Nízké emise – silné emoce. Tento slogan věrně vystihuje vlastnosti nových modelů Audi ultra, které jsou vzorem hospodárnosti a zároveň nabízejí mimořádné potěšení z jízdy. Nové motory TDI splňují emisní normu EU6 a na českém trhu jsou k dispozici pro modely Audi A4, A5 a A6 ultra v různých karosářských variantách.
Modely Audi A6 ultra používají vrcholnou verzi turbodieselu 2.0 TDI, vyladěnou na nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 N.m. V závislosti na karosářské variantě (Limuzína nebo Avant) a druhu převodovky (mechanická nebo dvouspojková S tronic) se průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu EU pohybuje v rozpětí od 4,4 do 4,6 l/100 km (114 až 119 g CO2/km). Ceny na českém trhu sahají od 1 063 900 Kč (A6 Limuzína ultra) do 1 187 900 Kč (A6 Avant ultra S tronic).
V nových modelech Audi A4 ultra a Audi A5 ultra nalézá uplatnění rozsáhle přepracovaný turbodiesel 2.0 TDI, který v závislosti na verzi poskytuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) nebo 120 kW (163 k) a maximální točivý moment 320 N.m, resp. 400 N.m. Méně výkonná verze vystačí v modelu A4 Limuzína s pouhými 4,0 l/100 km (104 g CO2/km), v modelech A4 Avant činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km (109 g CO2/km). Stejnou spotřebou se může pochlubit výkonnější verze v modelech A4 Limuzína a A5 Coupé, zatímco v modelech A5 Sportback a A4 Avant spotřebuje průměrně 4,3 l/100 km (111 g CO2/km), resp. 4,4 l/100 km (114 g CO2/km). Nové motory 2.0 TDI EU6 jsou vybaveny systémem čištění výfukových plynů SCR (AdBlue).
Sériová výbava modelů Audi A4 ultra je rozšířena o sportovní podvozek, informační systém řidiče a 16“ kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem. Ceny modelu Audi A4 Limuzína ultra začínají na 851 900 Kč (100 kW), resp. 895 900 Kč (120 kW), za model A4 Avant ultra si zákazník připlatí jen 45 000 Kč. V modelové řadě Audi A5 jsou verze ultra na českém trhu poháněny výhradně výkonnějším motorem 2.0 TDI 120 kW. Jejich ceny byly stanoveny na 951 900 Kč (Sportback), resp. 972 900 Kč (Coupé).
Označení „Audi ultra“ je vyhrazeno vždy nejúspornějšímu modelu příslušné modelové řady a symbolizuje trvale udržitelnou mobilitu bez kompromisů v jiných oblastech. Audi v současnosti vyrábí pro světové trhy celkem 23 modelů ultra v modelových řadách A3, A4, A5, A6 a A7. Patnáct z nich je vybaveno motorem TDI. Modely Audi ultra patří s průměrnou spotřebou 3,2 až 4,9 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2 85 až 122 g/km mezi nejhospodárnější vozy ve svém segmentu bez omezení z hlediska jízdní dynamiky a komfortu.
Modely Audi ultra jsou sériově vybaveny mechanickou převodovkou, jejíž vyšší převodové stupně mají v porovnání s běžnými převodovkami delší převod. Na přání dodávaná převodovka S tronic pro modelovou řadu A6 je zcela nová. K hospodárnosti přispívá také systém start-stop, rekuperace kinetické energie, lehká konstrukce a informační systém řidiče s programem pro podporu hospodárné jízdy. Modely ultra řady A3 a A4 mají navíc optimalizovanou aerodynamiku a nižší světlou výšku. Všechny modely ultra lze rozpoznat podle decentního označení na zádi.
Tisková zpráva: Audi
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?