Nová Škoda Fabia Combi přijíždí za historicky nejnižší příplatek 10 000 Kč.Cena nejoblíbenějšího malého kombi začíná na 262 900 Kč.
Nová Fabia Combi posouvá měřítka prostornosti, funkčnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí na novou úroveň. Evolucí prošel vůz také z hlediska designu, proto nyní oslovuje expresivnějším a emotivnějším vzhledem. Mladoboleslavské kombi přináší moderní prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu doposud obvyklé u vozů vyšších tříd. Nový model
Škoda Fabia Combi bude uveden na český trh v lednu 2015. „Není jednoduché skloubit dohromady praktičnost, technickou vyspělost a přitažlivý design,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika. „U vozu Fabia Combi se nám to však podařilo již v minulosti a nová generace na tento trend naváže a posune vnímání modelu i samotné značky na ještě vyšší úroveň. Jsme přesvědčeni, že si tento lídr segmentu malých kombi udrží výsostnou pozici na trhu díkyideální kombinaci prostornosti, moderních technologií a emocí,“ doplňuje Luboš Vlček.Nová Fabia Combi bude pro všechny domácí retailové zákazníky v České republice k dispozici s paketem Mobilita Plus v rámci volitelné výbavy vozu.
Za částku 990,- Kč získají zájemci prodlouženou záruku výrobce na 5 let nebo 100 000 km, stejně jako rozsáhlý výčet asistenčních služeb v případě nepojízdného vozu, jako je např. příjezd servisního vozidla, odtah, zajištění náhradní přepravy nebo zajištění přenocování. Vedle těchto závad se v rámci paketu Mobilita Plus může zákazník spolehnout na pomoc výrobce v dalších nepříjemných situacích, které mohou nastat při každodenním provozu vozidla. Jedná se například o defekt pneumatiky, vybití baterie, záměna paliva, zlomené, ztracené nebo zabouchnuté klíče a další. Výbavový stupeň Active je základem nabídky. Vyššími stupni jsou Ambition a Style. Škoda Fabia Combi Active za cenu již od 262 900 Kč nabízí rozsáhlou bezpečnostní výbavu, v níž nechybí mimo jiné elektronický stabilizující systém ESC s multikolizní brzdou, šestice airbagů, signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na všech sedadlech a elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu XDS+ a centrální zamykání.
Výbava Ambition nad rámec stupně Active přidává například rádio Blues, Front Assistant (systém sledování odstupu od vpředu jedoucích vozidel včetně nouzového brždění), Speedlimiter (omezovač rychlosti), elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety a dálkové ovládání centrálního zamykání. Nejvyšší výbava Style je bohatší o projektorové halogenové světlomety s LED denním svícením, rádio Swing s 5" dotykovou obrazovkou, 15" kola z lehké slitiny, Easy Light Assistant (světelný senzor), Easy Start (bezklíčové startování) nebo automatickou klimatizaci Climatronic se senzorem vlhkosti. Nabídku vyšších výbavových stupňů Ambition a Style je možné rozšířit o další atraktivní pakety a prvky doplňkové výbavy. Díky jednotlivým doplňkovým paketům (PLUS, Multimedia PLUS, Advance, Light a Dynamic) cenové zvýhodnění dosahuje až 41 000 Kč s úsporou až 63 % oproti cenám jednotlivých prvků výbavy na přání.
Zákazníci si mohou vybrat ze široké palety nových benzinových a naftových agregátů. Pro výbavový stupeň Active má nová generace modelu Fabia Combi v nabídce benzinový tříválec 1,0 MPI/55 kW (75 k), benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI/66 kW (90 k) a naftový tříválec 1,4 TDI/66 kW (90 k). Všechny tyto pohonné jednotky jsou spojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami.
Pohonná jednotka 1,2 TSI/81 kW (110 k) rozšíří výběr pro vyšší výbavové stupně Ambition a Style. Vedle manuální šestistupňové převodovky mohou zákazníci zvolit také sedmistupňové ústrojí DSG. Stejně tak lze pro vyšší výbavové stupně volit naftový tříválec 1,4 TDI/66 kW (90 k) se sedmistupňovou převodovkou DSG nebo vrcholný naftový agregát 1,4 TDI/77 kW (105 k) spolupracující s manuální pětistupňovou převodovkou. Standardem pro všechny motorizace je systém Start-Stop a rekuperace brzdné energie.
Nová komunikační rozhraní MirrorLink™ a SmartGate posouvají hranice propojení mezi chytrým telefonem a automobilem. MirrorLink™ „zrcadlí“ aplikace z kompatibilního chytrého telefonu na dotykovém displeji rádia Bolero, který umožňuje tyto aplikace také ovládat. SmartGate naproti tomu umožňuje díky speciálním aplikacím v chytrém telefonu zobrazovat a ukládat určitá data ze systémů vozidla.
Jako typická Škoda zaujme nová Fabia Combi velkorysým prostorem pro cestující a jejich zavazadla. Objem zavazadlového prostoru se oproti předchozí generaci zvětšilo 25 l na 530 l, při sklopení zadních sedadel až na 1395 litrů. Mezi „Simply Clever“ prvky výbavy mimo jiné patří odnímatelná krycí roleta nebo na přání dodávaná variabilní mezipodlaha v zavazadlovém prostoru. Praktičnost dále zvyšuje sklopný dělený sedák zadních sedadel, který umožňuje sklopit opěradla zadních sedadel do téměř vodorovné polohy, a 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.