují vozu takové deformační vlastnosti při nárazu, aby zajistily maximální množství absorbované energie, a současně aby byla zachována stabilní kabina zajišťující dostatečný pro cestující. Vyšší úroveň bezpečnosti jako součást aktivit CSR
Kromě bezpečnosti vlastních vozů má český výrobce automobilů, v rámci rozsáhlých aktivit v oblasti společenské zodpovědnosti firmy (Corporate Social Responsibility, zkráceně CSR), na srdci také téma bezpečnosti silničního provozu. Bezpečnost provozu je proto ústředním pilířem CSR-strategie společnosti ŠKODA AUTO. Automobilka v této oblasti v posledních letech podporuje mnoho projektů v celé České republice. ŠKODA AUTO je tak např. od roku 2013 hlavním partnerem portálu dopravní bezpečnosti ‚Bezpečné cesty’. Stránky www.bezpecnecesty.cz názorným způsobem osvětlují důležitá témata týkající se bezpečnosti provozu a dávají tipy na správné chování v silničním provozu. ŠKODA AUTO přitom dodává konkrétní poznatky a znalosti z vlastního výzkumu dopravní bezpečnosti a nehodovosti, přináší odborné vstupy a poskytuje speciální osvětlující materiál v podobě textů a filmů. Internetový vzdělávací program ‚ŠKODA hrou’ zprostředkovává dětem hravou formou
správné chování v silničním provozu. Celostátní soutěž ‚Cesty městy’ oceňuje za podpory ŠKODA AUTO již po téměř jedenáct let ta nejlepší opatření přispívající ke zklidnění provozu v českých městech a obcích. Ve spolupráci s Integrovaným záchranným systémem České republiky organizuje firma pravidelně informační akce Bezpečně v autě a ‚Dny bezpečnosti provozu’. V regionech, kde sídlí výrobní závody ŠKODA AUTO, podpořila společnost jen v minulém roce dalších deset projektů podporujících bezpečnosti provozu. Firma se navíc intenzivně zapojuje do výzkumu dopravní bezpečnosti. Probíhá přitom intenzivní spolupráce s dopravní policií, hasičským sborem, záchrannou službou a nemocnicemi a také dalšími organizacemi ze státního i soukromého sektoru.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?