Nízké emise – silné emoce. Tento slogan věrně vystihuje vlastnosti nových modelů Audi ultra, které jsou vzorem hospodárnosti a zároveň nabízejí mimořádné potěšení z jízdy. Nové motory TDI splňují emisní normu EU6 a na českém trhu jsou k dispozici pro modely Audi A4, A5 a A6 ultra v různých karosářských variantách.
Modely Audi A6 ultra používají vrcholnou verzi turbodieselu 2.0 TDI, vyladěnou na nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 N.m. V závislosti na karosářské variantě (Limuzína nebo Avant) a druhu převodovky (mechanická nebo dvouspojková S tronic) se průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu EU pohybuje v rozpětí od 4,4 do 4,6 l/100 km (114 až 119 g CO2/km). Ceny na českém trhu sahají od 1 063 900 Kč (A6 Limuzína ultra) do 1 187 900 Kč (A6 Avant ultra S tronic).
V nových modelech Audi A4 ultra a Audi A5 ultra nalézá uplatnění rozsáhle přepracovaný turbodiesel 2.0 TDI, který v závislosti na verzi poskytuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) nebo 120 kW (163 k) a maximální točivý moment 320 N.m, resp. 400 N.m. Méně výkonná verze vystačí v modelu A4 Limuzína s pouhými 4,0 l/100 km (104 g CO2/km), v modelech A4 Avant činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km (109 g CO2/km). Stejnou spotřebou se může pochlubit výkonnější verze v modelech A4 Limuzína a A5 Coupé, zatímco v modelech A5 Sportback a A4 Avant spotřebuje průměrně 4,3 l/100 km (111 g CO2/km), resp. 4,4 l/100 km (114 g CO2/km). Nové motory 2.0 TDI EU6 jsou vybaveny systémem čištění výfukových plynů SCR (AdBlue).
Sériová výbava modelů Audi A4 ultra je rozšířena o sportovní podvozek, informační systém řidiče a 16“ kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem. Ceny modelu Audi A4 Limuzína ultra začínají na 851 900 Kč (100 kW), resp. 895 900 Kč (120 kW), za model A4 Avant ultra si zákazník připlatí jen 45 000 Kč. V modelové řadě Audi A5 jsou verze ultra na českém trhu poháněny výhradně výkonnějším motorem 2.0 TDI 120 kW. Jejich ceny byly stanoveny na 951 900 Kč (Sportback), resp. 972 900 Kč (Coupé).
Označení „Audi ultra“ je vyhrazeno vždy nejúspornějšímu modelu příslušné modelové řady a symbolizuje trvale udržitelnou mobilitu bez kompromisů v jiných oblastech. Audi v současnosti vyrábí pro světové trhy celkem 23 modelů ultra v modelových řadách A3, A4, A5, A6 a A7. Patnáct z nich je vybaveno motorem TDI. Modely Audi ultra patří s průměrnou spotřebou 3,2 až 4,9 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2 85 až 122 g/km mezi nejhospodárnější vozy ve svém segmentu bez omezení z hlediska jízdní dynamiky a komfortu.
Modely Audi ultra jsou sériově vybaveny mechanickou převodovkou, jejíž vyšší převodové stupně mají v porovnání s běžnými převodovkami delší převod. Na přání dodávaná převodovka S tronic pro modelovou řadu A6 je zcela nová. K hospodárnosti přispívá také systém start-stop, rekuperace kinetické energie, lehká konstrukce a informační systém řidiče s programem pro podporu hospodárné jízdy. Modely ultra řady A3 a A4 mají navíc optimalizovanou aerodynamiku a nižší světlou výšku. Všechny modely ultra lze rozpoznat podle decentního označení na zádi.
Tisková zpráva: Audi
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?