ŠKODA pokračuje v růstovém kurzu. V říjnu vzrostly celosvětové prodeje české automobilky o 8,6 procenta na 91 000 vozů (říjen 2013: 83 800). To byl nejlepší říjnový výsledek v celé historii automobilky. Podíl značky ŠKODA na evropském trhu vzrostl na 4,4 procenta. V Číně zažila ŠKODA druhý nejlepší prodejní měsíc od svého vstupu na místní trh v roce 2007.
„ŠKODA je na mezinárodních trzích i nadále úspěšná,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Nejlepší říjen v historii značky ŠKODA a nárůst o 12,5 procenta v dosavadním průběhu roku svědčí o velké oblibě naší palety produktů. S novou generací modelu Fabia pokračujeme v největší modelové ofenzívě v historii značky. První reakce na náš nový malý vůz ze strany médií, prodejců a zákazníků jsou veskrze pozitivní a naplňují nás optimismem,“ dodává Eichhorn.
Před měsícem představená nová ŠKODA Fabia se za několik dní objeví na prvních evropských trzích. Již v lednu 2015 jí bude následovat nová ŠKODA Fabia Combi. V obou karosářských verzích zaujme tento malý vůz svým emocionálním designem, maximální funkčností a nejnovější technikou, obvyklou dosud jen ve vozech vyšších tříd. Se zcela nově vyvinutým vozem Fabia chce automobilka oslovit nové, mladší skupiny zákazníků.
V západní Evropě vzrostly dodávky vozů ŠKODA zákazníkům v říjnu o 7 procent na 34 700 vozů (říjen 2013: 32 400). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl za prvních deset měsíců roku na 3,4 procenta (leden až říjen 2013: 3,1 procenta). V Německu, největším evropském trhu značky ŠKODA, zvýšila značka počet dodávek zákazníkům na 12 800 vozů, což představuje nárůst o 5,1 procenta (říjen 2013: 12 100 vozů). ŠKODA tak dále posiluje svou pozici nejsilnějšího importéra. Dvouciferným tempem rostla značka v říjnu také v Nizozemsku (2 200 vozů, plus 84,7 procenta), v Belgii (1 700 vozů; plus 32,2 procenta), ve Španělsku (1 500 vozů; plus 47,5 procenta), ve Švédsku (1 300 vozů; plus 15,2 procenta) a v Itálii (1 200 vozů; plus 32,2 procenta).
Ve východní Evropě dodala ŠKODA v říjnu svým zákazníkům 10 800 vozů ve srovnání s 11 400 vozy dodanými v říjnu 2013. Tržní podíl do konce října vzrostl na 4,4 procenta (leden až říjen 2013: 3,9 procenta). V Rusku vzrostl tržní podíl na 4,1 procenta (stejný měsíc minulého roku: 3,2 procenta), zákazníkům bylo dodáno 7 400 vozů. Dvoucifernéhorůstu dosáhla značka v Rumunsku (700 vozů; plus 18,3 procenta) a v Bulharsku (200 vozů; plus 28,9 procenta).
Ve střední Evropě dodala ŠKODA v říjnu 13 200 vozů, což v porovnání se stejným měsícem předchozího roku představuje nárůst o 10,9 procenta (říjen 2013: 12 000 vozů). V dosavadním průběhu roku byl každý pátý vůz, nově registrovaný ve střední Evropě, vůz značky ŠKODA (tržní podíl: 20,1 procenta), v České republice dokonce každý třetí. Na domácím českém trhu si značka v říjnu polepšila o 12,2 procenta na 6 400 vozů (říjen 2013: 5 700). V Maďarsku dosáhla automobilka nárůstu o 20,4 procenta na 700 vozů. Ve Slovinsku vzrostly dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům o 37,9 procenta na 400 vozů.
Na svém největším světovém trhu v Číně dosáhla ŠKODA v říjnu druhého nejlepšího prodejního výsledku od svého vstupu na trh v roce 2007. Pro vůz značky ŠKODA se v Říši středu rozhodlo 25 600 zákazníků, v porovnání s říjnem roku 2013 (21 500 vozů) to představuje nárůst o 19,1 procenta. Jako trefa do černého se s nárůstem o 15,6 procenta ukázala nová ŠKODA Octavia, která se v Říši středu představila v polovině roku 2014.
V Turecku dosáhla ŠKODA v říjnu historicky nejlepšího prodejního výsledku, dodávky značky vzrostly o 66,4 procenta na 1 700 vozů. V Indii dodala ŠKODA svým zákazníkům v říjnu 1 500 vozů (říjen 2013: 2 300). Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v říjnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (35.200; +3,1%)
ŠKODA Rapid (21.200; +76,3 %)
ŠKODA Fabia (12.000; -22,2 %)
ŠKODA Yeti (8.900; +23,8 %)
ŠKODA Superb (7.900; -13,2 %)
ŠKODA Roomster (2.500; +1,2 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.200; -2,5 %)
Tisková zpráva: Škoda Auto
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.