Peugeot 2008 DKR odpočítává testovací kilometry

ar5, 25. září 2014, 04:50 Google+

Termín Rally Dakar se rychle přibližuje a tým Peugeot-Total proto horečně pokračuje ve vývoji závodního Peugeotu 2008 DKR. Vůz bude mít tři hvězdné piloty. Jedním z nich je Cyril Despres, který do auta přesedne z motorky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tým Peugeot-Total je od 7 hodin ráno na nohou. Mechanici obléhají testovací středisko v Château Lastours, kde Peugeot 2008 DKR vstupuje do další etapy svého vývoje. Jsou netrpěliví a současně se velice těší. Počítá se každá minuta. Tři posádky tvořící tým snů se poprvé vystřídají za volantem. Po posledních dolaďovacích testech, které probíhaly ve Freneuse, Montlhéry a v Le Creusot bude mít šelma nyní možnost ukázat svůj potenciál na kamenitých tratích, jež jsou předzvěstí terénu, který na posádky čeká v Jižní Americe. Poté, co zkušený Carlos Sainz pomohl vychytat nevyhnutelné první dětské potíže, přicházejí na pomoc i jeho dva noví kolegové. Na programu je potvrzení vývoje podvozku a systému chlazení.

Francouz Stéphane Peterhansel usedá na vyvýšené místo řidiče v novém voze a bez otálení se vydává na mimořádně náročnou trať představující skutečný oříšek i pro vozy s duší dobrodruha. S najetými kilometry Stéphane zažívá skutečný kulturní šok, což komentuje slovy: „Přejít na čtyři kola, to opravdu změní život!“ 

Následující jízdy tento první dojem jen potvrzují: „Nikdy jsem neřídil auto s tak velkým odpružením. Prvním velkým překvapením bylo, jakým způsobem Peugeot 2008 DKR pohlcuje výmoly a komprese. Byl jsem zvyklý poskakovat uvnitř kokpitu jako hadrová panenka a teď vidím, jak dokáže jet auto efektivně a hladce. Vždycky, když jsem se obával dopadu, tak ho odpružení a velká kola absorbovaly. Je to skvělý pocit, že můžu přejet přes výmoly v rychlosti 120 – 130 km/hod místo 80. Budu tomu muset přizpůsobit styl řízení!“ A o to spíš, že šelma je velice hbitá! „Dvojkolka je o něco živější a vyžaduje přesnější řízení. Je trochu obtížnější ji ovládat. Musíte vždycky počítat, že může vybočit. Motor je dobrý, převodovka se dobře ovládá… Ještě máme daleko do ideálního vyladění, ale první pocity jsou skvělé: auto má velký potenciál.“

A co očekává Cyril Despres? Bývalý motocyklista, který Dakar pětkrát vyhrál na motorce, začíná nový život na čtyřech kolech. Jen pár minut před skokem do neznáma osciluje mezi netrpělivostí a drobnou úzkostí. Nejprve absolvoval jízdu na sedadle spolujezdce vedle Stéphana a nyní je čas chopit se poprvé volantu. Oči mu svítí, úsměv má od ucha k uchu a je jako dítě před hromadou dárků. Pod dohledem celého týmu, který si je dobře vědom, jak historického momentu je svědkem, startuje a odhodlaně vyráží do své iniciační jízdy. Po absolvování několika desítek kilometrů se vrací na základnu, slzy emocí se u něj mísí s kapkami potu. „To bylo šílené!“ užasle vydechne. „Ve všech ohledech to předčilo všechno, co jsem si dokázal představit! A to jsem zdaleka nejel naplno!“

Nicméně přiznává inženýrům malou chybu: „V jednom okamžiku jsem se přestal soustředit. Zapomněl jsem podřadit a motor jsem vytočil do vysokých otáček…“ Gilles Picard, který jako spolujezdec Luca Alphanda Dakar dvakrát vyhrál a je také bývalý motocyklista, je nicméně s debutem svého nového kolegy velmi spokojený: „Ten kluk na mě zapůsobil, má velmi čistý styl jízdy!“

Nedaleko odtud se již na dosednutí do těsné kabiny vozu Peugeot 2008 DKR chystá Carlos Sainz. Byl účasten Cyrilova debutu, který pozoroval se shovívavostí staršího bratra: „Jsem přesvědčený, že odvede skvělou práci a jsem ostatně připraven mu v případě potřeby pomoci. Stéphane i ostatní prokázali, že motorkáři jsou schopní zazářit i v autě a vím, že je to silný soupeř.“ Program, který inženýři připravili na celé léto, nedal všech třem posádkám možnost si příliš oddechnout. Testovací jízdy pokračují rychle za sebou a bude to tak až do odjezdu do Jižní Ameriky.


Vytisknout

Diskuze: Peugeot 2008 DKR odpočítává testovací kilometry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bridgestone je již 6.let světovou jedničkou ve výrobě pneumatik - anotační foto

Bridgestone je již 6.let světovou jedničkou ve výrobě pneumatik

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud