Nízké emise – silné emoce. Tento slogan věrně vystihuje vlastnosti nových modelů Audi ultra, které jsou vzorem hospodárnosti a zároveň nabízejí mimořádné potěšení z jízdy. Nové motory TDI splňují emisní normu EU6 a na českém trhu jsou k dispozici pro modely Audi A4, A5 a A6 ultra v různých karosářských variantách.
Modely Audi A6 ultra používají vrcholnou verzi turbodieselu 2.0 TDI, vyladěnou na nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 N.m. V závislosti na karosářské variantě (Limuzína nebo Avant) a druhu převodovky (mechanická nebo dvouspojková S tronic) se průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu EU pohybuje v rozpětí od 4,4 do 4,6 l/100 km (114 až 119 g CO2/km). Ceny na českém trhu sahají od 1 063 900 Kč (A6 Limuzína ultra) do 1 187 900 Kč (A6 Avant ultra S tronic).
V nových modelech Audi A4 ultra a Audi A5 ultra nalézá uplatnění rozsáhle přepracovaný turbodiesel 2.0 TDI, který v závislosti na verzi poskytuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) nebo 120 kW (163 k) a maximální točivý moment 320 N.m, resp. 400 N.m. Méně výkonná verze vystačí v modelu A4 Limuzína s pouhými 4,0 l/100 km (104 g CO2/km), v modelech A4 Avant činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km (109 g CO2/km). Stejnou spotřebou se může pochlubit výkonnější verze v modelech A4 Limuzína a A5 Coupé, zatímco v modelech A5 Sportback a A4 Avant spotřebuje průměrně 4,3 l/100 km (111 g CO2/km), resp. 4,4 l/100 km (114 g CO2/km). Nové motory 2.0 TDI EU6 jsou vybaveny systémem čištění výfukových plynů SCR (AdBlue).
Sériová výbava modelů Audi A4 ultra je rozšířena o sportovní podvozek, informační systém řidiče a 16“ kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem. Ceny modelu Audi A4 Limuzína ultra začínají na 851 900 Kč (100 kW), resp. 895 900 Kč (120 kW), za model A4 Avant ultra si zákazník připlatí jen 45 000 Kč. V modelové řadě Audi A5 jsou verze ultra na českém trhu poháněny výhradně výkonnějším motorem 2.0 TDI 120 kW. Jejich ceny byly stanoveny na 951 900 Kč (Sportback), resp. 972 900 Kč (Coupé).
Označení „Audi ultra“ je vyhrazeno vždy nejúspornějšímu modelu příslušné modelové řady a symbolizuje trvale udržitelnou mobilitu bez kompromisů v jiných oblastech. Audi v současnosti vyrábí pro světové trhy celkem 23 modelů ultra v modelových řadách A3, A4, A5, A6 a A7. Patnáct z nich je vybaveno motorem TDI. Modely Audi ultra patří s průměrnou spotřebou 3,2 až 4,9 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2 85 až 122 g/km mezi nejhospodárnější vozy ve svém segmentu bez omezení z hlediska jízdní dynamiky a komfortu.
Modely Audi ultra jsou sériově vybaveny mechanickou převodovkou, jejíž vyšší převodové stupně mají v porovnání s běžnými převodovkami delší převod. Na přání dodávaná převodovka S tronic pro modelovou řadu A6 je zcela nová. K hospodárnosti přispívá také systém start-stop, rekuperace kinetické energie, lehká konstrukce a informační systém řidiče s programem pro podporu hospodárné jízdy. Modely ultra řady A3 a A4 mají navíc optimalizovanou aerodynamiku a nižší světlou výšku. Všechny modely ultra lze rozpoznat podle decentního označení na zádi.
Tisková zpráva: Audi
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?