„ŠKODA je na mezinárodních trzích i nadále úspěšná,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Nejlepší říjen v historii značky ŠKODA a nárůst o 12,5 procenta v dosavadním průběhu roku svědčí o velké oblibě naší palety produktů. S novou generací modelu Fabia pokračujeme v největší modelové ofenzívě v historii značky. První reakce na náš nový malý vůz ze strany médií, prodejců a zákazníků jsou veskrze pozitivní a naplňují nás optimismem,“ dodává Eichhorn.
Před měsícem představená nová ŠKODA Fabia se za několik dní objeví na prvních evropských trzích. Již v lednu 2015 jí bude následovat nová ŠKODA Fabia Combi. V obou karosářských verzích zaujme tento malý vůz svým emocionálním designem, maximální funkčností a nejnovější technikou, obvyklou dosud jen ve vozech vyšších tříd. Se zcela nově vyvinutým vozem Fabia chce automobilka oslovit nové, mladší skupiny zákazníků.
V západní Evropě vzrostly dodávky vozů ŠKODA zákazníkům v říjnu o 7 procent na 34 700 vozů (říjen 2013: 32 400). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl za prvních deset měsíců roku na 3,4 procenta (leden až říjen 2013: 3,1 procenta). V Německu, největším evropském trhu značky ŠKODA, zvýšila značka počet dodávek zákazníkům na 12 800 vozů, což představuje nárůst o 5,1 procenta (říjen 2013: 12 100 vozů). ŠKODA tak dále posiluje svou pozici nejsilnějšího importéra. Dvouciferným tempem rostla značka v říjnu také v Nizozemsku (2 200 vozů, plus 84,7 procenta), v Belgii (1 700 vozů; plus 32,2 procenta), ve Španělsku (1 500 vozů; plus 47,5 procenta), ve Švédsku (1 300 vozů; plus 15,2 procenta) a v Itálii (1 200 vozů; plus 32,2 procenta).
Ve východní Evropě dodala ŠKODA v říjnu svým zákazníkům 10 800 vozů ve srovnání s 11 400 vozy dodanými v říjnu 2013. Tržní podíl do konce října vzrostl na 4,4 procenta (leden až říjen 2013: 3,9 procenta). V Rusku vzrostl tržní podíl na 4,1 procenta (stejný měsíc minulého roku: 3,2 procenta), zákazníkům bylo dodáno 7 400 vozů. Dvoucifernéhorůstu dosáhla značka v Rumunsku (700 vozů; plus 18,3 procenta) a v Bulharsku (200 vozů; plus 28,9 procenta).
Ve střední Evropě dodala ŠKODA v říjnu 13 200 vozů, což v porovnání se stejným měsícem předchozího roku představuje nárůst o 10,9 procenta (říjen 2013: 12 000 vozů). V dosavadním průběhu roku byl každý pátý vůz, nově registrovaný ve střední Evropě, vůz značky ŠKODA (tržní podíl: 20,1 procenta), v České republice dokonce každý třetí. Na domácím českém trhu si značka v říjnu polepšila o 12,2 procenta na 6 400 vozů (říjen 2013: 5 700). V Maďarsku dosáhla automobilka nárůstu o 20,4 procenta na 700 vozů. Ve Slovinsku vzrostly dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům o 37,9 procenta na 400 vozů.
Na svém největším světovém trhu v Číně dosáhla ŠKODA v říjnu druhého nejlepšího prodejního výsledku od svého vstupu na trh v roce 2007. Pro vůz značky ŠKODA se v Říši středu rozhodlo 25 600 zákazníků, v porovnání s říjnem roku 2013 (21 500 vozů) to představuje nárůst o 19,1 procenta. Jako trefa do černého se s nárůstem o 15,6 procenta ukázala nová ŠKODA Octavia, která se v Říši středu představila v polovině roku 2014.
V Turecku dosáhla ŠKODA v říjnu historicky nejlepšího prodejního výsledku, dodávky značky vzrostly o 66,4 procenta na 1 700 vozů. V Indii dodala ŠKODA svým zákazníkům v říjnu 1 500 vozů (říjen 2013: 2 300). Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v říjnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (35.200; +3,1%)
ŠKODA Rapid (21.200; +76,3 %)
ŠKODA Fabia (12.000; -22,2 %)
ŠKODA Yeti (8.900; +23,8 %)
ŠKODA Superb (7.900; -13,2 %)
ŠKODA Roomster (2.500; +1,2 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.200; -2,5 %)
Tisková zpráva: Škoda Auto